Hoi,
omdat mijn teller en dagteller niet meer werken, heb ik op de sloop een nieuwe gehaald, maar hoe moet ik deze installeren? Ik heb ooit wel eens gezien hoe de klokken uit het dashbaord worden gehaald, maar ik weet niet precies hoe dat zit met die dikke kabel die naar het blok loopt. Wie kan me hierbij helpen??
gr
tim
dashboard klok installeren
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Bij wat voor Volvo?
440?60?80?
440?60?80?
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
-
- 4th Gear member
Die dikke kabel is idd lastig. Als je zo ver bent dat je je klokkenunit los kunt maken is het het handigst om de kabel vanuit de motor ruimte een beetje meer naar binnen te drukken zodat je de klokken een klein stukje eruit kunt halen. Als je dan onder bij je stuur je handen omhoog brengt kun je aan de achterkant van de klokken komen (das een balle klusje als je grote handen hebt, en je blijft waarschijnlijk wel ergens achter hangen).
De kabel zit aan de klokkenunit vergrendeld met een klemsluiting, die kun je losdraaien door hem een kwartslag tegen de klok in te draaien (is een ronde klem). Daarna kun je de klokkenunit eruit halen en de electische stekkers loshalen, die hebben wat meer speling.
Voorzichtig dat je de vergendeling niet kapot draait, bij mij was de kunstof erg kwetsbaar geworden....
Succes!!
De kabel zit aan de klokkenunit vergrendeld met een klemsluiting, die kun je losdraaien door hem een kwartslag tegen de klok in te draaien (is een ronde klem). Daarna kun je de klokkenunit eruit halen en de electische stekkers loshalen, die hebben wat meer speling.
Voorzichtig dat je de vergendeling niet kapot draait, bij mij was de kunstof erg kwetsbaar geworden....
Succes!!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Je kunt de kabel ook bij de versnellingsbak loshalen, dan heb je veel speling om alles los te krijgen. Op de versnellingsbak zit hij vast met een klem
Steam Powered Volvo
Volvo 460 1.7 carburateur uit 1991
Volvo 360 2.0 injectie uit 1987
De Volvo helpt de scouting waar hij kan
Volvo 460 1.7 carburateur uit 1991
Volvo 360 2.0 injectie uit 1987
De Volvo helpt de scouting waar hij kan