Draagarm en stuurkogel hoeven ook niet los.
De as iets terug tikken,vier bouten los en wilelager er af tikken,verder hoeft er dus niets los.
Kosten wiellager vervangen Volvo S60
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Klopt, alleen kun je op straat gewoon niet 'lekker' bij de bouten, omdat ze ten eerste aan de achterkant van het lager zit(je moet je hoofd dus diep in de wielkast steken) en ook zit de dikke rand van de homokineet in de weg. Maar met wat moeite is het toch gelukt:)MarioC70 schreef:Nee,iets terugdrukken uit het lager is voldoende..
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- jaapburg
- 4th Gear member
Over die tariefhoogtes, ik weet dat de dealer omgeving Alkmaar
2 tarieven hanteerd. Een hoger tarief voor kleine klusjes en nieuwe auto's en een lager tarief voor 'oudere' auto's. Mijn XC90 MY2004 valt al onder de 'oude' auto's.
Reden daarvoor heb ik me laten uitleggen, bij oudere auto's zitten vaak moeren vast e.d., daarom zijn ze vaak langer bezig met de auto. En om die klanten toch bij de dealer te houden hanteren ze een lager tarief.
Vraag me niet hoe of waarom, maar dit ving ik op

Reden daarvoor heb ik me laten uitleggen, bij oudere auto's zitten vaak moeren vast e.d., daarom zijn ze vaak langer bezig met de auto. En om die klanten toch bij de dealer te houden hanteren ze een lager tarief.
Vraag me niet hoe of waarom, maar dit ving ik op

Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
- lint
- Geartronic member
Klinkt wel logisch uit het oogpunt van de dealer om oudere modellen ook in onderhoud te houden.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Dat doet Opel ook(volgens de commercial). Oudere auto's 20% korting op onderhoud.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- snowryder
- 2nd Gear member
Gisteren ook weer de jaarlijkse APK gehad en deze keer inclusief wiellager rv.
Hoorde hem al een tijdje aankomen.
Sinds een paar weken zelfs diverse onaangename bijgeluiden en resonaties die uit de gehele aandrijflijn leken te komen.
Gelukkig alles weer weg na vervangen lagerblok.
Overigens een gebruikte van Geenakker, was alles bij elkaar 113 euro inclusief APK,lager(gebr) en montage.
Viel weer mee dus, adviesje op de blokken achter, doen we wel zelf met de zomerwissel.
Hoorde hem al een tijdje aankomen.
Sinds een paar weken zelfs diverse onaangename bijgeluiden en resonaties die uit de gehele aandrijflijn leken te komen.
Gelukkig alles weer weg na vervangen lagerblok.
Overigens een gebruikte van Geenakker, was alles bij elkaar 113 euro inclusief APK,lager(gebr) en montage.
Viel weer mee dus, adviesje op de blokken achter, doen we wel zelf met de zomerwissel.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603