Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn klein probleempje.
Ik ben trotse eigenaar van een Volvo v40 1.8I (GDI), met een originele westfalia trekhaak en een 13-polige jaeger/jäger-stekkerdoos. Ik heb sinds kort een caravan met een 7-polige stekker. Nu was ik al zover dat ik een verloopstuk heb aangeschaft om de caravan met de Volvo te verbinden. Alleen.... de verlichting werkt niet zoals het hoort. Als mijn dimlicht aanstaat en ik geef richting aan, dan knippert niet alleen mijn knipperlicht maar ook de rest van de verlichting. Ik heb een nieuwe stekker gekocht en aangesloten volgens een op het internet gevonden schema voor een 7-polige stekker. Nadat ik alles volgens het schema had aangesloten heb ik geen verlichting aan de linkerzijde van de caravan. Om uit te sluiten dat het probleem aan de autozijde ligt heb ik mijn fietsendrager aangesloten...... maar helaas, ook hier aan de linkerzijde geen stroom.
Nu, mijn vraag.... zijn/is er een zekering(en) die de stekkerdoos aansturen mbt de verlichting? Ik heb alle zekeringen die in het boekje staan en relevant kunnen zijn nagekeken. Allen schijnen oke te zijn.
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen en een eventueel antwoord heeft.
Hartelijk bedankt in het vooruit,
Wim
Trekhaak-stekkerdoos probleempje
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dank jullie voor antwoord.
Eh...ik heb vergeten te vermelden dat de verlichting op de fietsendrager altijd gefunctioneerd heeft...sorry ::roll:,
Nadat ik de caravan van een nieuwe 7-polige stekker had voorzien begonnen de problemen. En dat vind ik vreemd, mede omdat ik de volgorde van kabels aan de caravan ook had genoteerd.
Verder heb ik ontdekt dat niet elke pool in de stekkerdoos ( aan de auto ) waar stroom op zou moeten zijn ook daadwerkelijk van stroom voorzien wordt.....
Groet Wim
Eh...ik heb vergeten te vermelden dat de verlichting op de fietsendrager altijd gefunctioneerd heeft...sorry ::roll:,
Nadat ik de caravan van een nieuwe 7-polige stekker had voorzien begonnen de problemen. En dat vind ik vreemd, mede omdat ik de volgorde van kabels aan de caravan ook had genoteerd.
Verder heb ik ontdekt dat niet elke pool in de stekkerdoos ( aan de auto ) waar stroom op zou moeten zijn ook daadwerkelijk van stroom voorzien wordt.....
Groet Wim
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hallo heren,
Het probleem is opgelost. Ik heb de installatiepapieren van de trekhaak niet goed doorgelezen. Het blijkt dat twee zekeringen bij het rechterachterlicht van de auto zitten. Een daarvan was doorgebrand. Na deze te hebben gewisseld heb ik weer stroom op het linkerachterlicht van de caravan/fietsendrager.
Ik dank jullie voor het meedenken.
Groetjes Wim
Het probleem is opgelost. Ik heb de installatiepapieren van de trekhaak niet goed doorgelezen. Het blijkt dat twee zekeringen bij het rechterachterlicht van de auto zitten. Een daarvan was doorgebrand. Na deze te hebben gewisseld heb ik weer stroom op het linkerachterlicht van de caravan/fietsendrager.
Ik dank jullie voor het meedenken.
Groetjes Wim
- NavyTr1gger
- 2nd Gear member
Zoo, ik heb uren lopen zoeken naar een oplossing waarom mijn achterlichten op de fietsendrager het niet deden.. Zekering bekeken en ja hoor die was stuk!
thnx! ::D
thnx! ::D
Volvo S60 2.4d 163pk '09
Volvo S40 1.8 90Kw '99
Handig zijn is een gave...
Volvo S40 1.8 90Kw '99
Handig zijn is een gave...