Volvo S60 radio en speaker upgrade

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
soops
Starter
Contacteer:

Hallo,

Zal me even snel voorstellen, ik ben Leon, ben 27 jaar en heb sinds een maand een Volvo S60 uit 2001. Heb de auto van de tweede eigenaar overgenomen die er, naar alle waarschijnlijkheid de laatste 100.000 km niets aan gedaan had. Vandaag een grote beurd gehad, olie zwart, bougies zitten vast in het blok geroest, banden helemaal op en het achterwiellager lag er helemaal uit. Toch maar goed dat ik hem een grote beurt heb laten gegeven. kostbaar grapje maar goed hij rijd weer perfect. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer dat ik een S60 koop ;)

Terug naar de audio. Er zit van zichzelf al een goed geluid in echter wil ik graag wat meer... Nu heb ik op de sloop een HU803 met versterker op de kop kunnen tikken uit het 2002 model en wat HP speakers, center, hoedeplank en voor(achter?) (deze zijn er alleen zo "uitgehaald" dat ik er niets meer aan heb.) De kabels voor de versterker liggen er niet, die moet ik dus zelf trekken.

Er zit een standaard HU603 in, met alleen voor speakers. Nu weet ik, net even gekeken, dat er in de achterportieren kabels liggen voor evt. speakers; bassmodules. Dat moet dus te doen zijn, als ik speakers heb die ik gewoon vast kan zetten. Toen ik voor de hoedenplank ging kijken kon ik nergen een aansluiting vinden. De gaten zitten wel netjes voorgeboord in de hoedenplank maar ik heb daadwerkelijk geen idee waar de aansluiting/speakerdraad voor de speakers moet zitten. Of zit dit niet standaard op alle S60.

Mocht het niet zo zijn; hoeveel werk is het om een kabel te trekken van de radio naar de hoedeplank?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Groeten,
Leon

PS
Mocht er iemand zijn die nog wat HP speakers over heeft, let me know :)
lint
Geartronic member

Welkom.
Voor je audiovragen: http://www.volvotech.eu/
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Leuk klusje.

Zou beginnen met HU, versterker en achterdeur speakers.
Dan nog eens overwegen of je wel hoedenplank speakers wil ;-)

High performance speakers voor en achter samen met een AMP is nl al flink trommelvlies pijnigen...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ik heb de mijne geupgrade van base naar premium. Versterker kreeg ik geleverd met kabel, die kabel tussen HU en PA is/was lastig aan te komen. De voeding heb ik zelfgemaakt, heb wel uit een sloopauto de stekker 'gejat' en daar zelf draad aan gezet.

Hoedenplank speakers zou ik wel doen. Ik had ze aangesloten op mijn HU1205 en merkte direct verschil, veel meer en mooier geluid.
Als je de hoedenplank los haalt om de gaten uit te snijden, zie je ook dat de kabels er al liggen. Ze zijn alleen verstopt en in een dummy geklikt, tenminste bij mij wel.

Wat ik nog wel wil is een subwoofer, want je merkt dat bij hogere volumes de speakers in de deur het moeilijk krijgen met heel laag. Een subwoofer doet dat gewoon zonder moeite, en de speakers in de deuren worden en mee ontlast als dat goed in te stellen valt.

Als Volvotech het spul niet heeft, misschien Volvos.nl nog maar die zou er mee stoppen begreep ik.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”