PeerTronic schreef:Voor die paar keer dat het spookt in Nederland zouden mensen zich niet gedwongen moeten voelen op het werk te verschijnen. Er zijn natuurlijk beroepen waar lijfelijke aanwezigheid gewenst is.
Mijn vrouw is verpleegkundige en juist voor die paar dagen dat er sneeuw ligt en ze moet er door als het spookt, heeft ze 4 winterbanden (155/13) onder haar autootje.
Algemeen probleem met winterbanden in Nederland is, dat de rest ze niet heeft en alle wegen nog steeds verstopt zijn
PeerTronic schreef:Voor die paar keer dat het spookt in Nederland zouden mensen zich niet gedwongen moeten voelen op het werk te verschijnen. Er zijn natuurlijk beroepen waar lijfelijke aanwezigheid gewenst is.
Mijn vrouw is verpleegkundige en juist voor die paar dagen dat er sneeuw ligt en ze moet er door als het spookt, heeft ze 4 winterbanden (155/13) onder haar autootje.
Algemeen probleem met winterbanden in Nederland is, dat de rest ze niet heeft en alle wegen nog steeds verstopt zijn
There you go...
Dit is natuurlijk een heel belangrijk argument. Bovenvermelde redeneringen gaan teveel uit van je eigen veronderstelde veiligheid. Maar met zomerbanden in een sneeuwbui hinder je anderen, erger nog, lever je een gevaar op voor anderen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
There you go...
Dit is natuurlijk een heel belangrijk argument. Bovenvermelde redeneringen gaan teveel uit van je eigen veronderstelde veiligheid. Maar met zomerbanden in een sneeuwbui hinder je anderen, erger nog, lever je een gevaar op voor anderen.
Ik zwaai altijd vriendelijk terug als ik mensen bij een verkeerslicht voorbij steek terwijl ze met de ene hand het stuur vast houden op zoek naar grip en met de andere mij de bird geven.
Plannen zijn toch weer gewijzigd! Najaar gaan er (waarschijnlijk Nokian) winterbanden op de 17" serapis velgen. Komend voorjaar nieuwe 18" Atreus... (1e voorkeur) of Ixion of Pegasus.
Mocht iemand een leuke aanbieding weten van 18" Atreus dan houd ik me aanbevolen...
Volvo C30 R-design 2008 1.8 black sapphire 125pk 18" Odysseus high performance audio weitec verlaging racegaas parrot geblindeerd bla bla bla