Beste Volvo fanaten,
Zelf heb ik ook recent een volvo v70 D5 geartronic gekocht van 2002. Nu heb ik een tijdje dat de automaat tijdens het schakelen van 3 naar 4, iets te veel toeren maakt voor dat deze schakeld. Dit resulteerd in een zeer oncomfortabele geschud in de auto wanneer ik langzaam door de stad rij.
Bij plankgas voel ik helemaal niks en doet hij het prima... maar het is dus zeer irritant om tussen 40 a 50km/h door de stad te rijden. Het lijkt alsof mijn bak niet weet of ie nou in zijn 4 moet of hoog in de toeren in 3 geschakeld moet zijn.
Na het verversen van transmissie olie leek het in eerste instantie weg te zijn, maar niet dus en begin me nu wel te ergeren aan dit probleempje.
Is er iemand met kennis of ervaring die een soortgelijke probleem ook heeft gehad en daar over zijn gedachten wilt delen? Is er in de omgeving van Den Haag, Delft, Zoetermeer, Rotterdam een goede automatenbak specialist die mij hierover meer kan vertellen, eventueel kan repareren?
Alvast bedankt voor jullie aandacht.
Met vriendelijke groet,
M
Volvo v70 D5 automaat bak probleem?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
- Locatie: WARMENHUIZEN
- Contacteer:
Ik heb mijn versnellingsbak laten flushen bij Rietbergen van Eeden in Noordwijkerhout. Aan de hand van kleur olie (zwart is niet goed) en slijpsel (geeft slijtage aan) kunnen ze een eerste anlayse doen. Ik heb een goede ervaring met die gasten, maar ja mijn bak was dan ook nog goed. Flushen ws meer preventief 

Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
- Marelli
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
- Locatie: Noord Veluwe
Heb je al een software update voor de bak gehad?
In één van de patches wordt dit probleem opgelost (bij mij wel)
Flushen is meestal niet nodig; alleen voor taxibedrijf of hoge km stand.
ik heb mijn bak ergens bij de 380 k deels geflushed (heel verhaal) nooit enig verschil kunnen merken overigens
In één van de patches wordt dit probleem opgelost (bij mij wel)
Flushen is meestal niet nodig; alleen voor taxibedrijf of hoge km stand.
ik heb mijn bak ergens bij de 380 k deels geflushed (heel verhaal) nooit enig verschil kunnen merken overigens
V60 PIH (2013)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41053
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Er zijn voldoende flushexperts op het forum.
Die weten dan ook graag hoeveel km de auto heeft gereden.
Die weten dan ook graag hoeveel km de auto heeft gereden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18.06.2013 - 10:02
- Locatie: WARMENHUIZEN
- Contacteer:
Ik laat de VW, die op marktplaats gaat, nakijken bij Rietbergen. 60 euri ex btw. proefrit en uitgebreide diagnose. VW automaat slipt en voor ik hem verkoop wil ik dat ik kan aan de koper vertellen wat er is
Of het laten oplossen.
In de plaats ben ik aan het kijken naar een klassieker of C70

In de plaats ben ik aan het kijken naar een klassieker of C70

Volvo V70 - AWD - D5 - 2004 - Automaat - 163 PK, op weg naar de 600k
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
Volvo S60 - 2.0 T - Intro edition - 2010 - Automaat, full option - 203 PK, overweeg tuning voor 270 PK
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
bij mij maakte de geartronic even meer toeren bij overschakelen tussen 2 en 3.
Na lang zoeken bleek het een lekke pakking te zijn op het brein.
dik
Na lang zoeken bleek het een lekke pakking te zijn op het brein.
dik
memoracer schreef:Beste Volvo fanaten,
Zelf heb ik ook recent een volvo v70 D5 geartronic gekocht van 2002. Nu heb ik een tijdje dat de automaat tijdens het schakelen van 3 naar 4, iets te veel toeren maakt voor dat deze schakeld. Dit resulteerd in een zeer oncomfortabele geschud in de auto wanneer ik langzaam door de stad rij.
Bij plankgas voel ik helemaal niks en doet hij het prima... maar het is dus zeer irritant om tussen 40 a 50km/h door de stad te rijden. Het lijkt alsof mijn bak niet weet of ie nou in zijn 4 moet of hoog in de toeren in 3 geschakeld moet zijn.
Na het verversen van transmissie olie leek het in eerste instantie weg te zijn, maar niet dus en begin me nu wel te ergeren aan dit probleempje.
Is er iemand met kennis of ervaring die een soortgelijke probleem ook heeft gehad en daar over zijn gedachten wilt delen? Is er in de omgeving van Den Haag, Delft, Zoetermeer, Rotterdam een goede automatenbak specialist die mij hierover meer kan vertellen, eventueel kan repareren?
Alvast bedankt voor jullie aandacht.
Met vriendelijke groet,
M
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
Hoe kon je mij over het hoofd zien?
Ik sta zelfs nog bij de sponsoren, automaat spoelen in de Randstad...

Ik sta zelfs nog bij de sponsoren, automaat spoelen in de Randstad...

memoracer schreef:Beste Volvo fanaten,
Zelf heb ik ook recent een volvo v70 D5 geartronic gekocht van 2002. Nu heb ik een tijdje dat de automaat tijdens het schakelen van 3 naar 4, iets te veel toeren maakt voor dat deze schakeld. Dit resulteerd in een zeer oncomfortabele geschud in de auto wanneer ik langzaam door de stad rij.
Bij plankgas voel ik helemaal niks en doet hij het prima... maar het is dus zeer irritant om tussen 40 a 50km/h door de stad te rijden. Het lijkt alsof mijn bak niet weet of ie nou in zijn 4 moet of hoog in de toeren in 3 geschakeld moet zijn.
Na het verversen van transmissie olie leek het in eerste instantie weg te zijn, maar niet dus en begin me nu wel te ergeren aan dit probleempje.
Is er iemand met kennis of ervaring die een soortgelijke probleem ook heeft gehad en daar over zijn gedachten wilt delen? Is er in de omgeving van Den Haag, Delft, Zoetermeer, Rotterdam een goede automatenbak specialist die mij hierover meer kan vertellen, eventueel kan repareren?
Alvast bedankt voor jullie aandacht.
Met vriendelijke groet,
M
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.