wel of geen originele trekhaak

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
EggBird
1st Gear member

Ik wil een afneembare trekhaak onder mijn R-Design laten monteren. Een rondje bellen leverde op dat een universeel autobedrijf een Thule trekhaak voor 440,- kan monteren ipv de door Volvo gevraagde 880,-.

Mijn dealer heeft het me afgeraden om ergens anders een trekhaak te laten plaatsen ivm de storingsgevoeligheid van een Volvo.

Nou vraag ik mij af, is dit echt zo of is dit een manier van de dealer om extra omzet te genereren?

Zijn er mensen met een afneembare trekhaak op hun V40 die niet origineel Volvo is?
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
lint
Geartronic member

Als je een niet originele trekhaak laat monteren moet je wel de Volvo kabelset monteren en volgens mij ook softwarematig de kabelset aanmelden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
guidov
2nd Gear member

EggBird schreef:Ik wil een afneembare trekhaak onder mijn R-Design laten monteren. Een rondje bellen leverde op dat een universeel autobedrijf een Thule trekhaak voor 440,- kan monteren ipv de door Volvo gevraagde 880,-.

Mijn dealer heeft het me afgeraden om ergens anders een trekhaak te laten plaatsen ivm de storingsgevoeligheid van een Volvo.

Nou vraag ik mij af, is dit echt zo of is dit een manier van de dealer om extra omzet te genereren?

Zijn er mensen met een afneembare trekhaak op hun V40 die niet origineel Volvo is?
Die thule van 440 is dat een vaste of afneembare trekhaak. Want het bedrag welke jij noemt van 880 is voor een afneembare trekhaak. En ik weet niet of er leveranciers zijn van afneembare trekhaken. Een vaste trekhaak bij volvo kost overigens 680 euro.

Bij het monteren moet er volgens mij nog wel in de computer aangegeven worden dat er een trekhaak op zit.
D2 R-Design Titanium Grey, BPP, Winterline, donkere ramen vanaf b stijl + Sunblinds, geen type en model aanduiding, afneembare trekhaak, silver visions 4*

Afbeelding
EggBird
1st Gear member

guidov schreef:Die thule van 440 is dat een vaste of afneembare trekhaak. Want het bedrag welke jij noemt van 880 is voor een afneembare trekhaak. En ik weet niet of er leveranciers zijn van afneembare trekhaken. Een vaste trekhaak bij volvo kost overigens 680 euro.

Bij het monteren moet er volgens mij nog wel in de computer aangegeven worden dat er een trekhaak op zit.
Die 440,- is een afneembare trekhaak, incl. montage
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
VolvoJanssen
2nd Gear member

Ik heb zelf de volvo afneembare trekhaak en het mooie hiervan is dat deze bijna onzichtbaar is nadat de trekhaak is afgenomen. Ik zou hier goed op letten bij een niet volvo trekhaak.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
pvdwaal
3rd Gear member

Makkelijke keuze: gewoon zo'n mooie afneembare van Volvo zelf laten monteren. Afdekplaten zien er heel netjes uit.
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
RLB
2nd Gear member

De originele van Volvo is van Thule :)
v40_ks
2nd Gear member

Bij mijn vorige auto (Citroen C5) ook achteraf een niet-originele afneembare trekhaak laten monteren vanwege het prijsverschil. Was daar echter niet helemaal tevreden over. Nu een originele laten monteren en bij de bestelling al opgegeven. 'k Moet zeggen dat dit er allemaal net wat beter uitziet incl. een mooie afdekkap. Zou dus voor origineel gaan.
'k Vind het prijsverschil wel erg groot: weet je zeker dat je voor die €440,00 wel alles hebt?
grt,
Koen
Volvo V40 T4 Summum Biarritz Blue. Introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17"; Segomo velgen, afneembare trekhaak, extra getint glas achter, laadvloer met twee niveaus
EggBird
1st Gear member

v40_ks schreef:Bij mijn vorige auto (Citroen C5) ook achteraf een niet-originele afneembare trekhaak laten monteren vanwege het prijsverschil. Was daar echter niet helemaal tevreden over. Nu een originele laten monteren en bij de bestelling al opgegeven. 'k Moet zeggen dat dit er allemaal net wat beter uitziet incl. een mooie afdekkap. Zou dus voor origineel gaan.
'k Vind het prijsverschil wel erg groot: weet je zeker dat je voor die €440,00 wel alles hebt?
grt,
Koen
Voor 440,- zit alles erbij in, behalve uitsparingen maken. Gezien alle reacties hier, en het feit dat de originele trekhaak (door de dealer geplaatst) er wel heel strak uitziet, denk ik dat ik toch ga voor de dealer. Ik heb geen zin om iedere keer voor 400,- met pijn in mijn hart naar een niet mooi geplaatste trekhaak te moeten kijken.
RLB
2nd Gear member

Het gaat er denk ik vooral om dat je anders de opvulplaat gaat missen (die in de trekhaakuitsparing klikt). Verder zal het wat kwaliteit betreft niet uitmaken aangezien Volvo vziw gewoon materiaal van Thule gebruikt.
Poolrev
5th Gear member

Weet je dat zeker allemaal?

Als ik op de site van Thule Trekhaken (het vroegere Brink trekhaken uit Staphorst) kijk, zie ik dat als prijsindicatie van een 13-polige, afhaalbare trekhaak voor de V40 MY2013/14 € 607,42 incl. montage en BTW wordt gegeven. Dus ik weet niet hoe die leverancier aan een bedrag van € 440,- komt? Want dat is best wel een fors verschil.

@RLB: Als je op de website van Thule trekhaken kijkt, zie je dat hun afhaalbare trekhaak wel anders is dan de trekhaak die je bij de dealer besteld, dus ik weet niet zo zeker of de originele wel bij Thule trekhaken vandaan komt.
RLB
2nd Gear member

Okee, ik kan het mis hebben. Ik vind de afbeeldingen van Thule-exemplaren (BMA) verdacht veel op de mijne (Volvo dus) lijken. Draaiknop/slot e.d. zijn ook identiek. Zelfs de blauwe opbergzak is hetzelfde :)

Dit ding dus:

Afbeelding

Plus, de lastdragers, dakkoffers en fietsendragers van Volvo komen 100% zeker bij Thule vandaan, maar dat zegt uiteraard niet alles.
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Net zoals Thule lastdragers op maat voor Volvo modellen maakt - die Volvo vervolgens onder eigen naam verkoopt, kan het natuurlijk prima trekhaken op maat voor Volvo modellen maken. En dat die dan behoorlijk op hun "eigen" modellen lijken, is alleen maar logisch.
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000

Driving matters!
Poolrev
5th Gear member

De trekhaken-tak van Thule staat los van het deel van het bedrijf dat de lastdragers maakt, dus die lijn kan je niet 1 op 1 doortrekken denk ik. Thule trekhaken is namelijk eigenlijk een Nederlands bedrijf, het vroegere Brink trekhaken in Staphorst. Dit is een aantal jaar geleden overgenomen door Thule, maar opereert nog vrij zelfstandig.

Maar ach, wat maakt het uit, iedereen maakt z'n eigen keuze hierin :-). Op mijn vorige C30 zat een Westfalia haak, omdat ik deze veel mooier vond weggewerkt dan de originele Volvo-haak, die was namelijk volledig onzichtbaar, zonder gebruik te hoeven maken van een afdekplaat.
VolvoJanssen
2nd Gear member

Voorbeeld van de Volvo afneembare trekhaak:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
zakraket
4th Gear member

Ik moet ook nog een trekhaak. Op zich is dit best een nette oplossing maar toch is het wel een wat lelijke puist, zo'n afdekplaat. Die had toch best platter/minder opvallend gekund?

Zijn er inmiddels alternatieven bekend, zoals bijv. de Westfalia op de C30 van Poolrev (die geheel onzichtbaar was)?.
Wordt denk ik lastig ivm de uitlaatdemper die over de hele breedte achter de diffuser zit (weinig ruimte over voor een trekhaak denk ik zo)

http://www.trekhaken.info/producten/tre ... 00?k=27986
Hier lijkt het ook nodig om voor de Thule-trekhaak een Volvobumperafdekplaat te bestellen.

Hier ook
http://www.trekhaakcentrum.nl/trekhaken ... (MV)//2013
(even aanvinken dan krijg je een prijs met details, 699,-)

Gaat een vaste trekhaak ook zo door de diffuser? Zo ja, hoe groot is dat gat dan?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
zakraket
4th Gear member

Ik heb sinds gisteren de afneembare Volvo-trekhaak. De afdekplaat op mijn auto is veel beter dan de afdekplaat die ik op een aantal foto's voorbij heb (had) zien komen en is zelfs niet eens meer zo storend...gelukkig :)
De rand is veel dunner en afgevlakt en het ding past zo zelfs heel netjes in de lijn.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Timmy
3rd Gear member

zakraket schreef:De rand is veel dunner en afgevlakt en het ding past zo zelfs heel netjes in de lijn.
Heb je daar een foto van? Ben wel benieuwd wat het verschil met die van mij is.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
zakraket
4th Gear member

Zal er straks even één maken.
zakraket
4th Gear member

Bij deze. Moeilijk in beeld te brengen want je ziet hem gewoon bijna niet?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V40”