Zuid korea daarentegen maakt wel top banden. Rij al en tijdje op zomerbanden uit Zuid Korea. Moet het merk opzoeken, maar ze liggen er nu bijna 30.000 op en nog steeds genoeg profiel. En vond ze even stil dan alles wat ik hiervoor had.
Maar mn winterbanden ben ik een beetje old fashion mee en rij ik al 12 jaar hetzelfde merk en nagenoeg hetzelfde type.
Chinese banden?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Probleem ligt niet aan de banden maar aan de constructie van de combinatie en het gebruik er van.
Afgelopen week een klant van ons gesproken die ook zo'n zelfde combinatie rijdt en gevraagd naar zijn bandenslijtage.
Hopeloos!
Toen hij de wagen nog gebruikte voor veel stadsverkeer en korte afstanden waren de banden niet aan te slepen. Meerdere merken geprobeerd.
Sinds hij de wagen voornamelijk voor de lange afstanden gebruikt is de bandenslijtage behoorlijk gedaald.
De assen zitten zo kort op elkaar dat het behoorlijk wringt in de bochten.
As van de oplegger zou eigenlijk via een fusee besturing mee moeten sturen in de bochten.
Afgelopen week een klant van ons gesproken die ook zo'n zelfde combinatie rijdt en gevraagd naar zijn bandenslijtage.
Hopeloos!
Toen hij de wagen nog gebruikte voor veel stadsverkeer en korte afstanden waren de banden niet aan te slepen. Meerdere merken geprobeerd.
Sinds hij de wagen voornamelijk voor de lange afstanden gebruikt is de bandenslijtage behoorlijk gedaald.
De assen zitten zo kort op elkaar dat het behoorlijk wringt in de bochten.
As van de oplegger zou eigenlijk via een fusee besturing mee moeten sturen in de bochten.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Volgens mij heeft Veldhuizen dat niet in zijn leveringspakket zitten.
Zou wel een oplossing zijn.
Zou wel een oplossing zijn.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9231
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Dat is dan alleen op tandem assers? Kan me niet voorstellen dat dubbel lucht op 1 achteras zoveel slijt, heb het bij en bus ook nog nooit zo gezien en die nemen een paar bochten/stoepjes.
Op zandauto's of kippers zie je tegenwoordig wel dat de laatste as met dubbel lucht mee stuurt.
Op zandauto's of kippers zie je tegenwoordig wel dat de laatste as met dubbel lucht mee stuurt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Bussen hebben een langere wielbasis dan de BE combi en draaien daardoor niet zo kort als de BE
Banden wringen dan veel minder.
Probeer eens een 2 of 3 assige oplegger haaks om te trekken.
Zie je gelijk het effect van wat een BE combi doet.
Banden wringen dan veel minder.
Probeer eens een 2 of 3 assige oplegger haaks om te trekken.
Zie je gelijk het effect van wat een BE combi doet.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Maar dat is het hem juist. De auto wordt vooral op lange afstanden gebruikt en niet tot nauwelijks voor stadsverkeer. Toch treedt dit verschijnsel op.Schorpioen schreef:Probleem ligt niet aan de banden maar aan de constructie van de combinatie en het gebruik er van.
Afgelopen week een klant van ons gesproken die ook zo'n zelfde combinatie rijdt en gevraagd naar zijn bandenslijtage.
Hopeloos!
Toen hij de wagen nog gebruikte voor veel stadsverkeer en korte afstanden waren de banden niet aan te slepen. Meerdere merken geprobeerd.
Sinds hij de wagen voornamelijk voor de lange afstanden gebruikt is de bandenslijtage behoorlijk gedaald.
De assen zitten zo kort op elkaar dat het behoorlijk wringt in de bochten.
As van de oplegger zou eigenlijk via een fusee besturing mee moeten sturen in de bochten.
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Al laten uitlijnen?
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
K zie ineens overal plakken rubber op de weg naast de rijbaan 
Maar, zonder gekheid, erg vervelend en gevaarlijk. Mocht vorige week audiovisueel getuige zijn van een klappende trailerband van een vrachtwagen in de stad. Wat een klap en wat een lap. (rubber wel te verstaan) dat wil je niet op de snelweg meemaken, vlak voor je.

Maar, zonder gekheid, erg vervelend en gevaarlijk. Mocht vorige week audiovisueel getuige zijn van een klappende trailerband van een vrachtwagen in de stad. Wat een klap en wat een lap. (rubber wel te verstaan) dat wil je niet op de snelweg meemaken, vlak voor je.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24621
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
wat mij opvalt is dat er zo veel rubber aan die 'curbstones' in de binnenbochten blijft plakkensanco schreef:K zie ineens overal plakken rubber op de weg naast de rijbaan![]()
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21118
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Er zijn verhalen bekend Sanco dat een trailerband in 1 klap meerdere etalageruiten kan laten sneuvelen, sta je daar te kort bij kan het dodelijk zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24621
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dus investeer aub in goede banden heren en dames transporteurs/transportrices! Niet alleen voor de veiligheid van uw chauffeurs maar ook voor de veiligheid van iedereen. En uiteindelijk ook voor uw portemonneediesel01 schreef:Er zijn verhalen bekend Sanco dat een trailerband in 1 klap meerdere etalageruiten kan laten sneuvelen, sta je daar te kort bij kan het dodelijk zijn.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21118
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb vroeger veel met dubbele bemanning gereden.Walter schreef:dus investeer aub in goede banden heren en dames transporteurs/transportrices! Niet alleen voor de veiligheid van uw chauffeurs maar ook voor de veiligheid van iedereen. En uiteindelijk ook voor uw portemonneediesel01 schreef:Er zijn verhalen bekend Sanco dat een trailerband in 1 klap meerdere etalageruiten kan laten sneuvelen, sta je daar te kort bij kan het dodelijk zijn.
Les 1 bij een onervaren collega was ga bij het manoeuvreren nooit op de zijkant bij een band staan, 25ton op een 3assige oplegger die achteruit een bocht in wordt gedraaid geeft enorm veel stress/wrijving.
Dusdanig dat hij los kan komen van de velg
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
volgens mij is dat vooral om de draaicirkel wat kleiner te houden.lint schreef:Is dat de reden van het meesturen van de meervoudige achterassen tegenwoordig?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21118
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De grootste reden(in de tijd dat ik truckte) was om de draaicirkel klein te houden.
Mijn laatste werkgever had 2 assige opleggers met dubbel lucht die verzwaarde assen als optie had met als voordeel kleine draaicirkel, laadvermogen van een 3 asser en veel minder bandslijtage.
Het enige nadeel is dat zodra het krap wordt een uitzwaai van een meter niet heel ongewoon is.
Wegsturen bij een krap verkeerslicht met medeweggebruikers die kort naast de oplegger gaan staan wil dus niet.
Ik merk dat ik nu altijd kijk naar opleggers naast mij en blijf er altijd achter zodat het ding kan uitzwaaien zonder mij, mijn naasten en auto kan raken.
De chauffeur merkt het niet als hij op die manier een auto mee pikt.
Zo wel een beetje off topic. :oops:
Mijn laatste werkgever had 2 assige opleggers met dubbel lucht die verzwaarde assen als optie had met als voordeel kleine draaicirkel, laadvermogen van een 3 asser en veel minder bandslijtage.
Het enige nadeel is dat zodra het krap wordt een uitzwaai van een meter niet heel ongewoon is.
Wegsturen bij een krap verkeerslicht met medeweggebruikers die kort naast de oplegger gaan staan wil dus niet.
Ik merk dat ik nu altijd kijk naar opleggers naast mij en blijf er altijd achter zodat het ding kan uitzwaaien zonder mij, mijn naasten en auto kan raken.
De chauffeur merkt het niet als hij op die manier een auto mee pikt.
Zo wel een beetje off topic. :oops:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]