Het komt mij niet heel vreemd voor als dat verband er daadwerkelijk is twcoolen, ook al zou dat niet zo moeten zijn.
Ik had vroeger een Samsung Omnia II (Windows Mobile) met iGO erop voor navigatie. iGO zelf kon bijna nooit een fix krijgen, maar als ik eerst iets anders startte wat gebruik maakte van GPS en daarna iGO kreeg hij eigenlijk altijd een fix.
Maar dat is 4-5 jaar geleden, ik zou het erg slecht vinden als dat probleem er nu nog steeds is bij iGO..
Sensus Connected Touch
-
- 4th Gear member
@TWcoolen, Ik zal dit ook proberen.
Ik vond het ook "toevallig" dat ik in iGo vanmorgen na een minuut of 20 géén fix iGo afsloot en meteen weer startte, ik ook direct een fix had.
iGo afsluiten kan via de "afsluiten"-button, maar voor zover ik heb kunnen nagaan kun je die button alleen oproepen als je op het draaiwieltje drukt wanneer je in het startscherm van iGo bent (minikaart links, 3 grote buttons rechts). Dan krijg je afsluiten/annuleren
Kan het toch niet zijn dat iGo op de een of andere manier de GPS-software verkeerd aanstuurt? Ik zou denken dat software geen invloed op de GPS-software/hardware kan hebben: deze levert GPS-info af en externe software kan deze uitlezen.
De GPS wordt echter wel gestart door software.
@TankieJ. ik heb ook jaren iGo gebruikt maar er staat mij niet bij dat iGo slechter was in het verkrijgen van GPS dan andere software. Was wel de vorige versie van iGo - 8.2xxx-, niet de huidige op Primo (?) gebaseerde versie.
edit: overigens als ik me niet vergis wordt de GPS bij het starten van SCT altijd even gestart voor een update van de weerpagina. Ik meen telkens het GPS-icoontje ook even te zien.
Weerpagina blijft leeg, en Maps is ook niet te starten (want foutmelding dat zonder GPS niet bruikbaar is)
Ik vond het ook "toevallig" dat ik in iGo vanmorgen na een minuut of 20 géén fix iGo afsloot en meteen weer startte, ik ook direct een fix had.
iGo afsluiten kan via de "afsluiten"-button, maar voor zover ik heb kunnen nagaan kun je die button alleen oproepen als je op het draaiwieltje drukt wanneer je in het startscherm van iGo bent (minikaart links, 3 grote buttons rechts). Dan krijg je afsluiten/annuleren
Kan het toch niet zijn dat iGo op de een of andere manier de GPS-software verkeerd aanstuurt? Ik zou denken dat software geen invloed op de GPS-software/hardware kan hebben: deze levert GPS-info af en externe software kan deze uitlezen.
De GPS wordt echter wel gestart door software.
@TankieJ. ik heb ook jaren iGo gebruikt maar er staat mij niet bij dat iGo slechter was in het verkrijgen van GPS dan andere software. Was wel de vorige versie van iGo - 8.2xxx-, niet de huidige op Primo (?) gebaseerde versie.
edit: overigens als ik me niet vergis wordt de GPS bij het starten van SCT altijd even gestart voor een update van de weerpagina. Ik meen telkens het GPS-icoontje ook even te zien.
Weerpagina blijft leeg, en Maps is ook niet te starten (want foutmelding dat zonder GPS niet bruikbaar is)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
En ze worden geïnstalleerd dor de GoGo grils?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- twcoolen
- 3rd Gear member
Laatste rit vandaag wel navigatie (na 4 minuten onderweg te zijn), echter heb ik het idee dat hij verre van een nauwkeurige fix heeft. Wanneer ik in dichtbevolkt gebied rijd of langs afslagen dan komt het vaak voor dat iGO me op een andere weg positioneert, waardoor ik verkeerde instructies krijg voorgeschoteld.
Sterker nog. Ik stond vandaag stil voor het stoplicht, krijg ik 3 keer de melding 'Opnieuw berekenen' omdat iGO dacht dat ik nog steeds aan het bewegen was (cursor verplaatste zich naar links en rechts).
Ik ben nu letter en figuurlijk een beetje 'lost'. Ligt het nu aan iGO of toch aan de satelliet ontvanger? De unit sluit ik voorlopig uit, aangezien deze al vervangen is.
Sterker nog. Ik stond vandaag stil voor het stoplicht, krijg ik 3 keer de melding 'Opnieuw berekenen' omdat iGO dacht dat ik nog steeds aan het bewegen was (cursor verplaatste zich naar links en rechts).
Ik ben nu letter en figuurlijk een beetje 'lost'. Ligt het nu aan iGO of toch aan de satelliet ontvanger? De unit sluit ik voorlopig uit, aangezien deze al vervangen is.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- Kurt1975
- 4th Gear member
Ik heb vandaag volgens I-go ook op een andere weg gereden dan waar ik werkelijk reed (ongeveer 250m verschil in vogelvlucht). Volgende keer op zo'n moment Maps eens openen en zien waar die de auto dan positioneert.
Ik heb trouwens de laatste dagen, believe it or not, wel steeds vrij snel een redelijk nauwkeurige fix, behalve deze middag dan!
Ik heb trouwens de laatste dagen, believe it or not, wel steeds vrij snel een redelijk nauwkeurige fix, behalve deze middag dan!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'99 S40 1.9d
-
- 5th Gear member
het is hoogstwaarschijnlijk de ontvanger. Een paar pagina's terug heb ik uiteengezet hoe dat werkt.
Wat wel zo is, en ik weet niet hoe dat bij SCT zit, is dat verouderde AGPS data wel problemen geeft. Dus bewegen terwijl je stil staat etc. Heb ik wel eens op mijn externe ontvanger gehad. je bent dan beter af zonder die data. de fix duurt ietjes (minuut oid ipv instant) langer, maar werkt verder prima.
Je zou kunnen kijken of ergens een optie is om de AGPS data te deleten, of geforceerd te verversen.
Wat wel zo is, en ik weet niet hoe dat bij SCT zit, is dat verouderde AGPS data wel problemen geeft. Dus bewegen terwijl je stil staat etc. Heb ik wel eens op mijn externe ontvanger gehad. je bent dan beter af zonder die data. de fix duurt ietjes (minuut oid ipv instant) langer, maar werkt verder prima.
Je zou kunnen kijken of ergens een optie is om de AGPS data te deleten, of geforceerd te verversen.
-
- 4th Gear member
Heb ik nog niet kunnen vinden.
Als Volvo nou gewoon die market gaat gebruiken zouden ze ons een tooltje als GPS-status kunnen geven....
Als de nauwkeurigheid echter afneemt, naar bijv 20-30m dan kan het zomaar voorkomen dat je navigatie denkt dat je nog bewegingen maakt of zelfs op een andere rijbaan terecht komt.
Wellicht dat Autozoeker mij ergens kan verbeteren, die heeft er meer verstand van.
Dit hangt of staat met de nauwkeurigheid en prestaties van de GPS (hardware). Aangezien SCT voor zover ik nu weet nooit veel meer dan 6 satellieten ziet is de nauwkeurigheid ook wat minder.
Mijn telefoon ziet er altijd 12-18...
Als Volvo nou gewoon die market gaat gebruiken zouden ze ons een tooltje als GPS-status kunnen geven....
Dat laatste is wel eens normaal: GPS kan zowieso niet nauwkeuriger dan 6 a 7 meter als ik me niet vergis (voor public gebruik), dat betekent dat je elke seconde binnen een straal van 7 meter ergens anders bent en jezelf dus "verplaatst". Het is aan de software om dit zo goed mogelijk te middelen en te bepalen of je stilstaat of niet.twcoolen schreef:Laatste rit vandaag wel navigatie (na 4 minuten onderweg te zijn), echter heb ik het idee dat hij verre van een nauwkeurige fix heeft. Wanneer ik in dichtbevolkt gebied rijd of langs afslagen dan komt het vaak voor dat iGO me op een andere weg positioneert, waardoor ik verkeerde instructies krijg voorgeschoteld.
Als de nauwkeurigheid echter afneemt, naar bijv 20-30m dan kan het zomaar voorkomen dat je navigatie denkt dat je nog bewegingen maakt of zelfs op een andere rijbaan terecht komt.
Wellicht dat Autozoeker mij ergens kan verbeteren, die heeft er meer verstand van.
Dit hangt of staat met de nauwkeurigheid en prestaties van de GPS (hardware). Aangezien SCT voor zover ik nu weet nooit veel meer dan 6 satellieten ziet is de nauwkeurigheid ook wat minder.
Mijn telefoon ziet er altijd 12-18...
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
-
- 5th Gear member
moet je nagaan dat in de meeste telefoon een "crappy" gps chip zit...
vaak ruimte/ontvangst ondergeschikt aan size.
het aantal satalieten is een indicatie, maar belangrijker is hoe goed het signaal is.
Gps geeft verder een fix met een marge. De marge kan fluctueren. Als je GPS test op je telefoon kijkt, zie je dat de fout marge in het begin groot is, en daarna afneemt en daarna stabiliseert. Verspringen komt af en toe voor, maar is niet "normaal". Zeker niet met een goede chip. De keren dat ik het kreeg was omdat ik met AGPS data aan het spelen was, en die was verouderd.
Als je toegang had tot de gps data, kan je zo zien wat er aan de hand is. waarschijnlijk rapporteert de ontvanger steeds andere plek met een bepaalde marge. Je iGo denkt dan dat je ergens anders zit en herberekent de route. Kan
Maar goed, misschien vragen of parrot mensen met igo problemen gps test ernaast draaien wanneer er geen fix is ? Dan heb je zo het antwoord of het iGo is of de hardware. (een foto van gps test zal enorm helpen)
vaak ruimte/ontvangst ondergeschikt aan size.
het aantal satalieten is een indicatie, maar belangrijker is hoe goed het signaal is.
Gps geeft verder een fix met een marge. De marge kan fluctueren. Als je GPS test op je telefoon kijkt, zie je dat de fout marge in het begin groot is, en daarna afneemt en daarna stabiliseert. Verspringen komt af en toe voor, maar is niet "normaal". Zeker niet met een goede chip. De keren dat ik het kreeg was omdat ik met AGPS data aan het spelen was, en die was verouderd.
Als je toegang had tot de gps data, kan je zo zien wat er aan de hand is. waarschijnlijk rapporteert de ontvanger steeds andere plek met een bepaalde marge. Je iGo denkt dan dat je ergens anders zit en herberekent de route. Kan
Maar goed, misschien vragen of parrot mensen met igo problemen gps test ernaast draaien wanneer er geen fix is ? Dan heb je zo het antwoord of het iGo is of de hardware. (een foto van gps test zal enorm helpen)
- Kurt1975
- 4th Gear member
Klopt niet helemaal. Ik zat afgelopen weekend op de deutsche autobahn en had continue 8 tot 10 satelieten ter beschikking, en dat zelfs met een verwarmbare voorruit. Het probleem met het hele gedoe (I-go, AGPS data, ...) is dat je er gewoon geen staat op kunt maken. Als het werkt is het een goed systeem.Dit hangt of staat met de nauwkeurigheid en prestaties van de GPS (hardware). Aangezien SCT voor zover ik nu weet nooit veel meer dan 6 satellieten ziet is de nauwkeurigheid ook wat minder.
Ik denk dat dit de kinderziektes zijn die we er bij moeten nemen.
Dit is niet iets wat niet op te lossen valt met bestaande technologieën.
Volvo zal zijn verantwoordelijk hierin wel nemen.
Geduld is een mooie deugd!
Now:
Fiat 500S Sport
Before:
MY'99 S40 1.9d
Fiat 500S Sport
Before:
MY'99 S40 1.9d
-
- 5th Gear member
kijk, van parrot forum. Andere gps ontvanger erin, problemen weg...
Good news! The GlobalSat BU-353S4 USB GPS Receiver SiRF Star IV 48 channel is working! It doesnt show GPS information when you do > settings > about. But when i use some GPS test apps from the google play store it shows the information fine. Also TomTom and iGo are working fine with the GPS. big_smile big_smile big_smile
http://www.marinediscounter.nl/bu-353-s4.html
Now for EUR 50
If people want I can buy it and send it from the Netherlands. Or maybe ask the company to sent it directly to your country!
en nu kijken hoe je dat bij SCT voor elkaar krijgt , ze hebben immers alle poorten gesloopt

oh wacht hij kan op die ene usb poort....
Misschien werkt een 66 chanel mtk2 ook, die nog iets beter.. Ik heb de laatst genoemde en als je in de buurt van utrecht woont mag je die best testen, voordat je hem koopt.
-
- 4th Gear member
Ik heb vanmorgen bij de dealer aangegeven dat SCT sinds een paar dagen niet meer goed werkt. Net een reactie gekregen: Mijn dealer heeft een auto binnen waarvan de GPS niet goed werkt. Ze geven aan dat ze de boordcomputer uit gaan lezen om te kijken welke foutmeldingen er zijn.
Ik ben de expert niet, maar het lijkt mij sterk dat eventuele SCT-problemen in de boordcomputer van de auto geregistreerd worden. We hebben het hier toch over een standalone Android-apparaat?
Als zij een oplossing vinden, prima natuurlijk...maar ik heb het idee dat een dealer/garage hierop eigen houtje (nog) niet veel aan kan doen.
Ik ben de expert niet, maar het lijkt mij sterk dat eventuele SCT-problemen in de boordcomputer van de auto geregistreerd worden. We hebben het hier toch over een standalone Android-apparaat?
Als zij een oplossing vinden, prima natuurlijk...maar ik heb het idee dat een dealer/garage hierop eigen houtje (nog) niet veel aan kan doen.
-
- 5th Gear member
De post van parrot forum zegt toch genoeg? gewoon #@%@%@# receiver.
Een externe usb gps receiver is een tussen oplossing zodat je gewoon je unit kan gebruiken. Is wellicht ook een middel om je dealer te laten zien dat het echt de receiver is...
Een externe usb gps receiver is een tussen oplossing zodat je gewoon je unit kan gebruiken. Is wellicht ook een middel om je dealer te laten zien dat het echt de receiver is...
- Get!em
- 3rd Gear member
Bij de standaard Parrot Smart wordt wel een Sirfstar IV meegeleverd:
External GPS receiver: SiRFStar IV™
http://www.parrot.com/pdf/files/car/ast ... art/en.pdf
Staat verder niet bij welk type/merk etc.
External GPS receiver: SiRFStar IV™
http://www.parrot.com/pdf/files/car/ast ... art/en.pdf
Staat verder niet bij welk type/merk etc.
- RichieB
- 6th Gear member
Dus de conclusie is dat ze in het multimedia/navigatiesysteem van € 1550 hebben beknibbeld op de GPS receiver? Auw. :evil:
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 5th Gear member
Parrot kost rond 450 in nederland...
- twcoolen
- 3rd Gear member
Volgens mij is de Week 36 update waar mijn Volvo dealer het over heeft de update naar 2.1.1:
1 van de release notes van deze versie:
Zouden dit al de verbeteringen zijn die wij nodig hebben?GPS
- Improvements for GPS signal
- Automatic update of GPS module firmware at first start after v2.1.1 update: Make sure not to interrupt the process
- Add option to deactivate external ASTEROID dongle LED Settings>Location&Security
- Display GPS module firmware version Settings>About>GPS version
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 3rd Gear member
Nu alleen nog dat iGO automatisch start bij het starten van de auto/SCTtwcoolen schreef:Volgens mij is de Week 36 update waar mijn Volvo dealer het over heeft de update naar 2.1.1:
- Automatic update of GPS module firmware at first start after v2.1.1 update: Make sure not to interrupt the process
- Add option to deactivate external ASTEROID dongle LED Settings>Location&Security

-
- 5th Gear member
Zou kunnen. Firmware is stukje software wat op de hardware (gps) draait. Maar hebben parrot users met 2.1.1 al gezegd dat het beter gaat? Verder zie ik dat de chip hetzelfde is als die ene persoon van het parrot forum die een externe heeft gekocht. Zouden ze het toch verkloot hebben in de software?twcoolen schreef:Volgens mij is de Week 36 update waar mijn Volvo dealer het over heeft de update naar 2.1.1:
-
- 1st Gear member
Betekent dit dus dat zolang de auto niet afgeleverd is de SCT als extra optie besteld kan worden a €500??? (als de dealer het toch inbouwt...)zakraket schreef:Af-fabriek bestaat niet, SCT wordt altijd achteraf ingebouwd als accessoire. Mijn dealer sprak destijds ook over affabriek SCT maar dat is dus een fabel.
(volgens mijn dealer had SCT affabriek een echt touchscreen, en achteraf inbouw een IR-frame rond het scherm maar je krijgt dus altijd een IR-frame rond je scherm. Werkt overigens prima)