mijn dieseltje start niet
ik heb zojuist de startmotor vervangen voor een ander
en ik heb nogsteeds het zelfde probleem
de startmotor jaagt aan maar het lijkt alsof die geen vloeistof krijgt
pechhulp is langs gekomen en die heeft een booster er op gezegd en toen sloeg die wel aan en hij draaide
maar nu wilde ik een dag later de boel zelf starten en ik had weer het zelfde probleem
draai de sleutel om startmotor draaide maar de auto werd niet aangejaagd
volvo 740 TD D24 TD start problemen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
waarom vervang je dan de startmotor???
als je nu starthulp aansluit slaat hij wel aan?
dan gok ik dat de spanning te laag is.
dit kan natuurlijk verschillende oorzaken zijn.
-accu niet vol genoeg. laad hem eens goed vol.
-laadspanning te laag. te controleren met multimeter als motor loopt. ongeveer 14 volt is goed
heb je geen 14 volt dan kan dit je dynamo zijn of de draad van accu naar dynamo.
accu kan ook overleden zijn. die kunnen ze bij een accu boer wel doormeten
als je nu starthulp aansluit slaat hij wel aan?
dan gok ik dat de spanning te laag is.
dit kan natuurlijk verschillende oorzaken zijn.
-accu niet vol genoeg. laad hem eens goed vol.
-laadspanning te laag. te controleren met multimeter als motor loopt. ongeveer 14 volt is goed
heb je geen 14 volt dan kan dit je dynamo zijn of de draad van accu naar dynamo.
accu kan ook overleden zijn. die kunnen ze bij een accu boer wel doormeten
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik lees hier dat de startmotor wel draait. En dat rijmt niet met het feit dat de motor aanslaat met starthulp.
Ergens denk ik dat de zekering van de gloei-installatie niet meer goed is. Die is waarschijnlijk een strip van 50 of 80 ampère.
Ergens denk ik dat de zekering van de gloei-installatie niet meer goed is. Die is waarschijnlijk een strip van 50 of 80 ampère.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Wat bedoel je eigenlijk hiermee?de startmotor jaagt aan maar het lijkt alsof die geen vloeistof krijgt
Gaat de startmotor wel draaien, maar hij neemt de motor niet mee?
Dan is het natuurlijk wel logisch dat de motor aanslaat met een starthulp, of extra booster. Dan zou ik het zoeken in de startmotor en/of bendix / starterkrans combinatie.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
ik heb de startmotor vervangen omdat ik zo wie zo er nog 1 had liggen
en het er op lijkt dat de startmotor net niet snel genoeg gaat
maar die is vervangen en ik heb nog steeds het zelfde
de startmotor werkt maar motor wil niet aan slaan
hij stottert/hikt niet
maar als we de starthulp er bij zetten slaat die wel aan
Msuidgeest : Ergens denk ik dat de zekering van de gloei-installatie niet meer goed is. Die is waarschijnlijk een strip van 50 of 80 ampère.
wat bedoel je met die zin ??
en het er op lijkt dat de startmotor net niet snel genoeg gaat
maar die is vervangen en ik heb nog steeds het zelfde
de startmotor werkt maar motor wil niet aan slaan
hij stottert/hikt niet
maar als we de starthulp er bij zetten slaat die wel aan
Msuidgeest : Ergens denk ik dat de zekering van de gloei-installatie niet meer goed is. Die is waarschijnlijk een strip van 50 of 80 ampère.
wat bedoel je met die zin ??
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Meten of je spanning krijgt op de gloeibougies met het contact aan.
Zoniet,dan is er iets mis met het gloeisysteem,zekering stuk,gloeibougies stuk,relais stuk,temperatuurzender achter in de cilinderkop stuk enz enz.
Zoniet,dan is er iets mis met het gloeisysteem,zekering stuk,gloeibougies stuk,relais stuk,temperatuurzender achter in de cilinderkop stuk enz enz.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
gloeistiften zijn zo wie zo nieuw die had ik al vervangen
waar zit de relais van dat gebeuren ?
waar zit de relais van dat gebeuren ?
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
en hoe merk je dat de tempratuurzender wel of niet kapot is ?
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Als er een zekering kapot zou zijn zou hij ook niet starten met een start hulp jongens!
Denk gewoon dat je te weinig spanning hebt om de start motor snel te laten rond draaien
Meet eerst de accu even na en check ook de spanning van de dynamo voor de zekerheid.
Denk gewoon dat je te weinig spanning hebt om de start motor snel te laten rond draaien
Meet eerst de accu even na en check ook de spanning van de dynamo voor de zekerheid.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt simpel meten of er spanning op de gloeibougies komt met contact aan.
Als de sensor achter op de kop stuk is,dan gloeit hij niet,die stuurt het relais aan op tijdsduur van gloeien.
Meten is weten en zo moeilijk is dat systeem niet toch?
Als de sensor achter op de kop stuk is,dan gloeit hij niet,die stuurt het relais aan op tijdsduur van gloeien.
Meten is weten en zo moeilijk is dat systeem niet toch?
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ib]Ramon&Ramon[/b],
Lijkt me sterk dat er daar iets mis is als de auto wel aanslaat met startkabels/starthulp.
Lijkt me sterk dat er daar iets mis is als de auto wel aanslaat met startkabels/starthulp.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat zal ik proberen uit te leggen.
Als je flink door kunt starten spuit hij een dusdanige hoeveelheid brandstof in,dat hij daar op een gegeven moment op aanslaat.
Maar je moet eerst zeker weten of hij voor gloeit en dat is simpel te meten.
Ik weet ook niet oud de diesel is,de nieuwere modellen hebben hydraulische klepstoters en de oudere stelbare,als bij die motoren de klepspeling te strak staat,heb je dit startprobleem ook.
Ik ken die motoren dromen,heb er tientallen gereviseerd.
Als je flink door kunt starten spuit hij een dusdanige hoeveelheid brandstof in,dat hij daar op een gegeven moment op aanslaat.
Maar je moet eerst zeker weten of hij voor gloeit en dat is simpel te meten.
Ik weet ook niet oud de diesel is,de nieuwere modellen hebben hydraulische klepstoters en de oudere stelbare,als bij die motoren de klepspeling te strak staat,heb je dit startprobleem ook.
Ik ken die motoren dromen,heb er tientallen gereviseerd.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
voor gloeien doet die
op dash laat die dat ook zien
nieuwe gloeistiften zitten er in
maar ik ben er achter
als ik wil starten draait alles rond alleen net niet genoeg om aan te slaan
na het proberen te starten zag ik ineens vloeistof onder de wagen druppelen
ik dacht eerst dat de koppakking er naast lag
dus ik boven langs het blok gevoeld maar er lag geen pakking naast
en toen zag ik het
bovenzijde van de dieselpomp was zeikesnat
mischien dat dat verklaard waarom die niet genoeg vloeistof krijgt waardoor die niet aanslaat
nu had ik nog een oude pomp liggen en die heb ik als voorbeeld gebruikt en uit elkaar gehaald om te kijken hoe het zit !
morgen naar de dieselspecialist en wat rubberen en koperen onderdelen
vernieuwen
dan moet het hopelijk opgelost zijn
op dash laat die dat ook zien
nieuwe gloeistiften zitten er in
maar ik ben er achter
als ik wil starten draait alles rond alleen net niet genoeg om aan te slaan
na het proberen te starten zag ik ineens vloeistof onder de wagen druppelen
ik dacht eerst dat de koppakking er naast lag
dus ik boven langs het blok gevoeld maar er lag geen pakking naast
en toen zag ik het
bovenzijde van de dieselpomp was zeikesnat
mischien dat dat verklaard waarom die niet genoeg vloeistof krijgt waardoor die niet aanslaat
nu had ik nog een oude pomp liggen en die heb ik als voorbeeld gebruikt en uit elkaar gehaald om te kijken hoe het zit !
morgen naar de dieselspecialist en wat rubberen en koperen onderdelen
vernieuwen
dan moet het hopelijk opgelost zijn
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Een lekkende pomp is inderdaad niet goed.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Kijk dat maakt het een ander verhaal.
Kwam over alsof hij gelijk aansloeg met een start hulp.
Dat je lampje op het dash brand van het voorgloeien zegt nog niks trouwens..
Bij men oude Landrover had ik ook startproblemen. Sloeg pas aan na lang door starten. Bleken 3 gloei pitten het niet meer te doen. Lampje werkte nog gewoon.
Meten is weten.
Maar eerst lekke pomp maar oplossen.
Kwam over alsof hij gelijk aansloeg met een start hulp.
Dat je lampje op het dash brand van het voorgloeien zegt nog niks trouwens..
Bij men oude Landrover had ik ook startproblemen. Sloeg pas aan na lang door starten. Bleken 3 gloei pitten het niet meer te doen. Lampje werkte nog gewoon.
Meten is weten.
Maar eerst lekke pomp maar oplossen.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 03.12.2010 - 00:03
- Locatie: genk
het blok heeft ook gedraaid met hulp van een start booster van de pech hulp
ik heb de pomp uit elkaar gehaald en de bovenkant naar de diesel specialist gebracht die gaat er een nieuw busje en wat rubbertjes er in zetten
is er ergens een schema met de relais die bij de zekeringen zitten ??
die heb ik ook allemaal even opgeschreven die dingen zitten er al in vanaf 1987 zag ik trouwens even kijken of ik die ook kan vernieuwen
ik heb de pomp uit elkaar gehaald en de bovenkant naar de diesel specialist gebracht die gaat er een nieuw busje en wat rubbertjes er in zetten
is er ergens een schema met de relais die bij de zekeringen zitten ??
die heb ik ook allemaal even opgeschreven die dingen zitten er al in vanaf 1987 zag ik trouwens even kijken of ik die ook kan vernieuwen
1996 tot - Volvo 440 1.8i uit 1996
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
2011 tot - Volvo 740 TD uit 1987
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:26
Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740 GL 2.3 (4cilinder)uit 1987 met automatische choke afstellen?
Hij houdt behoorlijk vaak in waardoor hij schokt. Het gekke is dat wanneer de sleutel uit het contact is hij nog na loopt te pruttelen.
Wie kan mij hier eventueel meer over vertellen?
Mvg,
Piet-Hein
Hij houdt behoorlijk vaak in waardoor hij schokt. Het gekke is dat wanneer de sleutel uit het contact is hij nog na loopt te pruttelen.
Wie kan mij hier eventueel meer over vertellen?
Mvg,
Piet-Hein
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
dit is een topic over een Volvo met een diesel probleem. Jij kaapt nu zijn topic met jou probleem. Beter is dat je je eigen topic maakt, wat je nu doet schept alleen maar verwarring.piet1000 schreef:Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740 GL 2.3 (4cilinder)uit 1987 met automatische choke afstellen?
Hij houdt behoorlijk vaak in waardoor hij schokt. Het gekke is dat wanneer de sleutel uit het contact is hij nog na loopt te pruttelen.
Wie kan mij hier eventueel meer over vertellen?
Mvg,
Piet-Hein
En even voorstellen wordt hier erg op prijs gesteld.admiral schreef:dit is een topic over een Volvo met een diesel probleem. Jij kaapt nu zijn topic met jou probleem. Beter is dat je je eigen topic maakt, wat je nu doet schept alleen maar verwarring.piet1000 schreef:Welke Volvo specialist kan de motor van mijn Volvo 740 GL 2.3 (4cilinder)uit 1987 met automatische choke afstellen?
Hij houdt behoorlijk vaak in waardoor hij schokt. Het gekke is dat wanneer de sleutel uit het contact is hij nog na loopt te pruttelen.
Wie kan mij hier eventueel meer over vertellen?
Mvg,
Piet-Hein