Om het oude scharnier te verwijderen van de pennetje, is de enige oplossing brute kracht? Of is er een handigheidje?
Een andere, minder elegante oplossing kan zijn dat de dealer de vergrendeling er vanaf haalt zonder verdere reparatie van het euvel. Ik heb het zo ook laten doen bij de dealer en ik moet zeggen dat ik me er niet onveiliger door voel. Ik heb altijd de indruk gehad dat brandstofdieven zich toch niet door de tankklepvergrendeling laten weerhouden. In betere economisch tijden laat ik de vergrendeling wel weer repareren.Rob2u schreef:Even mijn ervaringen met het probleem dat het tankklepje niet meer ontgrendelt. Heb verschillende topics hier gelezen met hetzelfde probleem:
- uitbouwen: binnenbekleding. (1 bout), isolatiemateriaal 2x, kost ca. 5 min.
- net zoals bij de v70 classic en 850 kun je het motortje met de hand daarna bedienen (zonder uitbouwen zou je dit ook kunnen doen als je alleen het vakje met de verbandtrommel verwijderd, de isolatie wegduwd en hele dunne vingers hebt..)
- motortje uit elkaar gehaald: binnenwerk gesmeerd met wd40 (geen contactspray!), contacten gereinigd met contactspray
- ring van het tankklepje licht bijgevijld en gesmeerd met kranenvet
Alles weer teruggebouwd met als resultaat dat alles weer werkt, maar ik test het de komende dagen nog even extra....
Bij mijn vorige V70 heb ik dit ook gehad en laten vervangen door de dealer; kosten alleen van het motortje 80 euro ex. En voor de totale klus bijna 200 euro (slik...).
Bij een sloper kost zo'n motortje overigens 10 euro en vervanging zelf is m.i. Goed te doen!
+1. Kost praktisch geen drol en je bent weer voor jaren klaar.MarioC70 schreef:Pennetjes doortikken en een nieuw scharniertje kopen bij de dealer..
Je zegt het verkeerd.MartinH schreef:Ik had hetzelfde probleem juist voor een belangrijke meeting en moest nog wel tanken.
Bij Volvo binnengereden. De monteur heeft rechts achter idd de bekleding weggetrokken en kennelijk een palletje op het motortje omgezet dat de klep vergrendeld. Nu wordt het klepje niet meer vergrendeld.
Ik zal met der tijd het motortje eens vervangen door een 2e hands onderdeel. Volvo V70 model 2007, 225.000km