Ik hoor bij het schakelen van neutraal naar D of naar R een hard klik, alsof metaal of metaal slaat. Met de ramen en dak dicht en de radio een beetje aan hoor je het bijna niet en was het me ook nog niet opgevallen.
Nu met het mooie weer rijd ik bijna altijd met het dak en het raam open en valt het me wel op.
De klik hoor je ook als de bak zelf naar 1 schakelt. Het is bij mijn vorige XC90 nooit zo opgevallen maar die had enerzijds geen schuifdak (reed meer met airco aan) en was anderzijds een 5 bak.
Herkent iemand dit fenomeen?
Harde klik bij schakelen naar R en D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
- MartinG
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 21:07
- Locatie: Amsterdam
Hoe oud is je xc90? ik herken het zelf niet moet ik zeggen.
XC90 2010-nu D5 Executive (2007) Automaat 185pk, RTI, Premium Sound, Adaptief Xenon, BLIS, Park Assist Camera, Electrisch bedienbare kindersloten.
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Kan heel goed de centrale asbout zijn...
Deze eerst maar eens aandraaien en anders los, aandrijfarm invetten en een nieuwe bout er in (met locktight)
Deze eerst maar eens aandraaien en anders los, aandrijfarm invetten en een nieuwe bout er in (met locktight)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Hoe oud is je xc90? ik herken het zelf niet moet ik zeggen.Kan heel goed de centrale asbout zijn...![]()
Deze eerst maar eens aandraaien en anders los, aandrijfarm invetten en een nieuwe bout er in (met locktight)
Daar had ik ook al het e.e.a. over gelezen maar ik dacht dat je deze klik hoort zodra je begint te rijden. Ik hoor bv. ook de klik als ik al rijd en de bak zelf naar 1 schakelt (bv bij het naderen van een stoplicht).
Die nieuwe bouten zijn toch met dat rubber?
Ik moet vandaag of morgen naar de dealer omdat mijn V50 gisteren is afgesleept vanwege een kapotte dynamo. Gelukkig Select garantie. Valt me alleen tegen dat ik een Suzuki Swift als vervangauto krijg. Had na 10 km al rugpijn
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Gaat niet helemaal lekker met citeren...... Maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel....
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik heb de bouten gecontroleerd. Ik kon ze makkelijk een stuk vaster aandraaien. Dit had echter nauwelijks effect. De dealer zei dat ze ook vastgelijmd konden worden maar bij reparatie kan dat wel een "pain in the ass" zijn om ze los te krijgen.
Ik heb eens een beetje gestruind op Amerikaans en Engelse fora. Het blijkt dat het geklik (bij niet XC90 modellen) opgelost wordt door het monteren van de bouten van een XC90. Deze hebben standaard een conisch rubber deel dat de bewegingen van de aandrijfas tegen gaat.
Ik dus gisteren de bouten verwijderd om te zien hoe het rubber er aan toe is. Er zat echter helemaal geen rubber. Vreemd maar het plaatsen van nieuwe bouten met rubber geeft daarmee wel hoop op een oplossing.
Onderdeelnummer van de bout is 30714142. Ik ga ze vandaag bestellen.
Ik heb eens een beetje gestruind op Amerikaans en Engelse fora. Het blijkt dat het geklik (bij niet XC90 modellen) opgelost wordt door het monteren van de bouten van een XC90. Deze hebben standaard een conisch rubber deel dat de bewegingen van de aandrijfas tegen gaat.
Ik dus gisteren de bouten verwijderd om te zien hoe het rubber er aan toe is. Er zat echter helemaal geen rubber. Vreemd maar het plaatsen van nieuwe bouten met rubber geeft daarmee wel hoop op een oplossing.
Onderdeelnummer van de bout is 30714142. Ik ga ze vandaag bestellen.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Heb ik ook gedaan. 5 minuten werk en probleem opgelost. Wel even een momentsleutel gebruiken.pimsam schreef:Ik heb de bouten gecontroleerd. Ik kon ze makkelijk een stuk vaster aandraaien. Dit had echter nauwelijks effect. De dealer zei dat ze ook vastgelijmd konden worden maar bij reparatie kan dat wel een "pain in the ass" zijn om ze los te krijgen.
Ik heb eens een beetje gestruind op Amerikaans en Engelse fora. Het blijkt dat het geklik (bij niet XC90 modellen) opgelost wordt door het monteren van de bouten van een XC90. Deze hebben standaard een conisch rubber deel dat de bewegingen van de aandrijfas tegen gaat.
Ik dus gisteren de bouten verwijderd om te zien hoe het rubber er aan toe is. Er zat echter helemaal geen rubber. Vreemd maar het plaatsen van nieuwe bouten met rubber geeft daarmee wel hoop op een oplossing.
Onderdeelnummer van de bout is 30714142. Ik ga ze vandaag bestellen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Gistermiddag de bouten gekocht en gemonteerd. Het is nog niet 100% over maar wel al veel minder. Met name van D naar R en v.v. geeft ie nog een zacht klikje. Dat was met de andere bouten aanzienlijk beter hoorbaar.
Ik ben er tevreden mee.
Ik ben er tevreden mee.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973