WAXguard

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

De dealer biedt een waxguard behandeling aan voor 250 euro. Hoor van de specialisten minder positieve geluiden over waxguard (er zijn betere producten en de laag is na een jaar wel verdwenen).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29441
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij is waxguard net zoiets als waxoil en deze producten worden inderdaad afgeraden door de echte poetsfanaten/detailers.
Anders even vragen aan onze forumsponsor: http://www.driven2shine.eu/detailing/
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
SaturN
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25.07.2013 - 09:45

Ik vind het zonde van het geld tenzij je zelf geen tijd wilt besteden aan het detailen van je Volvo is het een optie. Met wat goede producten kan je zelf een net zo goed, maar waarschijnlijk beter, resultaat behalen.
V40 T4 R-Design Polestar Tuned
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
zakraket
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35

JeroenV60PHID schreef:De dealer biedt een waxguard behandeling aan voor 250 euro. Hoor van de specialisten minder positieve geluiden over waxguard (er zijn betere producten en de laag is na een jaar wel verdwenen).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Een stuk duurder (700 euro dacht ik), maar een protech behandeling blijft 5 jaar met garantie zitten
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

SaturN schreef:Ik vind het zonde van het geld tenzij je zelf geen tijd wilt besteden aan het detailen van je Volvo is het een optie. Met wat goede producten kan je zelf een net zo goed, maar waarschijnlijk beter, resultaat behalen.
De auto is wordt nieuw geleverd en de kosten zijn zakelijk. Ben op zoek naar de toegevoegde waarde en of er betere behandelingen zijn voor een vergelijkbare prijs.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Mijn auto is drie jaar geleden behandeld met Diamondbrite. Er is in die drie jaar helaas heel wat overgespoten door schades (en dus opnieuw behandeld), maar de plekken waar de eerste DiamondBrite laag nog aanwezig is (oa hele voorkant, motorkap, dak, kofferklep) doen niet onder voor de later behandelde delen.

De auto wordt nooit gepoetst, alleen met de hand gewassen met speciale DiamondBrite shampoo. Elke vierde wasbeurt wordt gedaan met een Diamondbrite conserveermiddel. Samen met een jaarlijkse controle is dit nodig om te voldoen aan de voorwaarden van de zesjarige schriftelijke garantie.

De auto staat er na een wasbeurt uitstekend bij. De glans is goed maar minder dan bij een zorgvuldig in de was gezette auto. Voelt nog net zo glad aan als na de polijstbeurt van drie jaar terug. Ik ben er blij mee. :)

Ik heb het hier laten aanbrengen. Klein bedrijf met enthousiaste en correcte eigenaar. Ik was (toen) zo'n 450 euro kwijt, maar de auto was toen al zeven jaar oud en is helemaal opnieuw gepolijst. Dat is bij een nieuwe auto niet/minder nodig.

Prijzen zijn inmiddels lager, heb ik gelezen, door meer concurrentie. Advies: Betaal liever wat meer bij een vertrouwd bedrijf.
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

Weet iemand hoe de Volvo's de fabriek verlaten? Zit er enige vorm van wax, sealant of dergelijke op?
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29441
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij komen de Volvo's uit de fabriek met een soort beschermlaag op de lak die de dealer er weer afhaalt voor het aflevergereed maken van de auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1395
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

Als het goed is verlaten de Volvo`s de fabriek met een paraffine wax laag om beschadigingen etc van de reis tegen te gaan en te verminderen.
Deze waxlaag is snel te verwijderen door de auto een uitvoerige beurt door de wasstraat te geven.
Handmatig ben je iets langer bezig (uurtje of 2) met bv Tardis of door middel van kleien.

Een goed alternatief voor waxguard is Jetseal 109 van Chemical Guys.
Deze geeft ongeveer 4 tot 6 maanden bescherming en kost slechts 32,95 per 473ml.
Uit 1 fles haal je 20 tot 25 behandelingen op 1 auto.

het kost je wat tijd en moeite maar het is zeker een alternatief.
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

Driven2Shine schreef:Een goed alternatief voor waxguard is Jetseal 109 van Chemical Guys. Deze geeft ongeveer 4 tot 6 maanden bescherming en kost slechts 32,95 per 473ml. Uit 1 fles haal je 20 tot 25 behandelingen op 1 auto.
Dan nog gevolgd door een wax?

Ik wil de volgende effort er in steken. 1e behandeling na afleveren mag wat uitgebreider, vervolgens elke week met de hand wassen en 1-2x/jaar een uitgebreide behandeling (handmatig). Wat is dan het ideale recept?
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Driven2Shine schreef:Als het goed is verlaten de Volvo`s de fabriek met een paraffine wax laag om beschadigingen etc van de reis tegen te gaan en te verminderen.
Deze waxlaag is snel te verwijderen door de auto een uitvoerige beurt door de wasstraat te geven..
dat was in de vorige eeuw inderdaad zo, dat is al een jaar of 20 niet meer, tegenwoordig zit er een witte kunststof folie over de horizontale delen
Volvo for life
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

Ik gebruik altijd GP glansprotector om de auto te wassen, en ik vind het een topproduct.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1395
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

JeroenV60PHID schreef:
Driven2Shine schreef:Een goed alternatief voor waxguard is Jetseal 109 van Chemical Guys. Deze geeft ongeveer 4 tot 6 maanden bescherming en kost slechts 32,95 per 473ml. Uit 1 fles haal je 20 tot 25 behandelingen op 1 auto.
Dan nog gevolgd door een wax?

Ik wil de volgende effort er in steken. 1e behandeling na afleveren mag wat uitgebreider, vervolgens elke week met de hand wassen en 1-2x/jaar een uitgebreide behandeling (handmatig). Wat is dan het ideale recept?
Als je 2 lagen sealant aanbrengt hoeft er in principe geen wax meer overheen.
Zorg voor een milde shampoo met microfiber washandschoen en droogdoek voor het wekelijkse onderhoud.
Eventueel een detail spray met een zachte microber doek om de lak na te lopen en de glans te boosten.

1x per half jaar 2 lagen sealant aanbrengen en je bent helemaal klaar.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

bart simpson schreef:
Driven2Shine schreef:Als het goed is verlaten de Volvo`s de fabriek met een paraffine wax laag om beschadigingen etc van de reis tegen te gaan en te verminderen.
Deze waxlaag is snel te verwijderen door de auto een uitvoerige beurt door de wasstraat te geven..
dat was in de vorige eeuw inderdaad zo, dat is al een jaar of 20 niet meer, tegenwoordig zit er een witte kunststof folie over de horizontale delen
yup... geen gezicht maar werkt prima!

Eny paraffine? al jaren niet meer volgen mij ook!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Paraffine is toch net zo iets als een chokeknop?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1395
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

Kijk weer wat geleerd.
Zo zie je maar weer ik weet ook niet alles :D

Feit blijft wel dat er metaal deeltjes op de lak aanwezig kunnen zijn van het transport (flyrust of vliegroest genaamd) en die kun je makkelijk verwijderen met bv D-Con. scheelt weer een hoop werk.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”