ervaring na 4.000 km

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
ErikV60D6
1st Gear member

Goedemorgen,

Ben net terug van mijn vakantie met mijn PIH, de vrijdag ervoor opgehaald en zondag voor twee weken naar Italië vertrokken, 4.000km gereden.
De auto is erg comfortabel zelfs op 18 inch velgen. De wegligging valt mij ook niet tegen, zeker niet voor zijn gewicht. Heel wat bergpasjes pittig meegereden. Ik kon hem helaas moeilijk (de 6 ampere op de campings was meestal niet voldoende) opladen wat het verbruik niet ten goede komt; 7.4ltr op 100 km, ik moet zeggen dat ik een zware rechtervoet heb. Nu dat ik hem op kan laden zal dit gaan zakken.

Tijdens mijn vakantie heb ik wel twee of drie keer de melding "PURE niet beschikb. door tijd. beperking hybridesysteem" met name aan het eind van de heen (na +/- 800km) en terugreis (na +/-1100km), de dieselmotor blijft draaien ook bij afremmen of stilstand. Op de terugweg via SAVE 20 km geladen, wezen eten en daarna de auto weer gestart, accu deed het weer maar zelfs bij tergend traag optrekken schakelt hij direct over op de dieselmotor, de accu gaf 20km aan. Bij aankomst thuis een nacht laten staan en de volgende dag geen problemen meer.

Verder twijfel ik aan de power modus, als de accu geladen is 20km+ voel ik dat de accu meewerkt. Maar wanneer ik geen actieradius meer heb op de accu twijfel ik soms of dat power modus volledig (de extra 70 pk) werkt, iemand ervaring hier mee? Misschien kan dit ook komen door de bovenstaande foutmelding.

bedankt.
V60 D6
Mini Cooper S
IkeV70
5th Gear member

ErikV60D6 schreef: Verder twijfel ik aan de power modus, als de accu geladen is 20km+ voel ik dat de accu meewerkt. Maar wanneer ik geen actieradius meer heb op de accu twijfel ik soms of dat power modus volledig (de extra 70 pk) werkt, iemand ervaring hier mee? Misschien kan dit ook komen door de bovenstaande foutmelding.

bedankt.
Als je accu leeg is heb je die 70pk extra natuurlijk niet ter beschikking. Die moeten uit de electromotor komen, gevoed door de accu.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
ErikV60D6
1st Gear member

helemaal leeg is de accu vrijwel nooit, de dieselmotor laadt de accu weer iets bij zodra deze leeg dreigt te raken. Alleen is dit niet voldoende om pure te rijden, ik vraag mij af of dat wel beschikbaar is in de power modus.
V60 D6
Mini Cooper S
RoaldH
6th Gear member

ErikV60D6 schreef:helemaal leeg is de accu vrijwel nooit, de dieselmotor laadt de accu weer iets bij zodra deze leeg dreigt te raken. Alleen is dit niet voldoende om pure te rijden, ik vraag mij af of dat wel beschikbaar is in de power modus.
Dat valt wel mee denk ik. Ik vertrok gisteren met een lege accu (niet kunnen laden) vanaf mijn vakantie adres. De powerstand deed het voelbaar nadat de D5 even had kunnen draaien. Wat ik ook merkte is dat de AWD stand de batterij blijft opladen tot 20km als je blijkbaar niet het volledige vermogen aanspreekt.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
ErikV60D6
1st Gear member

bedankt voor de reacties

Binnenkort even testen, misschien kan ik een beeld krijgen via een g-meter op mijn telefoon.

Nog een ander vraagje; is het mogelijk om in de navigatie de aankomsttijd te tonen? Ik zie alleen de reistijd staan, het valt mij ook dat deze erg snel verandert als je in snelheid varieert. In de bmw navigatie vind ik deze een stuk stabieler/betrouwbaarder.
V60 D6
Mini Cooper S
RoaldH
6th Gear member

ErikV60D6 schreef:bedankt voor de reacties

Binnenkort even testen, misschien kan ik een beeld krijgen via een g-meter op mijn telefoon.

Nog een ander vraagje; is het mogelijk om in de navigatie de aankomsttijd te tonen? Ik zie alleen de reistijd staan, het valt mij ook dat deze erg snel verandert als je in snelheid varieert. In de bmw navigatie vind ik deze een stuk stabieler/betrouwbaarder.
Je kan de tijdsinstelling van de navi via My Car veranderen in ETA (estimated time of arrival).
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
ErikV60D6
1st Gear member

Je kan de tijdsinstelling van de navi via My Car veranderen in ETA (estimated time of arrival).
Super! Bedankt :P
V60 D6
Mini Cooper S
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”