Ervaring met update HDD RTI?

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
RJvanRijn
1st Gear member

Ha allemaal,

Heeft iemand al ervaring met het updaten van de Volvo HDD RTI Europe op de nieuwe V40?

Ik zit hier dus met een pakket van 4 DVD's en instructies, maar vind de gang van zaken wel wat curieus. Handleiding zegt:

- Installatie kan 5 uur totaal duren en het infotainment systeem moet al die tijd draaien. Dit is mogelijk door je auto aan te sluiten op een accu-lader of door de motor draaiende te houden om te voorkomen dat je met een lege accu komt te staan.

- Infotainment systeem werkt gedurende installatie traag en navigatie is uiteraard niet beschikbaar

- Telkens als een DVD is geladen / geinstalleerd moet de motor minimaal 15 minuten worden uitgeschakeld. Daarna mag je pas verder met het installeren van de volgende disk.

- Na afloop de auto minimaal 10 minuten uitschakelen

Conclusie:

Moet ik nu dus een rit van minimaal 5 uur gaan maken met telkens stops van minimaal een kwartier tussendoor? Of ga ik een dag thuis zitten kijken naar een auto met een draaiende motor voor de deur? Of breng ik m'n auto een dag naar de dealer?

Kan dit echt niet eenvoudiger (zoals je van Volvo zou mogen verwachten)?

Hoor graag jullie reactie,

Robert-Jan
Gast

als je een rit van een uur maakt, en je stopt, pakt de installatie gewoon weer op.
Tussen de DVD's wisselen 15 minuten wachten heb ik ook niet gedaan en ging prima.
Gewoon DVD wisselen als het systeem er om vraagt.
RJvanRijn
1st Gear member

dbosker schreef:als je een rit van een uur maakt, en je stopt, pakt de installatie gewoon weer op.
Tussen de DVD's wisselen 15 minuten wachten heb ik ook niet gedaan en ging prima.

Dus als ik 1 uur per dag rijd, kan ik de installatie gewoon over meerdere dagen uitspreiden en telkens als ik rijd er mee verder gaan?
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Meer info in het "Map Care Update Volvo" topic: klikker de klik
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
Gast

RJvanRijn schreef:
dbosker schreef:als je een rit van een uur maakt, en je stopt, pakt de installatie gewoon weer op.

Dus als ik 1 uur per dag rijd, kan ik de installatie gewoon over meerdere dagen uitspreiden en telkens als ik rijd er mee verder gaan?
Ja, dat verder gaan gebeurt trouwens automatische. Als je weer start, gaat de installatie gewoon verder waar hij opgehouden was.
JimV.
1st Gear member

Zelf ook vorige week de update uitgevoerd, gewoon de instructies volgen en er kan niets fout gaan.
V40 D2 R-Design MY13, Titanium grey, Introline met Premium sound, Dynamic line, Volvo alarm klasse 3, Verwarmbare voorruit, Regensensor.
jefvdv
Starter

Je kan zelfs het contact laten aanstaan zonder te rijden. Dat zou ik wel met max. 1 DVD doen anders gaat je batterij leeg zijn.

Niettemin: een compleet idiote manier van updaten. TomTom updaten voor Europa op iPhone duurt 5 minuten.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”