jiet
een vriend van me vertelde me onlangs dat hij iederer jaar enkele keeren ging skien en dat hij met een gewone auto met winterbanden overal over raakte.
Nu is mijn vraag :zouden we eens niet kritish zijn en het nut van de combinatie van awd en winterbanden in vraag stellen want als je met 2 wielen die de kracht krijgen en winterbanden overal over raakt gbruikt je alle vieer de wieln toch niet?
Zeg even jullie gedacht hiervan maar volgens mij zijn winterbn in combinatie met awd nutteloos behalve in de remafstand
greetz viperboy
awd en winterbanden
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Betse Viperboy.
Ik heb de vrijheid genomen van de ene zin zonder punten en komma's even een iets leesbaarder verhaaltje te maken. Aan de tekst zelf, hoewel soms voor mij niet helemaal begrijpelijk, heb ik niets veranderd.
Dan naar het onderwerp.
Mijn ervaring is dat winterbanden wel zeker een groot verschil bieden.
Deze winter bleven auto's zonder winterbanden beneden in het dal staan en mijn XC70 mét winterbanden reed zonder problemen tot aan de voet van de piste.
Ik heb de vrijheid genomen van de ene zin zonder punten en komma's even een iets leesbaarder verhaaltje te maken. Aan de tekst zelf, hoewel soms voor mij niet helemaal begrijpelijk, heb ik niets veranderd.
Dan naar het onderwerp.
Mijn ervaring is dat winterbanden wel zeker een groot verschil bieden.
Deze winter bleven auto's zonder winterbanden beneden in het dal staan en mijn XC70 mét winterbanden reed zonder problemen tot aan de voet van de piste.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
We zijn nog niet met deze combi op wintersport geweest, maar ik heb bijzonder veel vertrouwen in AWD, Vredestein Wintrac, DSTC en Instant Traction. Ik begrijp je punt ook niet helemaal, zelf heb je geen ervaring ermee maar op basis van de constatering dat een vriend met winterbanden en 2wd tevreden is, wil je AWD en winterbanden in de ban doen?
Thom
Thom
-
- Starter
Verdiep je maar eens in de artikelen over de rubber- en silicasamenstellingen van winterbanden. Ook al zou je niet op wintersport gaan en met koud weer (< 8C ) rijden in de regen dan is een goede winterband superieur qua grip en waterafvoer.
Vergeet ook niet je aansprakelijkheid op zomerbanden ( bij aanrijdingen in Duitsland en de Alpenlanden )
Vergeet ook niet je aansprakelijkheid op zomerbanden ( bij aanrijdingen in Duitsland en de Alpenlanden )
viperboy schreef:jiet
een vriend van me vertelde me onlangs dat hij iederer jaar enkele keeren ging skien en dat hij met een gewone auto met winterbanden overal over raakte.
Nu is mijn vraag :zouden we eens niet kritish zijn en het nut van de combinatie van awd en winterbanden in vraag stellen want als je met 2 wielen die de kracht krijgen en winterbanden overal over raakt gbruikt je alle vieer de wieln toch niet?
Zeg even jullie gedacht hiervan maar volgens mij zijn winterbn in combinatie met awd nutteloos behalve in de remafstand
greetz viperboy
-
- 1st Gear member
wat ik bedoel thuis hebben we een xc90 en als er een deftig pak sneeuw ligt knallen we er met zomerbanden ook aan 90 per uur over.Thom schreef:We zijn nog niet met deze combi op wintersport geweest, maar ik heb bijzonder veel vertrouwen in AWD, Vredestein Wintrac, DSTC en Instant Traction. Ik begrijp je punt ook niet helemaal, zelf heb je geen ervaring ermee maar op basis van de constatering dat een vriend met winterbanden en 2wd tevreden is, wil je AWD en winterbanden in de ban doen?
Thom
Wat ik bedoelde:warom winterbanden als je met awd ook goeie grip houd (behalve bij remmen dan)

- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Precies, daarom !viperboy schreef: (behalve bij remmen dan)

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
Hoi Viperboy,
Een 4wiel drive heeft zeker een voordeel boven een gewone auto in de sneeuw, dat heb ik zelf meerdere malen mnet mijn vorige auto ervaren.
Een 4wiel aangedreven auto rijd idd langer door dan de genen zonder 4wiel aandrijving maar ergens in de sneeuw/modder houd het een keer op en dan is het handig als je M+S banden hebt want dan rijd je dus nog langer (veilig) door.
Ik heb een V-40 gekocht en ik weet nu al dat ik de 4wiel aandrijving ga missen van mijn Jeep (de rest niet ;-} ).
Groet Barry
Een 4wiel drive heeft zeker een voordeel boven een gewone auto in de sneeuw, dat heb ik zelf meerdere malen mnet mijn vorige auto ervaren.
Een 4wiel aangedreven auto rijd idd langer door dan de genen zonder 4wiel aandrijving maar ergens in de sneeuw/modder houd het een keer op en dan is het handig als je M+S banden hebt want dan rijd je dus nog langer (veilig) door.
Ik heb een V-40 gekocht en ik weet nu al dat ik de 4wiel aandrijving ga missen van mijn Jeep (de rest niet ;-} ).
Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl