V60 PIH - Lease

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Superfunky
5th Gear member

IV39 schreef:
Bluemagics schreef:Maar bij een persoonlijk krediet kan ik de rente niet afschrijven gok ik?
Je kan privé de lening aangaan en daarna vanuit privé een lening verstrekken naar je bedrijf tegen hetzelfde rentepercentage. Dan is de rente volgens mij gewoon aftrekbaar.
Maar waarschijnlijk komt er nog meer bij kijken dan alleen dit (box 3?), dus ik zou dit even met je accountant afstemmen.
Nope, niet doen zo. Als je financiering verstrekt uit privé aan je onderneming, valt dit onder de ter beschikkingstellingsregeling. Dit houdt in dat je de ontvangen rente in box 1 moet opvoeren en het daarmee belast wordt tegen het hoogste tarief.
In de onderneming is het dan weliswaar aftrekbaar, maar belast in privé.
Voor IB ondernemer is het daarmee oer saldo 0, voor een BV ondernemer is het zelfs negatief.
Bluemagics
4th Gear member

Wat raden jullie dan aan? Wel (zakelijke) financial Lease, maar dan verder zoeken naar een lagere rente dan de 6.99% van Volvo?
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
Autozoeker
5th Gear member

Als je cash heb, is het altijd voordeliger om niet te lenen.
Moet je kijken of je genoeg omzet heb om tijdelijk een buffertje te maken.

Het aankoop bedrag is toch na jaartje bijna (75%) verrekend. Ik weet niet hoe het met lease contracten zit, maar reken voor de gein uit hoeveel rente je over de lease periode moet betalen. Waarschijnlijk is de keuze dan wat makkelijker.

Paul doelt verder dat je pas aan het eind van het kwartaal je btw kan terug vragen, en dus max 3 mnd 21% "voor moet schieten"
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Autozoeker schreef:Als je cash heb, is het altijd voordeliger om niet te lenen.
Moet je kijken of je genoeg omzet heb om tijdelijk een buffertje te maken.

De meeste uitgaven zijn toch na jaartje verrekend. Ik weet niet hoe het met lease contracten zit, maar reken voor de gein uit hoeveel rente je over de lease periode betaald. Waarschijnlijk is de keuze dan wat makkelijker.

Paul doelt verder dat je pas aan het eind van het kwartaal je btw kan terug vragen, en dus max 3 mnd 21% "voor moet schieten"
Ik zou ook cash gebruiken (doe ik ook in mijn geval). Wanneer je de auto nog dit jaar geleverd krijgt valt het voorschieten ook wel mee. Ik reserveer toch altijd al de inkomsten- en omzetbelasting en kan het daar meteen mee verrekenen.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Paul
Geartronic member

Nee is meer het BTW gedeelte, ik mag nu 4 maanden wachten tot ik mijn BTW terug heb. Normaal niet zo'n issue maar met dit aankoopbedrag is het toch serieus geld!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
IkeV70
5th Gear member

Paul schreef:Nee is meer het BTW gedeelte, ik mag nu 4 maanden wachten tot ik mijn BTW terug heb. Normaal niet zo'n issue maar met dit aankoopbedrag is het toch serieus geld!
Het is te hopen dat je normaal btw moet afdragen ipv terugvragen !
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Superfunky schreef:Nope, niet doen zo. Als je financiering verstrekt uit privé aan je onderneming, valt dit onder de ter beschikkingstellingsregeling. Dit houdt in dat je de ontvangen rente in box 1 moet opvoeren en het daarmee belast wordt tegen het hoogste tarief.
Voor IB ondernemer is het daarmee oer saldo 0, voor een BV ondernemer is het zelfs negatief.
Maar je mag de rente die je betaalt aan de kredietverstrekker - in de casus zou een persoonlijk krediet worden opgenomen - nog in box I in aftrek brengen op de ontvangen rente van de BV(igv TBS). Dus per saldo wel weer rente-aftrek bij de onderneming (BV) en in box I niets.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
pih60
2nd Gear member

Paul schreef:Nee is meer het BTW gedeelte, ik mag nu 4 maanden wachten tot ik mijn BTW terug heb. Normaal niet zo'n issue maar met dit aankoopbedrag is het toch serieus geld!
Daar hadden "wij" via de buitenland-route juist een voordeel...BTW werd pas bij aangifte verrekend...
Superfunky
5th Gear member

XC30 schreef:
Superfunky schreef:Nope, niet doen zo. Als je financiering verstrekt uit privé aan je onderneming, valt dit onder de ter beschikkingstellingsregeling. Dit houdt in dat je de ontvangen rente in box 1 moet opvoeren en het daarmee belast wordt tegen het hoogste tarief.
Maar je mag de rente die je betaalt aan de kredietverstrekker - in de casus zou een persoonlijk krediet worden opgenomen - nog in box I in aftrek brengen op de ontvangen rente van de BV(igv TBS). Dus per saldo wel weer rente-aftrek bij de onderneming (BV) en in box I niets.
Je heb gelijk, sorry, niet goed gelezen voor ik reageerde. Ik had niet door dat hij privé wilde lenen en dat door ging lenen aan de onderneming. Soms ben ik te snel, heeft mw. Superfunky ook altijd commentaar op ;)
RoaldH
6th Gear member

pih60 schreef:
Daar hadden "wij" via de buitenland-route juist een voordeel...BTW werd pas bij aangifte verrekend...
Ook een van de reden om dat zo te regelen. :)
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Paul
Geartronic member

IkeV70 schreef:
Het is te hopen dat je normaal btw moet afdragen ipv terugvragen !
Zeg ik dat anders dan? Ik betaal me suf aan btw maar ik hoef nu minder te betalen. Misschien krijg ik inderdaad wel wat terug. Zomer maanden he...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”