Ondanks dat m'n 940 nog steeds uitermate bevalt begin ik ongemerkt toch wel steeds meer naar een V90 te zoeken. En dan natuurlijk liefst met een schuif-/kanteldakje, want dat is eigenlijk het enige wat ik ECHT mis aan mijn eigen ouwe vertrouwde tank.
Gevoelsmatig is een V90 3.0 toch het allermooist, maar een late 960'er kom je toch ook regelmatig tegen tegen iets gunstiger prijzen en optisch geen verschil.... toch?
Maar wat zijn nou de belangrijkste verschillen tussen de V90 en 960? En beter een 3 liter of is zo'n 2,5 ook een prima ding?
Iemand een (objectief) advies? Tips?
960 of V90?
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Is het niet zo dat een 960 achterwiel aangedreven is en een V90 voorwiel? Dacht ik.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Het enige verschil is het embleempje... En dat je geen 2.5 meer had maar twee versies van de 3.0, 170 180 pk (B6304F2 (?) en 204 pk (B6304F) even uit het hoofd. De 2.5 24V (B6254F) heeft dacht ik 170 pk. Opties is er geen verschil, wellicht wat kleine wijzigingen die bij een modeljaarwisseling kunnen horen daargelaten. Maar ze hebben allemaal een 6 cilinder en achterwielaandrijving, alle 3.0 24V 204 pk's hebben in NL een automaat
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 01.06.2007 - 13:14
- Locatie: Antwerpen
Optisch verschil tussen een 960 II en S en V90 moet je binnenin zoeken, op de voorste deurpanelen van een 90 staat sips geschreven en het opbergvakje in de deur heeft een andere golving. De middenconsole is ook iets anders van vorm. Alcantara lederen zetels waren optioneel bij de 90. Motoren waren bij een 90 enkel verkrijgbaar met een 3 liter van 180 of 204 PK. De 180 PK was handgeschakeld verkrijgbaar. De 2.5 is even goed als de 3.0.
'95 960 2.5 24v
'98 C70 T5
'02 V40 1.9d
'08 S60 2.4d
'98 C70 T5
'02 V40 1.9d
'08 S60 2.4d
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21388
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Mijn mening is niet objectief want ik rij een S90. Dat had ik eerder moeten doen ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Sluit me helemaal aan bij jouw verhaal, Mark. Ik rijd al bijna 11 jaar S90. De eerste was een handgeschakelde 180 pk en de huidige, die ik alweer 8 jaar heb, is een 204 pk met automaat. Neem altijd de automaat. Een handbak vind ik icm een zware koppeling geen fijne combinatie. Overigens zijn er ook onderhuids verschillen t.o.v. de 960. Behalve de gewijzigde middenconsole is ook het verwarmings- en ventilatiesysteem verbeterd en nog zo wat kleinere zaken. Ik moet nog ergens een persbericht van Volvo hebben waar de verschillen t..o.v. de 960 precies worden vermeld maar ik ben net verhuisd en mijn (auto)bibliotheek moet nog uitgepakt worden dus ik kan het nu niet even scannen en plaatsen helaas.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
+1!Msuidgeest schreef:Mijn mening is niet objectief want ik rij een S90. Dat had ik eerder moeten doen ...
Nog een klein verschil is dat bij de S90/V90 de pook uit een mooi leren hoesje komt en niet door een borstel in een sleuf. Ziet er net even wat netter uit zo.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21388
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Broker en ik hebben ongeveer de zelfde auto: hij rijdt op LPG en ik heb een schuif/kanteldak. Maar beiden zijn groen, 3 liter van 204 pk met een automatische transmissie.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik dacht dat de 2.5 ook in de S/V90 geleverd was(toch in Belgie)
2.5 170pk hand of fautomaat
3.0 hand 180pk(koppeling kan blijkbaar 't grote geweld niet aan)
3.0 fautomaat 204pk
2.5 170pk hand of fautomaat
3.0 hand 180pk(koppeling kan blijkbaar 't grote geweld niet aan)
3.0 fautomaat 204pk
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
Zo'n beetje dezelfde als de mijne dan, alleen heb ik géén LPG en ook geen schuif/kanteldak. Die groene zijn toch allemaal Limited Editions?Msuidgeest schreef:Broker en ik hebben ongeveer de zelfde auto: hij rijdt op LPG en ik heb een schuif/kanteldak. Maar beiden zijn groen, 3 liter van 204 pk met een automatische transmissie.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21388
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Over LE heb ik geen informatie maar als alle S90's hier groen van kleur zijn, zijn ze niet echt "limited" maar eerder "doorsnee".
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ik heb een 960 estate 2.5 en die bevalt me super.
Het rijgedrag moet het zelfde zijn want technisch zijn ze hetzelfde
Het rijgedrag moet het zelfde zijn want technisch zijn ze hetzelfde
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Mijne is idd ook 421oftewel dark olive green.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21388
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat heb ik wel eens gezien ja, bij je werkgever.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Nu al een tijdje niet meer want ik heb hem tijdelijk geschorst zodat ik deze zomer wat vaker met de andere auto's kan rijden. Zodra het weer slechter word ga ik er weer mee rijden.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
goede samenvatting
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!