V70 2.5 TDi '97 - dieselpomp

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diesel_brick
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.08.2013 - 19:28

Goedenavond allen,

Na 6 jaar geleden heel fijn geholpen te zijn door iemand op dit forum met betrekking tot het uitzoeken van de originele KM-stand van mijn V70 TDi (geimporteerd uit Italie en naar achteraf bleek een klok-reset van 270K naar 160K gehad te hebben .. brr), wilde ik jullie nog eens een probleem voorleggen. Alleen kon ik helaas mijn originele account nergens meer vinden, dus heb ik een nieuwe aan moeten maken.

Here goes:
Afgelopen Maandag strandde ik op de vluchtstrook lang de A9 ter hoogte van Velsen, nadat een kilometer of 20 lang mijn toerentaller 'zenuwachtig' deed en het lambda-lampje aanging en net zo zenuwachtig meeknipperde (patroon: lampje heel even uit, toerentellernaald omhoog - hoger dan werkelijk toerental, dan weer even stabiel, etc etc)

Enfin, Wegenwacht, sleepje naar Badhoevedorp ANWB hoofdkwartier, en de diagnose (via OBD) dat de diesel inspuitpomp naar z'n grootje was.
Vervolgens verdergesleept naar mijn favoriete klusjesmannen-garage, die destijds ook heel netjes en goedkoop distri en waterpomp gedaan hebben bij 180K. En vandaag telefoontje van ze dat de pomp inderdaad overleden is. Kosten: minstens €800. En dus economisch niet mee r interessant op die manier. Een grote helaas, want ik hou van die bak.

Na enig zoekwerk: motornummer D5252T, pomptype Bosch VP37 VE5 / 11E2300L649. Na enig verder zoekwerk: online geen gereviseerde modellen te vinden. Maar omdat ik mij normaal niet bezig houd met autotechniek, zoek ik zeer waarschijnlijk niet goed genoeg.

Mijn vraag aan diegenen die zich geroepen voelen hun kennis te delen: waar kan ik nog meer terecht ? Heb twee bedrijven een mailtje gestuurd (BZJ Autoparts en TanoParts) die claimen een VP37 op voorraad te hebben, maar beide zijn het 2001-modellen. En ik zoek '97.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
diesel_brick
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.08.2013 - 19:28

Dank voor de tip.
Na veel speurwerk heb ik een tweedehands model gevonden in Schijndel (veel dank voor jullie medewerking en informatie!), en heb 'm gisteren bij de garage afgeleverd. Ze gaan 'm inbouwen - fingers crossed.
Dinsdag weet ik meer; T.B.C.
Wer bremst, verliert.
Gebruikersavatar
diesel_brick
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.08.2013 - 19:28

Met pijn in het hart - ik kan er niets meer mee en de auto gaat de verkoop in.

MODS EDIT: advertentie in het daarvoor bestemde board

Groet,
Marco
Wer bremst, verliert.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Was het niet de pomp die stuk is?
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo goed dat je hem nu weg doet?
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om hem weer lopend te krijgen,die pompen gaan trouwens nooit stuk,maar alles kan natuurlijk.

Had er laatst eentje hier waarvan de distributie vervangen was en die liep daarna als een duikboot,verkeerd afgesteld was het hele gebeuren.
En dat voor bijna 800 euro,ik heb alles overnieuw gedaan en liep weer als een naaimachine..
Gebruikersavatar
diesel_brick
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01.08.2013 - 19:28

Ik heb er de tijd noch plaats voor om dit probleem aan te pakken. Dus als je je geroepen voelt, doe maar n bod ;-)
Wer bremst, verliert.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Wil hem voor je repareren eventueel,maar daar blijft het bij..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”