BSR 3" downpipe plus BSR sport uitlaat Volvo V40 T4

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
VOLVO V40 T4
2nd Gear member

Beste forum leden,

Vandaag is de complete uitlaat van de V40 vervangen vanaf de turbo tot einddemper. Ik had nooit gedacht dat het zo lekker rijdt!! De auto rijdt veel rustiger (soepeler) het geluid is ook heel mooi, voor sommige mischien te stil. Ik zou graag nog de motor laten chippen (en het complete stage 3 pakket laten monteren) door BSR.. Enigste nadeel van het chippen is dat de auto een week bij BSR in Vinkeveen moet blijven. De computer wordt dan naar Sweden verzonden en daar in de fabriek wordt de software aangepast. Ik zou het zeker iedereen aanraden om een 3" downpipe en sport uitlaat aan te schaffen (BSR noemt het free flow exhaust system).

Vriendelijke groet.. Volvo V40 T4
koen.s
4th Gear member

VOLVO V40 T4 schreef:Beste forum leden,

Vandaag is de complete uitlaat van de V40 vervangen vanaf de turbo tot einddemper. Ik had nooit gedacht dat het zo lekker rijdt!! De auto rijdt veel rustiger (soepeler) het geluid is ook heel mooi, voor sommige mischien te stil. Ik zou graag nog de motor laten chippen (en het complete stage 3 pakket laten monteren) door BSR.. Enigste nadeel van het chippen is dat de auto een week bij BSR in Vinkeveen moet blijven. De computer wordt dan naar Sweden verzonden en daar in de fabriek wordt de software aangepast. Ik zou het zeker iedereen aanraden om een 3" downpipe en sport uitlaat aan te schaffen (BSR noemt het free flow exhaust system).

En als je ECU er weer inzit, hoe weet je dan dat hij goed is?
Ze maken een standaard chip, maar de ene auto is de andere niet.
Wordt de AFR en turbodruk ook gecontoleerd?
VOLVO V40 T4
2nd Gear member

Ik zou het niet weten.. die chip zal wel speciaal voor hun stage 3 kit zijn geprogrameerd!! Anders lezen ze hem mischien eerst uit voordat de computer naar Sweden wordt opgestuurd. Een standaard ecu is toch ook universeel in de Volvo V40 T4 ( in mijn geval phase 1)? Dat zullen ze daar bij EBC vast wel uitvoerig gestest hebben. Zelf denk dat costum ecu remapping pas echt zin heeft als je ook andere modificaties gemonteerd hebt zoals grotere intercooler, injectors, andere turbo etc.. wat ze me wel vertelde was: als die auto nieuwer was geweest hadden ze er wel de apperatuur voor om hem ter plaatse te chippen. 43pk en 60nm extra is wel genoeg denk ik voor een motorblok dat 240.000 km heeft gelopen. Om de turbodruk maak ik me absoluut geen zorgen zolang de actuator en de recirculatieklep goed zijn. Op internet heb ik veel positieve reacties gelezen over EBC vooral bij nieuwere auto's. Als je interesse hebt en/of er meer van wilt weten kan je ze altijd even bellen of mailen. Enigste dat ik vertellen kan is dat een 3" downpipe en sport uitlaat geweldig rijdt!!

volvo-s40
4th Gear member

waarom moet je ECU opgestuurd worden ?
Kan ook in NL, alleen even naar een andere chiptuner toe.
In noem bijvoorbeeld Fasttech in haaksbergen.

Succes.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
VOLVO V40 T4
2nd Gear member

P.S. betreft afr er zit een derde aansluiting op de downpipe om een extra meter op te sluiten. Volgens de monteur is dat alleen nodig als je hem extreem gaat tunen.
koen.s
4th Gear member

VOLVO V40 T4 schreef:P.S. betreft afr er zit een derde aansluiting op de downpipe om een extra meter op te sluiten. Volgens de monteur is dat alleen nodig als je hem extreem gaat tunen.
Ik bedoelde controleert bsr dit, door middel van een proefrit?
Of is het de ecu monteren, en dan de rekening betalen?
VOLVO V40 T4
2nd Gear member

Als er iets niet goed is kan je ongetwijfeld terug komen en waarschijnlijk zullen ze er zelf wel een proefrit mee maken. Wat ik wel weet is dat bij nieuwere auto's je de software gratis kunt uitproberen. Op diverse forums heb ik goede recenties gelezen het schijnt dat de motor rustiger en stiller gaat lopen. Als die chip er komt dan zal ik er uitgebreid verslag van doen mischien zijn er meer forum leden die ervaringen met BSR tuning.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”