Hallo XC90 liefhebbers,
Ik zit al een tijdje te kijken naar een mooie XC90 T6 uit 2003.
Alleen als ik de diverse fora lees dan lees ik alleen maar " laten staan die T6 ".
Is het nu zo dat elke bak kapot gaat of is dit overdreven?
En ja, als je bij elk stoplicht als eerste weg wilt zijn snap ik dat de bak het zwaar heeft.
Ik vind die T6 een geweldige motor, maar lees dat de bak het zwaar kan hebben met het koppel.
Wat is hier de gedachte over de aanschaf van een T6 met volledig onderhoud bij de volvo dealer?
Wel of niet kopen ?
T6 GT echt laten staan?
- rifwachter
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29489
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een dure auto/topmodel uit de serie heeft vaak navenante onderhouds en gebruikskosten.
Dat is voor een XC 90 T6 GT zeker ook van toepassing maar het is wel een fijne auto!
Even een goede rekensom maken voor de verwachte gebruiksduur en afwegen of dat het je waard is.
Dat is voor een XC 90 T6 GT zeker ook van toepassing maar het is wel een fijne auto!
Even een goede rekensom maken voor de verwachte gebruiksduur en afwegen of dat het je waard is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ik heb mijn S80 T6 nu een jaar of 4-5, en heb alleen de automaat preventief laten flushen.
De auto is gekocht met garantie bij een dealer, en daar heb ik zeker baat bij gehad.
Na de garantie periode eigenlijk geen motorische problemen gehad. Alleen een losgesprongen bougie dop of zo.
Wel draagarmen en een keer de airco. Verder probleemvrij
Enigste nadeel is het brandstofverbruik en wegenbelasting.
De auto is gekocht met garantie bij een dealer, en daar heb ik zeker baat bij gehad.
Na de garantie periode eigenlijk geen motorische problemen gehad. Alleen een losgesprongen bougie dop of zo.
Wel draagarmen en een keer de airco. Verder probleemvrij

Enigste nadeel is het brandstofverbruik en wegenbelasting.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- rifwachter
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15
Het zal een auto voor "de zondag " zijn, max. 3000 km jaar en in de winter 6 maanden geschorst in de garage hier bij huis.
Veel poetsen, hobby gebruik.
Voor dagenlijks gebruik heb ik een auto v.d. zaak die ik ook prive gebruik.
Natuurlijk snap ik dat dit model hogere onderhoudskosten heeft, en dat er benzine gedronken wordt als of het niets kost.
Maar alle negatieve verhalen die ik lees over de geartronic maken me terughoudend om tot aanschaf over te gaan.
Veel poetsen, hobby gebruik.
Voor dagenlijks gebruik heb ik een auto v.d. zaak die ik ook prive gebruik.
Natuurlijk snap ik dat dit model hogere onderhoudskosten heeft, en dat er benzine gedronken wordt als of het niets kost.
Maar alle negatieve verhalen die ik lees over de geartronic maken me terughoudend om tot aanschaf over te gaan.
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Die van mij is ook als tweede auto in gebruik. Ik heb er heel veel plezier mee gehad, en nog steeds. Het is nu dat er een tweede kleine aankomt dat we het een en ander aan het overwegen zijn voor de kosten.
En we gaan er mee op vakantie
Met schorsen zeker om denken dat hij niet constant op de wielen rust of af en toe rijden. Bij een week of 2-3 stilstand merk ik de hobbelingen in mijn banden
En we gaan er mee op vakantie

Met schorsen zeker om denken dat hij niet constant op de wielen rust of af en toe rijden. Bij een week of 2-3 stilstand merk ik de hobbelingen in mijn banden
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- rifwachter
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15
Rob Bakker schreef:Ik heb mijn S80 T6 nu een jaar of 4-5, en heb alleen de automaat preventief laten flushen.
De auto is gekocht met garantie bij een dealer, en daar heb ik zeker baat bij gehad.
Na de garantie periode eigenlijk geen motorische problemen gehad. Alleen een losgesprongen bougie dop of zo.
Wel draagarmen en een keer de airco. Verder probleemvrij![]()
Enigste nadeel is het brandstofverbruik en wegenbelasting.
Het vreemde is dat dit dezelfde motor-bak combinatie is, en dat er bij de S80 bijna nooit afgeraden wordt om dit te kopen, maar in de XC90 altijd afgeraden wordt om dit te kopen.
Ik heb zelf 7 jaar geleden een S80 T6 geartronic gehad uit 1999, nooit problemen gehad. Ik weet dus hoe mooi zo'n T6 loopt.
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
- youtoofan
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 09.09.2006 - 14:12
- Locatie: Merelbeke
Ik heb een paar jaar geleden met een XC90 T6 gereden. Op zich een zeer fijne auto, gigantisch veel binnenruimte, knappe motor. Knap verbruik ook. Autosnelweg aan +- 110km/u = 10liter, gemengd verbruik was 14liter (volgens boordcomputer)
Echter, na een zomervakantie in het zuiden van Frankrijk nog even een omweg gemaakt in de buurt van Genève zijn de problemen begonnen. Versnellingsbak bleef steken in 3e versnelling. Herhaaldelijk contact aan en uit werkte ook niet. Na nachtje slapen werkte alles terug, echter met de 'versnellingsbak service spoed' melding op de boordcomputer.
Met een bang hartje terug naar België. Dealer heeft de versnellingsbak geflushed, en voorzien van nieuwe software + foutcodes gewist.
3 weken later terug hetzelfde probleem. Resultaat nieuwe bak aan €5000, waarvan de helft werd betaald door de dealer of importeur (na veel onderhandelen).
Het jammere hierbij is dat de dealer mij niet kon garanderen dat het probleem niet meer zo voorkomen, aangezien de nieuwe bak identiek is aan de oude.
Daarom ook met spijt in het hart de auto van de hand gedaan.
Echter, na een zomervakantie in het zuiden van Frankrijk nog even een omweg gemaakt in de buurt van Genève zijn de problemen begonnen. Versnellingsbak bleef steken in 3e versnelling. Herhaaldelijk contact aan en uit werkte ook niet. Na nachtje slapen werkte alles terug, echter met de 'versnellingsbak service spoed' melding op de boordcomputer.
Met een bang hartje terug naar België. Dealer heeft de versnellingsbak geflushed, en voorzien van nieuwe software + foutcodes gewist.
3 weken later terug hetzelfde probleem. Resultaat nieuwe bak aan €5000, waarvan de helft werd betaald door de dealer of importeur (na veel onderhandelen).
Het jammere hierbij is dat de dealer mij niet kon garanderen dat het probleem niet meer zo voorkomen, aangezien de nieuwe bak identiek is aan de oude.
Daarom ook met spijt in het hart de auto van de hand gedaan.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29489
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als het je hobby auto wordt is het wel een dure hobby maar ook een hele leuke!
Zo weinig rijden, 3000 km per jaar, is voor geen enkele auto goed en dan ook nog 6 maanden geschorst in de wintertijd.
Zo weinig rijden, 3000 km per jaar, is voor geen enkele auto goed en dan ook nog 6 maanden geschorst in de wintertijd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
Ieder zijn hobby toch?lint schreef:Als het je hobby auto wordt is het wel een dure hobby maar ook een hele leuke!
Zo weinig rijden, 3000 km per jaar, is voor geen enkele auto goed en dan ook nog 6 maanden geschorst in de wintertijd.

Veel plezier als je besluit om het te doen. Een XC90 kun je heel leuk maken.
Rob
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- rifwachter
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 22:15
Ach, dit doe ik al heel veel jaren zo.
850T5, S80 T6, V70N T5, 850R, en nu een C70 convertible.
nog nooit met één van deze auto's een probleem ondervonden van stalling in een verwarmde garage.
En hobby mag geld kosten.
850T5, S80 T6, V70N T5, 850R, en nu een C70 convertible.
nog nooit met één van deze auto's een probleem ondervonden van stalling in een verwarmde garage.
En hobby mag geld kosten.
Volvo V70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
Volvo S80 T6 Executive
Volvo C30 D5
Volvo C70 D5
- FotograafPatrick
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 17.05.2013 - 23:46
- Contacteer:
Ik heb ook een XC90 T6 uit 2003 in bezit. Loopt op LPG, iets gechiptuned en gelukkig nog geen problemen mogen ervaren. Mocht dat wel ooit het geval zijn, helaas dan maar, ik heb er dan toch wel een hoop plezier aan overgehouden.
Niet steeds als 1e bij het stoplicht weg willen zijn levert de auto vast meer levensjaren op, tuurlijk. Jammer genoeg plaatsen veel mensen wél topics over hun kapotte XC90 (of andere typen), maar zelden een topic over hoe lekker de auto het heeft gedaan het afgelopen jaar.
De bak-problemen zijn weliswaar geen strikte uitzondering maar daarentegen is het nu ook weer niet zo dat je dit probleem gegarandeerd zult tegenkomen. Ik kocht daarom gewoon deze auto en geniet zolang het kan.
Niet steeds als 1e bij het stoplicht weg willen zijn levert de auto vast meer levensjaren op, tuurlijk. Jammer genoeg plaatsen veel mensen wél topics over hun kapotte XC90 (of andere typen), maar zelden een topic over hoe lekker de auto het heeft gedaan het afgelopen jaar.
De bak-problemen zijn weliswaar geen strikte uitzondering maar daarentegen is het nu ook weer niet zo dat je dit probleem gegarandeerd zult tegenkomen. Ik kocht daarom gewoon deze auto en geniet zolang het kan.
XC90 T6 AWD 2003 LPG


- jaapburg
- 4th Gear member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
- Locatie: Alkmaar
Gewoon doen, zoals Patrick al zegt lees je altijd alleen maar de negatieve verhalen, als er niets aan de hand is hoor je de mensen niet 

Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
Ik ben het met Patrick en Jaap eens.
Het is voor mij ook iedere dag genieten. Ook al heb ik maar een 2.5T, het genieten komt overeen.
Rob
Het is voor mij ook iedere dag genieten. Ook al heb ik maar een 2.5T, het genieten komt overeen.
Rob
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Je hebt er ook mensen tussen die een auto goed gebruiken (te goed) en daar houdt geen èèn auto van. Wel hopen dat de vorige eigenaren zuinig zijn geweest.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis