maximale snelheid
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Heb je al kans gezien om ff bij een dealer langs te wippen?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- Longone
- 5th Gear member
Maar wacht eens even, de hele grote 240.000 beurt in 2011 en nu 258.000 ...
18.000 km in 2 jaar voor een diesel is wel erg weinig, toch?
Zou hij niet teruggedraaid kunnen zijn, en dat 'ie wellicht alweer aan zijn volgende roetfilter toe is?
En volgens de historie op Zomoto is hij ook wel erg vaak doorgeschoven:
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe:10
Datum eerste toelating NL:16 juni 2006
APK verloopdatum:04 feb 2014
Import auto:Nee
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 04 februari 2013
Dagen Eigenaar: 183
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 9
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 07 december 2012
Dagen Eigenaar: 59
Eigenaar tot: 04 februari 2013
Eigenaar 8
Eigenaar van: 30 november 2012
Dagen Eigenaar: 7
Eigenaar tot: 07 december 2012
Eigenaar 7
Eigenaar van: 21 november 2012
Dagen Eigenaar: 9
Eigenaar tot: 30 november 2012
Eigenaar 6
Type Eigenaar: Fleetowner
Eigenaar van: 26 september 2008
Dagen Eigenaar: 1517
Eigenaar tot: 21 november 2012
Eigenaar 5
Eigenaar van: 27 augustus 2008
Dagen Eigenaar: 30
Eigenaar tot: 26 september 2008
Eigenaar 4
Eigenaar van: 26 augustus 2008
Dagen Eigenaar: 1
Eigenaar tot: 27 augustus 2008
Eigenaar 3
Eigenaar van: 25 augustus 2008
Eigenaar tot: 26 augustus 2008
Eigenaar 2
Eigenaar van: 22 juli 2008
Dagen Eigenaar: 34
Eigenaar tot: 25 augustus 2008
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Lease
Eigenaar van: 16 juni 2006
Dagen Eigenaar: 767
Eigenaar tot: 22 juli 2008
Dit loopt iets achter want de RDW zegt: Datum aanvang laatste tenaamstelling 29-06-2013
18.000 km in 2 jaar voor een diesel is wel erg weinig, toch?
Zou hij niet teruggedraaid kunnen zijn, en dat 'ie wellicht alweer aan zijn volgende roetfilter toe is?
En volgens de historie op Zomoto is hij ook wel erg vaak doorgeschoven:
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe:10
Datum eerste toelating NL:16 juni 2006
APK verloopdatum:04 feb 2014
Import auto:Nee
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 04 februari 2013
Dagen Eigenaar: 183
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 9
Eigenaar van: 07 december 2012
Dagen Eigenaar: 59
Eigenaar tot: 04 februari 2013
Eigenaar 8
Eigenaar van: 30 november 2012
Dagen Eigenaar: 7
Eigenaar tot: 07 december 2012
Eigenaar 7
Eigenaar van: 21 november 2012
Dagen Eigenaar: 9
Eigenaar tot: 30 november 2012
Eigenaar 6
Type Eigenaar: Fleetowner
Eigenaar van: 26 september 2008
Dagen Eigenaar: 1517
Eigenaar tot: 21 november 2012
Eigenaar 5
Eigenaar van: 27 augustus 2008
Dagen Eigenaar: 30
Eigenaar tot: 26 september 2008
Eigenaar 4
Eigenaar van: 26 augustus 2008
Eigenaar tot: 27 augustus 2008
Eigenaar 3
Eigenaar van: 25 augustus 2008
Eigenaar tot: 26 augustus 2008
Eigenaar 2
Eigenaar van: 22 juli 2008
Dagen Eigenaar: 34
Eigenaar tot: 25 augustus 2008
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Lease
Eigenaar van: 16 juni 2006
Dagen Eigenaar: 767
Eigenaar tot: 22 juli 2008
Dit loopt iets achter want de RDW zegt: Datum aanvang laatste tenaamstelling 29-06-2013
-
- 1st Gear member
Dat zijn er nogal wat, maar als de auto goed onderhouden wordt, zou dat geen probleem moeten zijn.
In de apk papieren staat aangegeven bij welk aantal km de auto is gekeurd. In mijn geval is de laatste auto keuring geweest met 258857 km. De teller staat nu op ongeveer 271000. Lijkt me niet dat de teller terug gezet is. Er sinds die keuring echter wel veel met de auto gereden, ongeveer 20000 km. Misschien toch wel aan een nieuwe beurt toe?
Even langs de dealer lijkt me een goed plan, maar ben in het buitenland. Dat zal helaas nu niet gaan.
Wat kan ik doen nu ik in Duitsland zit?
Alvast bedankt!
In de apk papieren staat aangegeven bij welk aantal km de auto is gekeurd. In mijn geval is de laatste auto keuring geweest met 258857 km. De teller staat nu op ongeveer 271000. Lijkt me niet dat de teller terug gezet is. Er sinds die keuring echter wel veel met de auto gereden, ongeveer 20000 km. Misschien toch wel aan een nieuwe beurt toe?
Even langs de dealer lijkt me een goed plan, maar ben in het buitenland. Dat zal helaas nu niet gaan.
Wat kan ik doen nu ik in Duitsland zit?
Alvast bedankt!
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Als je twijfelt, even bij een dealer in Duitsland binnenstappen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik zag vanmiddag in mijn glazen bol dat hij tussen 2010 en 2012 gedurende 115.000km niet bij een dealer binnen geweest is..
Dat zegt natuurlijk niets maar dealeronderhouden is hij iig een tijdje niet geweest, in die periode had iig éénmaal het rpf vervangen moeten worden en éénmaal de distributeriem
Dat zegt natuurlijk niets maar dealeronderhouden is hij iig een tijdje niet geweest, in die periode had iig éénmaal het rpf vervangen moeten worden en éénmaal de distributeriem
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Als je het zo beredeneert ... kan ik idd ook hier naar de dealer.
Ik ben van mening dat garantie er weinig mee te maken heeft. Ik heb recht op een deugdelijk product. Dat deze auto binnen een maand twee manquementen vertoont (ingebouwde cd speler defect vanaf dag 1, naar volvo dealer geweest en kan dus oplopen tot 700 voor een nieuwe speler), kan gewoon niet en dat vind ik geen deugdelijk product voor een auto waarvoor ik bijna € 7.000 in een keer heb betaald. De verkoper dient de auto te repareren op zijn kosten.
Heb al een mail gestuurd naar GAM, wacht hun antwoord af.
Ik waardeer jullie meningen en advies enorm.
Het is even afwegen of ik hier in Duitsland geld wil uitgeven, of dat ik met frustraties terug rijd naar NL om daar naar de garage te gaan.
Thanks guys.
Ik ben van mening dat garantie er weinig mee te maken heeft. Ik heb recht op een deugdelijk product. Dat deze auto binnen een maand twee manquementen vertoont (ingebouwde cd speler defect vanaf dag 1, naar volvo dealer geweest en kan dus oplopen tot 700 voor een nieuwe speler), kan gewoon niet en dat vind ik geen deugdelijk product voor een auto waarvoor ik bijna € 7.000 in een keer heb betaald. De verkoper dient de auto te repareren op zijn kosten.
Heb al een mail gestuurd naar GAM, wacht hun antwoord af.
Ik waardeer jullie meningen en advies enorm.
Het is even afwegen of ik hier in Duitsland geld wil uitgeven, of dat ik met frustraties terug rijd naar NL om daar naar de garage te gaan.
Thanks guys.
- Longone
- 5th Gear member
Het gaat er in juridische zin toch van af hangen wat jij tijdens de koop precies schriftelijk vastgelegd hebt.
Veel bedrijven adverteren met "kale internetprijzen" en als je 6 maanden BOVAG garantie wil, dan kun je er dat voor ca. 1200 Euro bijkopen.
Als je garantie zou hebben, dan moet je het leverende bedrijf de kans geven om het op te lossen. Je kunt niet een ander bedrijf het probleem laten oplossen, en dan de rekening laten betalen door het leverende bedrijf. Dat verlies je altijd.
Veel bedrijven adverteren met "kale internetprijzen" en als je 6 maanden BOVAG garantie wil, dan kun je er dat voor ca. 1200 Euro bijkopen.
Als je garantie zou hebben, dan moet je het leverende bedrijf de kans geven om het op te lossen. Je kunt niet een ander bedrijf het probleem laten oplossen, en dan de rekening laten betalen door het leverende bedrijf. Dat verlies je altijd.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Tenzij je in het buitenland staat, niet meer verder kunt en in overleg met de verkoper het probleem laat oplossen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
Uiteraard, ik heb mijn leverende bedrijf ook eerst gemaild en het probleem gemeld. Zal niet zomaar hier in DU naar een garage gaan en dan de kosten terug eisen. Tenzij ik niet meer verder kan. Hoop niet dat het zover komt. Het was geen internet aankoop. Ik ben met de garage persoonlijk in gesprek gegaan.
Consumenten worden over het algemeen goed beschermt tegen winkeliers/bedrijven. consumentenrecht.
Consumenten worden over het algemeen goed beschermt tegen winkeliers/bedrijven. consumentenrecht.
- V50-Mart
- 4th Gear member
Ik vind dat je wel een flink risico genomen hebt hoor, gezien de vele eigenaren, en dan er ook nog mee op vakantie zonder een goede onderhoudsgeschiedenis te hebben. Misschien kun je je EGR even loskoppelen, en krijg je daarmee je vermogen terug. Hoe dat moet, en of dat verstandig is kun je elders in het forum lezen. Beste optie is nog steeds om rustig in de noodloop naar huis te rijden aan het eind van je vakantie, en bij de verkoper langs te gaan, om te zien wat er gedaan kan worden aan je probleem. Bij volvo kun je nog steeds een aankoopkeuring laten doen voor 99 euro geloof ik. dan weet je gelijk meer.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
-
- 1st Gear member
Dit heb ik gevonden op consuwijzer:
http://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev ... hands-auto?
Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. Een tweedehands auto moet ook goed zijn. U hebt met de verkoper namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn.
Wat mag ik verwachten?
Wat u mag verwachten van de auto, hangt bijvoorbeeld af van de volgende dingen:
het merk;
de prijs;
het bouwjaar;
de kilometerstand;
hoe de auto onderhouden is;
wat de verkoper gezegd heeft;
of de verkoper extra garantie geeft of niet.
U mag in ieder geval verwachten dat de auto veilig genoeg is om mee te rijden. Bedenk wel dat u van een zes jaar oude auto minder kunt verwachten dan van een nieuwere auto. Een oudere auto heeft ook meer onderhoud nodig. Klachten hoeven dan ook niet altijd te betekenen dat u geen goede auto hebt gekocht.
Mededelingsplicht en onderzoeksplicht
De verkoper heeft een mededelingsplicht. Dat betekent dat hij u goede informatie moet geven over de auto. Bijvoorbeeld over de belangrijke eigenschappen of de dingen die niet goed zijn.
Maar u hebt zelf ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u goed moet controleren of de auto goed is. Hoe ouder de auto is, hoe beter u de auto moet controleren. Hoe goed u de auto moet controleren, hangt ook af van de situatie en wat de verkoper gezegd heeft. Het maakt namelijk uit of de verkoper een officiële dealer is die de auto altijd zelf onderhouden heeft. Of dat de verkoper een handelaar is die de auto niet goed kent. Als dat laatste zo is, moet u soms een aankoopkeuring laten doen. Bijvoorbeeld bij de ANWB, de Dekra of een merkdealer. Als u dit niet doet, kunt u achteraf meestal niet klagen als de auto niet goed is.
Wanneer is mijn auto niet goed?
Het is moeilijk vast te stellen of uw auto niet goed is. Dat kan alleen een rechter of een geschillencommissie. Eventueel met de hulp van een expert.
Is uw auto niet goed?
Is uw auto niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuwe auto. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuwe auto. Soms wil de verkoper de auto alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Hebt u de auto normaal gebruikt en is hij versleten? Of hebt u hem verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuwe auto.
Voor een reparatie of een nieuwe auto hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. En u moet de auto teruggeven. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u de auto al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Heb ik garantie?
Hebt u de auto bij een BOVAG dealer gekocht? Dan hebt u meestal recht op een garantie van zes maanden. Als u dan problemen hebt met de auto, kunt u teruggaan naar de verkoper. U hebt alleen garantie als de auto duurder was dan 4500 euro, of als u voor de auto meer dan 35 procent van de nieuwprijs betaald hebt.
Hebt u een klacht over een BOVAG dealer? Dan kunt u contact opnemen met de Auto Ombudslijn of het BOVAG/ANWB bemiddelingsbureau. Hieronder staan de adressen.
http://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontev ... hands-auto?
Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. Een tweedehands auto moet ook goed zijn. U hebt met de verkoper namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn.
Wat mag ik verwachten?
Wat u mag verwachten van de auto, hangt bijvoorbeeld af van de volgende dingen:
het merk;
de prijs;
het bouwjaar;
de kilometerstand;
hoe de auto onderhouden is;
wat de verkoper gezegd heeft;
of de verkoper extra garantie geeft of niet.
U mag in ieder geval verwachten dat de auto veilig genoeg is om mee te rijden. Bedenk wel dat u van een zes jaar oude auto minder kunt verwachten dan van een nieuwere auto. Een oudere auto heeft ook meer onderhoud nodig. Klachten hoeven dan ook niet altijd te betekenen dat u geen goede auto hebt gekocht.
Mededelingsplicht en onderzoeksplicht
De verkoper heeft een mededelingsplicht. Dat betekent dat hij u goede informatie moet geven over de auto. Bijvoorbeeld over de belangrijke eigenschappen of de dingen die niet goed zijn.
Maar u hebt zelf ook een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u goed moet controleren of de auto goed is. Hoe ouder de auto is, hoe beter u de auto moet controleren. Hoe goed u de auto moet controleren, hangt ook af van de situatie en wat de verkoper gezegd heeft. Het maakt namelijk uit of de verkoper een officiële dealer is die de auto altijd zelf onderhouden heeft. Of dat de verkoper een handelaar is die de auto niet goed kent. Als dat laatste zo is, moet u soms een aankoopkeuring laten doen. Bijvoorbeeld bij de ANWB, de Dekra of een merkdealer. Als u dit niet doet, kunt u achteraf meestal niet klagen als de auto niet goed is.
Wanneer is mijn auto niet goed?
Het is moeilijk vast te stellen of uw auto niet goed is. Dat kan alleen een rechter of een geschillencommissie. Eventueel met de hulp van een expert.
Is uw auto niet goed?
Is uw auto niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuwe auto. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuwe auto. Soms wil de verkoper de auto alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Hebt u de auto normaal gebruikt en is hij versleten? Of hebt u hem verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuwe auto.
Voor een reparatie of een nieuwe auto hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. En u moet de auto teruggeven. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u de auto al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Heb ik garantie?
Hebt u de auto bij een BOVAG dealer gekocht? Dan hebt u meestal recht op een garantie van zes maanden. Als u dan problemen hebt met de auto, kunt u teruggaan naar de verkoper. U hebt alleen garantie als de auto duurder was dan 4500 euro, of als u voor de auto meer dan 35 procent van de nieuwprijs betaald hebt.
Hebt u een klacht over een BOVAG dealer? Dan kunt u contact opnemen met de Auto Ombudslijn of het BOVAG/ANWB bemiddelingsbureau. Hieronder staan de adressen.
-
- 1st Gear member
Ik heb het onderhoudsboekje en de auto is volgens dit boekje goed onderhouden, daarnaast de verkoper heeft gezegd dat de auto in goede staat verkeert.
De auto heeft meer dan € 4.500 , namelijk € 6.700 gekost. BOVAG garantie is dus van toepassing. Ik rij met de auto net een maand, en vanaf dag 1 is de cd speler kapot. Dit heeft de verkoper mij niet verteld. En nu dit manquement. De auto hoeft niet gelijk kapot te zijn, maar dat de verkoper de auto even nakijkt en het probleem oplost, valt onder het recht van de consument.
De auto heeft meer dan € 4.500 , namelijk € 6.700 gekost. BOVAG garantie is dus van toepassing. Ik rij met de auto net een maand, en vanaf dag 1 is de cd speler kapot. Dit heeft de verkoper mij niet verteld. En nu dit manquement. De auto hoeft niet gelijk kapot te zijn, maar dat de verkoper de auto even nakijkt en het probleem oplost, valt onder het recht van de consument.
- Fons099
- 3rd Gear member
@V50-26 :
Er is een wezenlijk verschil (helaas) tussen recht hebben en recht krijgen...
En de meeste garages / dealers / handelaren zullen in eerste instantie gewoon alles afwijzen en ontkennen. Hierdoor zal een grote groep consumenten het al opgeven. En dit is pure winst voor de verkopende partij.
Er is een wezenlijk verschil (helaas) tussen recht hebben en recht krijgen...
En de meeste garages / dealers / handelaren zullen in eerste instantie gewoon alles afwijzen en ontkennen. Hierdoor zal een grote groep consumenten het al opgeven. En dit is pure winst voor de verkopende partij.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
zoals al eerder gemeld heb je recht op een deugdelijk product, zelfs als je expliciet schriftelijk vastlegt dat je als koper af ziet van garantie ben je nog beschermt en is de leverancier aansprakelijk. Daarover moet de jurisprudentie ook wel te vinden zijn.Longone schreef:Als je geen expliciete garantie afgesproken hebt op een tweedehands auto, dan zijn je rechten nul komma nul. Een autohandelaar is ook niet gek.
Het hele internet staat vol met dit soort gevallen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
Inderdaad, maar ik ben de consument die het niet bij laat zitten. Zeker pure winst voor de verkopers, want de meeste laten het er idd bij zitten. Ik ga door totdat ik mijn recht krijg.
Daarom hoop ik hierbij dat iedereen notitie neemt van het bovenstaande, zodat ook de nietswetende consument er baat bijheeft. Deel het, geef het door. Maar let wel op, alles in perspectief. Wordt op de site ook duidelijk gemaakt, hangt van het bouwjaar af, het aankoopbedrag en allerlei andere aspecten, inhoeverre je de gebreken aan de verkoper kan toerekenen.
Thaks guys voor jullie reacties.
Daarom hoop ik hierbij dat iedereen notitie neemt van het bovenstaande, zodat ook de nietswetende consument er baat bijheeft. Deel het, geef het door. Maar let wel op, alles in perspectief. Wordt op de site ook duidelijk gemaakt, hangt van het bouwjaar af, het aankoopbedrag en allerlei andere aspecten, inhoeverre je de gebreken aan de verkoper kan toerekenen.
Thaks guys voor jullie reacties.
- Longone
- 5th Gear member
Op de faktuur moet volgens mij altijd iets staan over garantie, daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
Heeft de verkoper niet toevallig het vakje "klant ziet af van BOVAG garantie" aangekruist, want in dat geval ben je in juridische zin de Sjaak, ook al heeft de auto meer dan 4500 Euro gekost.
Heeft de verkoper niet toevallig het vakje "klant ziet af van BOVAG garantie" aangekruist, want in dat geval ben je in juridische zin de Sjaak, ook al heeft de auto meer dan 4500 Euro gekost.
-
- 1st Gear member
Ik heb nergens van af gezien.
Wat ik bedoel is dat het recht op een deugdelijk product vast staat, of je nou BOVAG garantie hebt of niet. Garantie is voor alles dat buiten het deugdelijk product valt (dus wanneer de auto wel goed is, maar nu de gebruikelijke manquementen vertoont bij een bepaalde auto van een bepaald bouwjaar, met aantal kilometers, soort brandstof, etc.)
Gezien de onderhoudshistorie en de toezeggingen van de verkoper en de prijs van de auto, zou ik niet binnen een maand problemen moeten hebben met de auto. Dat de cd speler kapot is bij dag 1, hoort niet. Dat is dus geen deugdelijk product.
Ik ga voordat ik terug ga naar NL nog even langs de volvo dealer in DU. Ik zal kijken wat deze zegt. Ik houd jullie op de hoogte.
Wat ik bedoel is dat het recht op een deugdelijk product vast staat, of je nou BOVAG garantie hebt of niet. Garantie is voor alles dat buiten het deugdelijk product valt (dus wanneer de auto wel goed is, maar nu de gebruikelijke manquementen vertoont bij een bepaalde auto van een bepaald bouwjaar, met aantal kilometers, soort brandstof, etc.)
Gezien de onderhoudshistorie en de toezeggingen van de verkoper en de prijs van de auto, zou ik niet binnen een maand problemen moeten hebben met de auto. Dat de cd speler kapot is bij dag 1, hoort niet. Dat is dus geen deugdelijk product.
Ik ga voordat ik terug ga naar NL nog even langs de volvo dealer in DU. Ik zal kijken wat deze zegt. Ik houd jullie op de hoogte.