Losdraaien bouten BBS Propus velg
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb wel eens een,set tritons hersteld (18 inch variant). Het grootste risico is dat er één of meerdere bouten af knappen. Doorat het aluminium corrodeert kunnen de (titanium!) bouten heel erg vast zitten. Bij mij waren er 3 gebroken, die heb ik toen hersteld met helicoils. Is overigens M7 draad. De bouten zelf zijn niet te krijgen, bbs zelf levert geen onderdelen. Op ebay zie je soms bouten te koop staan. Het is overigens prima te doen, maar er zijn weinig bedrijven die de velgen willen spuiten. Het is wel een specialistisch werkje.
het uit elkaar halen zelf is wel redelijk wat werk, het zijn gewoon veel bouten.
het uit elkaar halen zelf is wel redelijk wat werk, het zijn gewoon veel bouten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als er al loctite tussen zit is het een milde variant. Alle bouten behalve 3 stuks gingen probleemloos los, en je kom duidelijk zien dat deze vast zaten door corrosie. Warmstoken lijkt me niet nodig. Gewoon met beleid losdraaien.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95