verschil uitlaat b18u en b20f

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

hoi,
als je de middenpijp van een 1.8 en een 2.0 vergelijkt dan zit er bij de 2.0 een extra demper. is die nu wel echt nodig?
wat gebeurt er als ik met een 1.8 middenpijp ga rijden op een 2.0? gaat ie teveel herrie maken? gaat ie vermogen verliezen? iemand ervaring?

t punt is namelijk dat de 1.8 meer bodemspeling geeft, wat ik wel prettig vind/nodig heb.

iemand?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

niemand?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24629
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik denk dat de bodemspeling niet alleen aan de uitlaat zal liggen. Wel weet ik nog dat de diameter van de pijp van de 2.0 groter is dan die van de 1.8. Verschil in geluid lijkt me verwaarloosbaar
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
rbreeuwsma
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29.07.2013 - 00:34
Locatie: Ruinerwold

Ik heb zelf een volvo 440. Lag een 1.7 automaat in.
Nu een 2.0 i automaat. Uitlaat van 1.7 gewoon overgezet. moest alleen de cat van een 2.0 er onderzetten.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”