Hallo, ik ben Geert, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een Volvo 440 GLE 1.8 automaat/CVT uit 1994.
Helaas heb ik sindskort problemen met deze auto. Bij rustig rijden / langzaam rijdend verkeer slaat de motor af. Het lijkt of de motor teveel benzine krijgt of geen vonk. Als dit gebeurt moet ik volgas geven om de motor weer op gang te krijgen. Zolang ik maar genoeg gas geef blijft de motor het doen.
Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee wat er mis kan zijn?
Volvo 440 1.8 Aut motor valt uit
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28388
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom.
Het is handig om bij zo'n storing alle componenten systematisch na te lopen, brandstofsysteem, ontsteking, klepspeling etc.
Dat maakt het makkelijker op de storing te vinden.
Het is handig om bij zo'n storing alle componenten systematisch na te lopen, brandstofsysteem, ontsteking, klepspeling etc.
Dat maakt het makkelijker op de storing te vinden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20.08.2013 - 22:03
Hoe kan ik de stappenmotor testen? Het lijkt vooral voor te komen met een warme motor. Ik heb het idee dat het iets met de brandstof of monopoint te maken heeft omdat de motor niet op een of twee cilinders kast heeft maar op alle 4
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Wat hoor je bij stationair aan de uitlaat
1) brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (andere oorzaak)
2) prop-prop-prop (dan inlaatpakking lek)
heb je 1) dan zou ik alle slangen nalopen op lekjes, bougies schoonmaken of vernieuwen en verdeelkap demonteren (rotor en contactpunten schoonmaken)
Kost allemaal niets, alleen tijd
daarna weer testen. hebje het nog dan verdenk ik de stappenmotor om stationair toerental te regelen
1) brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr (andere oorzaak)
2) prop-prop-prop (dan inlaatpakking lek)
heb je 1) dan zou ik alle slangen nalopen op lekjes, bougies schoonmaken of vernieuwen en verdeelkap demonteren (rotor en contactpunten schoonmaken)
Kost allemaal niets, alleen tijd
daarna weer testen. hebje het nog dan verdenk ik de stappenmotor om stationair toerental te regelen
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.