Jullie hebben gelijk. Dat is dan na de 2de inbouwactie gekomen van de vervangende module. Het viel mij al op dat ik de temperatuur van de bestuurderszijde niet goed kon zien. Toch even aankaarten bij de dealer.Thom schreef:Als ik zo vrij mag zijn...ik vind het niet erg fraai ingebouwd, je ziet rechts de 'rand' van het SCT beeldscherm :?
Sensus Connected Touch GPS problemen
- twcoolen
- 3rd Gear member
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 1st Gear member
Hoi, hier nog iemand met problemen. Grotendeels zoals beschreven; een week zonder problemen en daarna begon de ellende...geen gps, wel gps, geen gps,wel,geen,wel....
Dealer heeft de unit inmiddels ontvangen maar nog steeds problemen. À.s. Woensdag auto weer een dag wegbrengen, hopenlijk kunnen ze het oplossen want het is erg vervelend zo (kost ook veel tijd!). Ik laat na woensdag wel weten of het heeft geholpen..
Dealer heeft de unit inmiddels ontvangen maar nog steeds problemen. À.s. Woensdag auto weer een dag wegbrengen, hopenlijk kunnen ze het oplossen want het is erg vervelend zo (kost ook veel tijd!). Ik laat na woensdag wel weten of het heeft geholpen..
-
- Starter
Krijg zojuist een reactie van mijn Volvo dealer:
Beste,
Onderstaan de reactie van Volvo.
Ik heb hier net van VCC het bericht gekregen dat een software update onderweg is om de problemen met de satellietontvangst op te lossen. Deze wordt verwacht rond week 41.
Als het eerder mocht komen neem ik opnieuw contact met je op.
Beste,
Ik heb hier net van VCC het bericht gekregen dat een software update onderweg is om de problemen met de satellietontvangst op te lossen. Deze wordt verwacht rond week 41.
V40 D2 R-Design MY14|Titanium Grey|R-Design Plus Line|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|Premium Sound
- twcoolen
- 3rd Gear member
Week 41?! Laatste bericht vanuit Volvo was dat de update in week 36 zou komen. 5 weken langer doorrijden met deze slechte GPS ontvangst zie ik niet zitten.Kesteren schreef:Krijg zojuist een reactie van mijn Volvo dealer:
Beste,
Op dit moment heb ik zo goed als geen navigatiesysteem.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 4th Gear member
Balen...misschien dat VCN je een tomtom kado wil doen voor het ongemak. Wat kost een goed werkend navigatiesysteem tegenwoordig, 100 euro? :roll:
Kunnen ze ook nadenken hoe ze je unit netjes gaan inbouwen.
Bij mij lijkt ie nog steeds prima te werken: gisteren Tilburg/Maarn en terug en geen problemen, en ook afgelopen zaterdag naar Noord-limburg werkte het allemaal.
Kunnen ze ook nadenken hoe ze je unit netjes gaan inbouwen.
Bij mij lijkt ie nog steeds prima te werken: gisteren Tilburg/Maarn en terug en geen problemen, en ook afgelopen zaterdag naar Noord-limburg werkte het allemaal.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
-
- 1st Gear member
Ik heb van mijn dealer ook wat vragen gekregen over mijn problemen.
Uiteindelijk ook de reactie gekregen dat er een update aankomt en pas in week 42 :evil:
Dit valt mij erg tegen van Volvo ze brengen een product op de markt die volgens de reclame folder vele mooie functionaliteiten biedt en een upgrade zou zijn van het standaard systeem. Nou dat is niet echt het geval basis functies zijn vervallen (voicecontrol, stuurwielbediening van de navigatie) en het belangerijkste de navigatie werkt bij mij nu al een week niet. De extra mogelijkheden van de app store worden niet benut (in de parrot market zijn vele handige apps b.v. flitsmeister) maar bij Volvo niet.
Ik hoop dat Volvo sneller met een passende reactie komt want ik gebruik mijn navigatie erg veel omdat ik naar verschillende locaties moet en nu navigeren met de telefoon is niet waar ik voor heb betaald.
- Of ik internet had tijdens het probleem
- of ik met google maps wel een fix heb
- hoeveel satellieten ik had (pics gestuurd)
- of het helpt als ik de navi opnieuw starten
Uiteindelijk ook de reactie gekregen dat er een update aankomt en pas in week 42 :evil:
Dit valt mij erg tegen van Volvo ze brengen een product op de markt die volgens de reclame folder vele mooie functionaliteiten biedt en een upgrade zou zijn van het standaard systeem. Nou dat is niet echt het geval basis functies zijn vervallen (voicecontrol, stuurwielbediening van de navigatie) en het belangerijkste de navigatie werkt bij mij nu al een week niet. De extra mogelijkheden van de app store worden niet benut (in de parrot market zijn vele handige apps b.v. flitsmeister) maar bij Volvo niet.
Ik hoop dat Volvo sneller met een passende reactie komt want ik gebruik mijn navigatie erg veel omdat ik naar verschillende locaties moet en nu navigeren met de telefoon is niet waar ik voor heb betaald.
- santu001
- 4th Gear member
Dus minimaal 8 á 9 weken wachten en dan maar hopen dat het ook verbeterd??? Volvo is dus afhankelijk van Parrot en moeten dan nog hun eigen schil aanpassen. Eigenlijk mogen ze dit product dus niet meer aanbieden en zeker niet tegen deze prijs. Doen ze dat wel en er komen een paar reviews, dan is dat wellicht de doodsteek voor SCT.
Vanochtend (nu precies een week later) ook geen fix. Na het sluiten en opstarten van IGO wel direct een fix met 8 satellieten. Kijken hoe het zich verder houdt deze en aankomende week?
Daarnaast begin ik mij af te vragen of de voicecontrol optie in SCT bij mij wel goed aangesloten is. Ik heb letterlijk nul zoekresultaten. Zal net als bij de RTI GPS module bij mij wel een draadje los zitten. Hij vind echt nooit, maar dan ook nooit wat. Niet in USB of Spotify!
Vanochtend (nu precies een week later) ook geen fix. Na het sluiten en opstarten van IGO wel direct een fix met 8 satellieten. Kijken hoe het zich verder houdt deze en aankomende week?
Daarnaast begin ik mij af te vragen of de voicecontrol optie in SCT bij mij wel goed aangesloten is. Ik heb letterlijk nul zoekresultaten. Zal net als bij de RTI GPS module bij mij wel een draadje los zitten. Hij vind echt nooit, maar dan ook nooit wat. Niet in USB of Spotify!
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
-
- Starter
Onacceptabel en dit ook duidelijk gemaakt! Gelukkig vond mijn dealer dat ook en heeft alvast een complete nieuwe set besteld. Inmiddels een mail terug ontvangen met het volgende:twcoolen schreef:Week 41?! Laatste bericht vanuit Volvo was dat de update in week 36 zou komen. 5 weken langer doorrijden met deze slechte GPS ontvangst zie ik niet zitten.Kesteren schreef:Krijg zojuist een reactie van mijn Volvo dealer:
Beste,
"Bij meerdere dealers zijn een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en dat schijnt voor als nog (voorlopig) te helpen."
Vanavond maar even proberen, wordt vervolgt...
V40 D2 R-Design MY14|Titanium Grey|R-Design Plus Line|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|Premium Sound
-
- 4th Gear member
Inmiddels is wel duidelijk dat het grootste deel van de SCT-gebruikers problemen heeft, alhoewel deze poll statistisch gezien natuurlijk niet direct representatief hoeft te zijn.
Laten we optimistisch zijn dan heeft 50% van de gebruikers problemen volgens deze poll....49% teveel.
Ik heb van mijn dealer nog niets gehoord (maar dat ligt wel in de lijn der verwachting)
Laten we optimistisch zijn dan heeft 50% van de gebruikers problemen volgens deze poll....49% teveel.
Ik heb van mijn dealer nog niets gehoord (maar dat ligt wel in de lijn der verwachting)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
@zakraket.
Je baseert je op 11 constateringen.
Hoeveel systemen rijden er op dit moment rond? 11? 111? 1111? 11111?
ik wil niet beweren dat er geen probleem is maar om nou te beweren dat het om 'het grootste deel van de SCT-gebruikers' gaat lijkt me wat te voorbarig.
Je baseert je op 11 constateringen.
Hoeveel systemen rijden er op dit moment rond? 11? 111? 1111? 11111?
ik wil niet beweren dat er geen probleem is maar om nou te beweren dat het om 'het grootste deel van de SCT-gebruikers' gaat lijkt me wat te voorbarig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- P-V60
- 3rd Gear member
Er kijken ca. 50 PIH-ers mee op dit forum. 11 op de 50 is toch 20%. Als we de boel echt lekker suggestief gaan benaderen zou je dat als een indicatie kunnen zien..
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
- santu001
- 4th Gear member
Daarnaast reageren alleen mensen met issues snel op een forum. Maar als wij als fanatieke Volvorijders problemen ervaren zullen er snel volgen. Echter hoeveel Volvorijders zullen hebben gekozen voor SCT. Het kost toch geld en veel zullen ook afhaken op de vereiste dataconnectie.
Ik kan me echter niet voorstellen dat alleen een enkeling problemen ervaart. Hoe langer het duurt voor er een update komt, des te meer klachten er zullen komen. Bij mij begint het na een week ook steeds hardnekkiger te worden. Vandaag duurde het minimaal 30 minuten eer ik iets van een fix had en dan maar 4. Het gevolg was dat ik van hot naar her volgens het nav systeem zat. Pas na een uur liep het aantal satellieten op! Gelukkig wist ik van te voren hoe het wellicht zou lopen en was ik niet verbaasd. Ook niet als het morgen nog langer duurt.
Ik kan me echter niet voorstellen dat alleen een enkeling problemen ervaart. Hoe langer het duurt voor er een update komt, des te meer klachten er zullen komen. Bij mij begint het na een week ook steeds hardnekkiger te worden. Vandaag duurde het minimaal 30 minuten eer ik iets van een fix had en dan maar 4. Het gevolg was dat ik van hot naar her volgens het nav systeem zat. Pas na een uur liep het aantal satellieten op! Gelukkig wist ik van te voren hoe het wellicht zou lopen en was ik niet verbaasd. Ook niet als het morgen nog langer duurt.
Mvg. Claudio,
-
- 4th Gear member
Ja jullie hebben allemaal gelijk en het is wat kort door de bocht. Maar laten we nóg optimistischer zijn en maar 10% van de gebruikers heeft deze problemen.... nog steeds véél te veel.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Helaas, ik heb zelfs na een compleet nieuwe unit dezelfde problemen terug. Verder dan dat kun je niet gaan wat betreft ´fabrieksinstellingen terugzetten´. Dit is overigens het eerste wat ik deed toen begin Juli mijn ontvangst in Italië wegviel. Het help destijds een halve dag waarna ik de ontvangst weer kwijt was.Kesteren schreef:Onacceptabel en dit ook duidelijk gemaakt! Gelukkig vond mijn dealer dat ook en heeft alvast een complete nieuwe set besteld. Inmiddels een mail terug ontvangen met het volgende:twcoolen schreef:Week 41?! Laatste bericht vanuit Volvo was dat de update in week 36 zou komen. 5 weken langer doorrijden met deze slechte GPS ontvangst zie ik niet zitten.Kesteren schreef:Krijg zojuist een reactie van mijn Volvo dealer:
Beste,
"Bij meerdere dealers zijn een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en dat schijnt voor als nog (voorlopig) te helpen."
Vanavond maar even proberen, wordt vervolgt...
- twcoolen
- 3rd Gear member
Wordt elke PIH standaard voorzien van SCT?P-V60 schreef:Er kijken ca. 50 PIH-ers mee op dit forum. 11 op de 50 is toch 20%. Als we de boel echt lekker suggestief gaan benaderen zou je dat als een indicatie kunnen zien..
Volvo erkent dat er problemen gemeld zijn, dat is voor mij voldoende. Al was het er maar 1, ze zullen en kunnen dat niet naast zich neerleggen.
5 weken geleden kreeg ik te horen dat er in week 36 een update zou volgen. Dat gaat inmiddels week 41-42 worden als ik de berichten hier lees. Dat geeft mij het vermoeden dat er inderdaad issues gevonden zijn in de software en dat extra tijd wordt genomen om deze op te lossen in de eerstvolgende release. Het blijft gissen. Ik wacht echter nog steeds op formele terugkoppeling vanuit mijn dealer en VCC.
- P-V60
- 3rd Gear member
Ja daar heb je me, ik ben het vooral eens met de stelling: elke non-functionerende optie is er één te veel. Laten we hopen dat week 42 een indicatie is en dit sneller doorgevoerd zal worden!
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
-
- 1st Gear member
Ik leees hier al een tijdje mee en ben blij dat ik 2 navigatiesystemen besteld heb, de "oude" en SCT.
Die laatste zal nog wel even blijven aanmodderen vermoed ik. Een beproeft systeem van Parrot verder dichttimmeren.........dat heeft bij elke update extra tijd nodig.
Hoop dat Volvo hier het licht gaat zien en de standaard van Parrot gaat gebruiken zodat wij als (duurbetalende) gebruikers meer vrijheid krijgen.
Je zou soms denken dat Volvo uit een communistisch land komt.......
Die laatste zal nog wel even blijven aanmodderen vermoed ik. Een beproeft systeem van Parrot verder dichttimmeren.........dat heeft bij elke update extra tijd nodig.
Hoop dat Volvo hier het licht gaat zien en de standaard van Parrot gaat gebruiken zodat wij als (duurbetalende) gebruikers meer vrijheid krijgen.
Je zou soms denken dat Volvo uit een communistisch land komt.......

-
- 3rd Gear member
In mijn PIH heb ik SCT laten plaatsen, dat was vanaf het moment van aflevering geen succes. In de eerste rit kon SCT al geen fix krijgen en uiteindelijk ben ik dezelfde dag nog langs de dealer gereden. Inmiddels ben ik bijna 6 weken verder, is er drie maal een reset toegepast, is een maal SCT compleet vervangen en heeft men nog een paar keer geprobeerd de "storing" te analyseren of is de GPS positie aangepast. Al met al ben ik de auto 4 dagen kwijt geweest. Op de resterende dagen is het aantal fixes beperkt gebleven tot (ik schat) een op de tien ritten.
Omdat ik er helemaal klaar mee ben, en voor dit moment geen vertrouwen heb in een juiste werking van het systeem, wordt vandaag SCT uitgebouwd en wordt de normale Sensus ingebouw. Op een later moment, als de problemen zijn opgelost, wordt eea weer omgewisseld.
Ik ben erg blij met de service en het geduld van de dealer maar dat VCNL dit systeem uitlevert is een schande. Mijn dealer liet weten dat het aantal auto's waar SCT zonder problemen draait minder dan de helft is...
Omdat ik er helemaal klaar mee ben, en voor dit moment geen vertrouwen heb in een juiste werking van het systeem, wordt vandaag SCT uitgebouwd en wordt de normale Sensus ingebouw. Op een later moment, als de problemen zijn opgelost, wordt eea weer omgewisseld.
Ik ben erg blij met de service en het geduld van de dealer maar dat VCNL dit systeem uitlevert is een schande. Mijn dealer liet weten dat het aantal auto's waar SCT zonder problemen draait minder dan de helft is...
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012