Ik heb een probleem met mijn Volvo V70 2.5 10V bj 97 met een Vialle LPI-installatie. In benzinebedrijf loopt de auto op slechts vier cilinders: injector nummer 2 wordt niet aangestuurd. Dit is geen injectorprobleem: bij het omwisselen met een ander injector blijft het probleem bij de injector op aansluiting 2 zitten. Het labdasonde-lampje brandt ook, in het OBD-geheugen wordt ook aangegeven dat injector twee een probleem heeft (code 125). Op LPG loopt die auto prima soepel op vijf cilinders.
Hypothese: de LPE gascomputer bevat relais' die een weerstand in serie met de benzine-injector zetten bij gasbedrijf. Het relais van injector 2 is defect en blijf staan in gasbedrijf, wat inhoudt dat de benzine-injector bij benzinebedrijf niet wordt aangestuurd.
Wat vinden jullie van deze hypothese? Zou het aan andere zaken kunnen liggen? Heeft iemand wellicht een LPE 5.6 gascomputer in de aanbieding?
V70 2.5 10V op vier pitjes bij benzinebedrijf
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De inspuitwaarden van de gas injectoren worden "afgetapt" van het benzine signaal vanuit de ECU. Als de auto op benzine wel op 5 cilinders loopt zit het of in de gas computer of in de bekabeling. Check die laatste goed voordat je de computer vervangt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02.10.2011 - 21:18
Bedankt voor je antwoord, zo zat ik ook al te denken...
Net gebeld door de garage, waar de auto staat om door de APK te komen. Lukt niet ivm emissiewaarden op LPG. Zou dit een link kunnen hebben met het injectorprobleem (ik zie de link niet)?
Net gebeld door de garage, waar de auto staat om door de APK te komen. Lukt niet ivm emissiewaarden op LPG. Zou dit een link kunnen hebben met het injectorprobleem (ik zie de link niet)?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zeker wel. Als de inspuitwaarden onjuist zijn of een cilinder niet meedoet op lpg meet je uiteraard ook geen goede emissiewaarden. Eerst het probleem oplossen dus.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 02.10.2011 - 21:18
Ik heb de beslissing genomen deze auto los te laten en op zoek te gaan naar mijn volgende auto. Uiteraard een Volvo!
Als iemand nog een V70 LPG te koop heeft voor minder/rond de 2000 euro, dan houd ik mij aanbevolen! Een knappe 940 behoort ook tot de opties
Als iemand nog een V70 LPG te koop heeft voor minder/rond de 2000 euro, dan houd ik mij aanbevolen! Een knappe 940 behoort ook tot de opties

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Oeps, niet helemaal goed gelezen, dacht dat de auto op gas niet goed liep. Als de auto op gas wel goed loopt kan het alleen de bedrading zijn.
maar als de auto weg gaat is dat niet meer belangrijk, of wil je hem nog repareren?
maar als de auto weg gaat is dat niet meer belangrijk, of wil je hem nog repareren?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95