Na bijna twee maanden oponthoud is dan eindelijk mijn V40 besteld

Momenteel rij ik een ABT getunede A3 Sportback Ambition 1.4 TFSI met 7-traps DSG. Ook heb ik onder andere een wel hele dikke knalgele ABT getunede Seat Ibiza TDI FR gereden en 3 Clio's (I, II en III). Toch zal ik mijn allereerste trots, zwart-metallic Renault Clio 1.8 16V uit 1991, nooit vergeten.
Aangezien de leasetermijn van de A3 eind september afloopt, ben ik op zoek gegaan naar een waardige vervanger en inmiddels vijfde leaseauto.
Deze keer wilde ik bewust gaan shoppen in de 14% categorie. Hierdoor vallen de A3, BMW 1 en Mercedes A direct af en al snel kwam ik op de Seat Leon, Ford Focus en later de V40 uit. Na het zien van de V40 was de keuze eigenlijk redelijk eenvoudig gemaakt.
Het is een ontzettend mooi design en hij zit voortreffelijk. Icm 14% bijtelling heb ik nog niet eerder een zo'n complete auto kunnen samenstellen.
Bij deze auto wilde ik een kleur die ik nog niet eerder heb gehad en de keuze bleef hangen tussen wit en rood. De opties voor getinte ruiten en het panoramisch dak gaven snel de doorslag naar wit. De mooie lijnen van de V40 komen hierbij ook het beste naar voren vind ik zelf.
Ook de keuze van uitvoering was niet moeilijk na het zien van de R-Design in real life: zeer sportief, maar zeker niet over-the-top.
Mijn configuratie:
- V40 D2 R-Design
- Ice White
- R-Design Plus Line
- Business Pack Pro
- Premium Sound upgrade
- Verwarmbare voorruit
- Verlichtingspack 2
- Uitschakelbare passagiersairbag
- Zonder model- en motortype-aanduiding
- Velgen: 18" Brock B22 Zwart Gepolijst op 225/40/R18
- Winterbandenregeling op 18" (de Brocks worden dus ook in de winter gebruikt)
- Silvervision-look-a-likes geplaatst van Auto-style voor achterste knipperlichten
- Folie styling:
- Tinten van alle 7 ruiten + zonneband
- Zwarte folie op het laatste stuk achter het panoramische dak, spoiler en antenne
- Special uitgesneden zwarte folie op de spiegelkappen
- Witte folie op de VOLVO letters
- Luxe: Dus oa de Business en Plus pakketten
- Velgen: mijn auto-motto is "velgen maken de auto".
Ik hou niet zo van "standaard" en dat wanneer 2 auto's van zelfde type en kleur naast elkaar staan eigenlijk alleen het kenteken verschilt.
Daarnaast wil ik altijd wel een inchje groter en heb de Brock B22 gekozen vanwege het design en het mooie contrast icm Ice White. - Getinte ruiten:
Voor mij geeft tinten een wagen meer klasse, betere looks en iets meer privacy. Belangrijk is wel dat de voorste zijruiten ook getint worden, omdat anders het verschil te groot is.
Mijn ervaring met de A3 is dat de voorste ruiten nu in totaal zo'n 50% doorlatend zijn zonder aandacht van Trutje Agent te trekken.
Bij een eventuele meting zit ik dan ook rond de officieuze grens. Geen probleem om de voorste ruiten te tinten dus.
Tel daarbij de verwarmbare voorruit en winterbanden op die mij eindelijk heerlijk de winter door zullen helpen.
De A3 moet bij sneeuw soms letterlijk van z'n plek geduwd worden en besneeuwde verkeersdrempels zijn vanaf stilstand met DSG werkelijk een hel

Hoe dan ook, het wachten is begonnen... Al valt de levertijd van amper 2 maanden erg mee.
Volgens de dealer is deze namelijk eind september / begin oktober en dan zou ik vrijwel naadloos kunnen switchen zoals het er nu uit ziet.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte

UPDATE 26-08-2013:
- ze verwachten hem 24 september van de fabriek te krijgen
- verwachte aflevering: 1ste / 2de week oktober
- de velgen zijn inmiddels al besteld
UPDATE 10-09-2013:
- velgen zijn binnen

- wagen wordt waarschijnlijk deze week nog geproduceerd
- dealer verwacht hem rond de 22ste binnen te hebben
UPDATE 24-09-2013
- Hij is vorige week binnen gekomen en ik ga hem zaterdag al ophalen
UPDATE 28-09-2013