Even een vraag. Ik vind de licht opbrengst van mijn niet xenon lampen belabberd. Heb vorige week de koplampen laten stellen bij de dealer. Hij heeft zo nog iets hoger afgesteld, maar gisteravond laat merkte ik dat het nog steeds niet veel licht is. Ik vind het ronduit zelfs gevaarlijk, want het schijnsel schijnt ongeveer 8 a 9 meter voor mijn auto uit. Ter vergelijking, mijn vriendin heeft een Peug 308 in een basis uitvoering en die schijnt niet alleen verder, maar ook reflector paaltjes zie je oplichten op zo'n 30 mtr afstand. Bij de Volvo is dat misschien 15 meter. Zeer lastig als je op een onverlichte weg 80 rijdt.
Dat dus de lange intro (wen er alvast aan, ik ben wat langdradig soms

En nu komt het. De dealer melde dat dit niet kan omdat ik van die Lenskappen heb. Een ander woord weet ik even niet, van die toelopende lens kappen. En die zouden gaan smelten. Toen ik vertelde dat ik op dit forum veel goede responsen had gelezen, zei hij, maar dat zijn vast oudere V50's met andere lenspompen. In die van jou (MY2012) zitten andere lenskappen die smaller zijn.
Klopt dit? Weet iemand dat? De dealer ging hetzelf ook even uitzoeken, maar ik heb graag zelf wat goede informatie. Heeft iemand van jullie ook de lens kapjes zoals ik en die daar Xenon in heeft zitten? Zoja welke.
Ik wil absoluut meer licht, aangezien we weer 3 weken naar frankrijk gaan en daar veel onverlichte binnenwegen zijn. Dus een alternatief hoor ik ook graag.
Groetjes en bedankt,
Michiel