Beste mensen,
Ben nu in buitenland en waar ik ben zit zo even in de buurt geen Volvo garage.
Ik heb nu bij een universeel bedrijf mijn schokbrekers laten vervangen.
Nu blijkt dat de auto stug veert, en schijnt dat de rubbers nog vervangen moeten worden.
De monteur had do onderdelen niet op voorraad en moest ze bestellen.
Indien ik de auto zo zou ophalen dan had hij erover dat er speling zou komen tijdens rijden.
Zijn er nog andere dingen waar hij op moet letten?
Schokbrekers (buitenland)
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Rubbers? Welke rubbers? Bij het vervangen van schokdempers hoeven in principe geen rubbers vervangen te worden. Gaat het om voor- of achterschokdempers?
De enige rubbers die gebruikt worden zijn draagarmrubbers en isolatierubbers tussen veer en veerpoot.
Stug veren heeft in principe niets met de dempers te maken. En speling?? Ik heb geen idee wat ie bedoelt. Wellicht doelt ie toch op draagarmrubbers, als die op zijn onstaat er een soort van speling(omdat de rubbers dan slap worden of scheuren). Verse rubbers echter zijn weer stugger
Waarom moeten de dempers vervangen worden, wat was het probleem waarvoor je een garage op hebt gezocht?
De enige rubbers die gebruikt worden zijn draagarmrubbers en isolatierubbers tussen veer en veerpoot.
Stug veren heeft in principe niets met de dempers te maken. En speling?? Ik heb geen idee wat ie bedoelt. Wellicht doelt ie toch op draagarmrubbers, als die op zijn onstaat er een soort van speling(omdat de rubbers dan slap worden of scheuren). Verse rubbers echter zijn weer stugger

Waarom moeten de dempers vervangen worden, wat was het probleem waarvoor je een garage op hebt gezocht?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Het gaat om de voorkant van de auto.
En ze zouden ook een huls vervangen aan de voorkant, die was kapot gegaan.
Ik had aan de voorkant rechts probleem dat hij bonkte toen ik in een kuil of oneven weg inreed.
Denk inderdaad dat hij de isolatierubbers bedoeld, ben zelf niet geweest, hij belde mij op dat er nog rubbers vervangen moeten worden.
En bij de draagarmen was er ook een rubber gescheurd die zouden ze ook vervangen.
En ze zouden ook een huls vervangen aan de voorkant, die was kapot gegaan.
Ik had aan de voorkant rechts probleem dat hij bonkte toen ik in een kuil of oneven weg inreed.
Denk inderdaad dat hij de isolatierubbers bedoeld, ben zelf niet geweest, hij belde mij op dat er nog rubbers vervangen moeten worden.
En bij de draagarmen was er ook een rubber gescheurd die zouden ze ook vervangen.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Oke, voor wat betreft de draagarmrubbers zou ik daar eerst een prijsopgave van willen. Het plaatsen/persen van een nieuw draagarmrubber kan soms erg veel tijd kosten, draagarm moet sowieso losgehaald worden en dan moet de oude nog verwijderd worden en de nieuwe erin geperst. Een nieuwe draagarm kán goedkoper zijn, omdat dat enkel demonteren-monteren is. Parts4swedes heeft nu draagarmen in de aanbieding, als ik me niet vergis. Overigens zou ik adviseren om bij origineel te blijven, imitatie houdt het vaak minder lang vol dan origineel.
Succes, hoop dat de rekening meevalt!
Succes, hoop dat de rekening meevalt!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Ik ben voor alles incl: arbeid: 350,- kwijt.
Ik weet niet of dit duur is.
Ik had ook gebeld naar een Volvo dealer hier 200km verderop, en alleen schokbrekers vervangen met montage bouten etc: incl: arbeid: 475,-
de andere dingen hadden ze nog niet gerekend, en ik moet nog heen rijden bijtellen.
Ik weet niet of dit duur is.
Ik had ook gebeld naar een Volvo dealer hier 200km verderop, en alleen schokbrekers vervangen met montage bouten etc: incl: arbeid: 475,-
de andere dingen hadden ze nog niet gerekend, en ik moet nog heen rijden bijtellen.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
350 euro voor 2 nieuwe schokdempers en een nieuw draagarmrubbers, incl arbeid is zeker niet duur 

Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9335
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Maar dat zullen geen orginelen zijn, en ik lees hier wel eens dat de imitatie draagarmen het na 20.000 km weer begeven.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Je hebt op de voorste schokdempers toch aanslagrubbers? En speling i.c.m herrie uit het vooronder bij slecht wegdek kan ook duiden op defecte veerpootlagers, stabilisatorstangen etc.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29895
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De auto zal na vervangen van de voorschokbrekers wat strakker rijden en vooral minder nadeinen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Oke goed om te weten, want hij voelt nu idd anders aan.
En ze hadden na het vervangen een probleem dat hij aan de rechterkant alsware tikte tegen een metalen deel, tijdens het rijden, en je kon het binnenin horen.
Net of iets los zat en ergens tegenaan tikkte bij oneven weg, hoefde niet eens en gat te zijn.
Ze hadden de schokbrekers losgemaakt auto neergezet op de wielen schokbrekers weer vastgezet en daarna was probleem over.
Weet niet wat dat zou kunnen zijn.
En ze hadden na het vervangen een probleem dat hij aan de rechterkant alsware tikte tegen een metalen deel, tijdens het rijden, en je kon het binnenin horen.
Net of iets los zat en ergens tegenaan tikkte bij oneven weg, hoefde niet eens en gat te zijn.
Ze hadden de schokbrekers losgemaakt auto neergezet op de wielen schokbrekers weer vastgezet en daarna was probleem over.
Weet niet wat dat zou kunnen zijn.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Kan zoveel zijn natuurlijk. Veerpootlagers, stabilisatorstangen etc.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Even ter info:
Ik heb nu gemonteerd staan.
Schokbrekers: Sachs advantage.
Echt een hele andere rijervaring.
Denk dat ik ze achter ook monteer.
Ik heb nu niet het gevoel dat ik zwabber.
P.S.
Kan het verder geen kwad vim: voor sachs en achter nivomats van volvo?
Ik heb nu gemonteerd staan.
Schokbrekers: Sachs advantage.
Echt een hele andere rijervaring.
Denk dat ik ze achter ook monteer.
Ik heb nu niet het gevoel dat ik zwabber.
P.S.
Kan het verder geen kwad vim: voor sachs en achter nivomats van volvo?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Het is natuurlijk allemaal wel op elkaar afgestemd.