twcoolen schreef:Echter zie ik niet in waarom het commercieel onaantrekkelijk is om apps als GoedKoper tanken, VLC, etc te blokkeren. Worden ze niet rijker of armer van.
Evenzogoed is ook niet duidelijk waarom deze apps vanuit garantieoogpunt geblokkeerd zouden moeten worden. Het zijn immers gewoon allemaal geteste en actuele apps en dat is Volvo's zaak/terrein helemaal niet. Ik neig er dan eerder naar om de een of andere commerciele reden achter te zoeken. Misschien wil Volvo wel geld zien voor apps (alleen betaalde apps) en is dat de reden dat de market nog leeg is. In de tussentijd kunnen ze deals sluiten.
Imo heeft Volvo heeft een deal met iGo, waarom zouden ze anders de moeite genomen hebben om Google-maps van de navigatiefunctionaliteit te ontdoen en krijg je bij SCT een abo. Er is geen ruimte voor andere navigatie dan iGo op SCT.
Even wat anders: ik heb nu een week de auto in bezit en één uitgebreide rit gemaakt en verder met SCT zitten spelen. Wat ervaringen:
- afkloppen: tot nu toe elke keer direct een fix, nog voordat iGo is opgestart en ik zie altijd maximaal "bereik" bovenin. Ik heb nog niet getest wat er gebeurd als de auto ineens 100km verplaatst is, maar ik rij over het algemeen met navigatie aan. Tevens heb ik geen verwarmde voorruit
- iGo
navigatie werkt prima (zoals ik al wist)
- de verkeersinfo van iGo is slecht... in de zin van: continue meer dan 1000 meldingen en filteren is niet goed mogelijk. Zo is de ringbaan van tilburg - zoals elke weg - continue bezaaid met uitroeptekens waar niets aan de hand is (bijna elke 500m staat er een uitroepteken). Naar mijn idee heb ik de uitroeptekens "uitgezet" maar ik blijf ze zien.
- bij het uitzetten van de auto blijft de laatste navigatie staan: je moet weliswaar iGo opnieuw opstarten maar hij gaat wel direct verder met de navigatie
- SCT werkt prima met mijn android hotspot. Met dezelfde SSID als mijn thuis Wifi schakelt ie ook bijna naadloos over. Aangezien mijn telefoon automatisch Hotspot aanzet als ik hem aan de stroomkabel hang hoef ik verder niets te doen voor een verbinding.
- als ik op mijn thuis Wifi zit krijg ik mijn Plex mediaserver in beeld. Niet dat je daar direct wat aan hebt, maar DLNA-servers kunnen dus ook gebruikt worden (vanaf je telefoon of ander hotspot-systeem?) voor in ieder geval muziek
- ik vind de combinatie van touchscreen en stuurbediening fijn: de meeste basishandelingen zijn gewoon van het stuur af te doen. Dat je een touchscreen hebt is gewoon handig voor de ingewikkelder handelingen: adressen ingeven, browsen, zoeken en zo is iets wat niet vanaf je stuur gaat, maar even een nummer skippen of bladeren in SCT werkt erg goed.
Helaas dat iGo dan juist weer niet (volledig) reageert op je wieltje.
- het switchen tussen verschillende bronnen wordt goed afgehandeld (streaming, USB, disk, bluetooth etc). Netjes geintegreerd imo.
Mits ik verschoond blijf van de GPS-problemen ben ik toch redelijk tevreden over SCT.
Over het ontbreken van apps is al genoeg gezegd.
o ja...in het systeemmenu zit een systeemupdate functie die van SD leest. Daar moet toch iets mee te hacken zijn?