Hoi,
Nieuw op het forum om Te proberen uit tezoeken wat ik kan doen.
V50 2007 , 1.6 benzine. start niet meer. Hoor startmotor tikken, dashboard knippert en valt weg komt weer terug en valt weer weg. Met startkabels niet aan te krijgen.
Eerste melding die ik kreeg was immobilizer en voor dat de dashbord steeds begon uit te vallen waren het er meer maar kon ik niet lezen, valt steeds weg.
Andere sleutelngeprobeerd en ook 5x op slot 5x open ( had ik ergens gelezen , reboot v iets ? )
Alvast bedankt voor reacties of advies.
Mvg tim
V50 2007 start niet meer ( eerste melding immobilser )
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi en welkom op dit forum.
Er van uitgaande dat de auto genoeg stroom heeft !!
De immobilizer software in de v50's (2004-2009) werkt zo:
De ontvanger van de sleutel stuurt deze gegevens naar de CEM (central electronica module) deze geeft de ECM (engine control unit) vrij.
De ECU kijkt of de ABS unit overeen komt met wat er in de auto moet zitten, en je kan starten.
Wij hebben al eens een kapotte abs unit gehad en kregen immobilizer probleem in het dashboard. (V50 2.0D 2005)
We hebben de auto uitgelezen met Vida, in het tabblad netwerk bleef de abs unit rood (geen kontact ).
Het komt voor dat de ecu de gegevens kwijtraakt nadat de accu helemaal is leeggelopen.
mvgr Obbe
Er van uitgaande dat de auto genoeg stroom heeft !!
De immobilizer software in de v50's (2004-2009) werkt zo:
De ontvanger van de sleutel stuurt deze gegevens naar de CEM (central electronica module) deze geeft de ECM (engine control unit) vrij.
De ECU kijkt of de ABS unit overeen komt met wat er in de auto moet zitten, en je kan starten.
Wij hebben al eens een kapotte abs unit gehad en kregen immobilizer probleem in het dashboard. (V50 2.0D 2005)
We hebben de auto uitgelezen met Vida, in het tabblad netwerk bleef de abs unit rood (geen kontact ).
Het komt voor dat de ecu de gegevens kwijtraakt nadat de accu helemaal is leeggelopen.
mvgr Obbe
-
- Starter
Ja, kwaliteit startkabels vaststellen. welke dikte moeten startkabels hebben ? met twee auto's geprobeerd. Eerst met een kleine auto met kleine accu ( adai ofzo ) en toen mijn vw t4 geprobeerd. *( wel zelfde kabels ) ik dacht ook aan mijn accu maar vind het zo vreemd dat hij dan niet start met kabels en na hevig gassen andere auto en echt 10 min laten lopen toch nauwelijks teken van leven plus het wegvallen van het dashbord dacht ik misschien toch niet de accu.
Toch maar laten uitlezen of gokken op een nieuwe accu en dat eerst checken :-) dillema's dillema's Volvo dealer is om de hoek dus kan hem ook daarheen slepen....
gr tim
Toch maar laten uitlezen of gokken op een nieuwe accu en dat eerst checken :-) dillema's dillema's Volvo dealer is om de hoek dus kan hem ook daarheen slepen....
gr tim
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Nee , dat schreef ik niet.
Het komt voor dat de ecu de gegevens verliest als de accu langzaam leegloopt. Je krijgt dan in het display te staan: immobilizer probleem zie handleiding.
Als de accu een keer leeg is , kan ja voorkomen, eerst gewoon proberen te starten met zoals Mario al aangeeft "goede" startkabels.
Of als het kan zet even een volle accu in de auto en probeer het dan.
Heb je een handgeschakelde auto, kan je m ook proberen aan te slepen.
Heb je een acculader, zet de accu een nachtje aan de lader.
mvgr Obbe
Het komt voor dat de ecu de gegevens verliest als de accu langzaam leegloopt. Je krijgt dan in het display te staan: immobilizer probleem zie handleiding.
Als de accu een keer leeg is , kan ja voorkomen, eerst gewoon proberen te starten met zoals Mario al aangeeft "goede" startkabels.
Of als het kan zet even een volle accu in de auto en probeer het dan.
Heb je een handgeschakelde auto, kan je m ook proberen aan te slepen.
Heb je een acculader, zet de accu een nachtje aan de lader.
mvgr Obbe
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Perfect !