V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Praveen
2nd Gear member

HakanC schreef:Naast het beter zicht smoelt een v40 met xenon gewoon veel beter. (met de lenzen). Halogeen staat beetje cheap (mijn mening).
Ook mee eens.
Had nog wel budget over, maar kon helaas geen upgrade doen naar 18"velgen ( niet toegestaan door de werkgever)
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
spacewagon
3rd Gear member

Hebben jullie ook een 'krakende' middenconsole? Hoor soms een soort krakend geluid van de middenconsole. Het lijkt rondom de ventilatieroosters te zijn. Er een beetje op duwen of aan trekken, zorgt er voor dat het geluid weer (een tijdje) weg is.
Mijn V40: D2 Summum
nossy
4th Gear member

neen, maar sinds kort wel een rammelende lv deurpaneel :evil:
Meeratne
2nd Gear member

spacewagon schreef:Hebben jullie ook een 'krakende' middenconsole? Hoor soms een soort krakend geluid van de middenconsole. Het lijkt rondom de ventilatieroosters te zijn. Er een beetje op duwen of aan trekken, zorgt er voor dat het geluid weer (een tijdje) weg is.
Herkenbaar.
nossy schreef:neen, maar sinds kort wel een rammelende lv deurpaneel :evil:
Dit sinds een tweetal weken ook.
denlingen
1st Gear member
Contacteer:

Pffff gaat het wel goed komen met de volvo v40...??? Lak die los laat, krakende dashboards, tft's die uitvallen, bonkende schokbrekers, lastdragers die niet passen, spatborden die loslaten en motoren die inhouden. Als ik dit zo allemaal lees op het forum ga ik misschien wel spijt krijgen van mijn keuze. Ik rij nu 2 jaar in mijn Lexus en echt helemaal geen problemen gehad. Ik ben benieuwd...... kan over 2 weken de v40 ophalen bij de dealer maar of ik er nou echt blij van wordt...... :-k :-k .
In bestelling XC60 T8 R-design MY2018 Osmium Grey
Verwachte levering maart 2018

-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Intellisafe Pro line + Winterline
-Park assist voor en achter
-Dab+
-Extra getint glas achter
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
Bloemstukje
1st Gear member

denlingen schreef:Pffff gaat het wel goed komen met de volvo v40...??? Lak die los laat, krakende dashboards, tft's die uitvallen, bonkende schokbrekers, lastdragers die niet passen, spatborden die loslaten en motoren die inhouden. Als ik dit zo allemaal lees op het forum ga ik misschien wel spijt krijgen van mijn keuze. Ik rij nu 2 jaar in mijn Lexus en echt helemaal geen problemen gehad. Ik ben benieuwd...... kan over 2 weken de v40 ophalen bij de dealer maar of ik er nou echt blij van wordt...... :-k :-k .
Op een forum als dit lees je natuurlijk alleen de problemen met auto's. Mensen gaan vaak pas op zoek op internet naar fora op het moment dat er iets mis is. Het selecte groepje V40 rijders die hier post heeft problemen. Het gros van de V40 rijders rijdt gewoon zonder problemen rond ;).
Jeroen C
3rd Gear member

+1

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
Bas36
2nd Gear member

Fantastische auto Denlingen. Ik komende uit een CT200h ben ontzettend blij. op alle vlakken een betere auto dan de Lexus. MUV 1 klein ding, de raamrubbers gaan niet van de ruit afstaan als je deze naar beneden doet. Dit vond ik altijd geweldig aan de Lexus, maar bij de Volvo neem je dus net als bij bijna alle andere autos de rotzooi en het vocht mee de deur in.
CT rijders weten wat ik bedoel. ::?
Timmy
3rd Gear member

denlingen schreef:Pffff gaat het wel goed komen met de volvo v40...???
Dat hoop ik maar :P
Problemen horen nu eenmaal bij een nieuw model. Elk merk heeft daar last van en Volvo is daar geen uitzondering op. Het zou pas problematisch worden als Volvo de problemen niet serieus zou nemen.

In de circa 50k die ik met mijn V40 had gereden had ik een flinke lijst met punten verzameld. Stuk voor stuk zijn ze zonder gezeur over wel of geen garantie door de dealer opgelost. Ik moet zeggen dat ik bij andere merken vaak heb moeten strijden om productiefouten verholpen te krijgen.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
nossy
4th Gear member

ahumm, na verder onderzoek is de dader gevonden :oops: :oops: de afstandsbediening van de garagepoort lag te rammelen in he bakje linksonder dashboard :oops:

Lakprobleem zou nog wel eens lang kunnen aanslepen, ik denk dat Volvo en de leverancier een beetje een kat en muis spel spelen ...
Want wie is de dader van het probleem, en hoe gaan ze het oplossen. Nieuwe bumper? Overspuiten?
MHL
2nd Gear member
Contacteer:

spacewagon schreef:Hebben jullie ook een 'krakende' middenconsole? Hoor soms een soort krakend geluid van de middenconsole. Het lijkt rondom de ventilatieroosters te zijn. Er een beetje op duwen of aan trekken, zorgt er voor dat het geluid weer (een tijdje) weg is.
Yup, ding kraakt als een gek. Laat het nakijken bij de eerste beurt. Irritant is het wel. Maar nog niet zo irritant dat ik hem er een dag voor ga inleveren ;)
Volvo - For Life
Black kiwi
2nd Gear member

nossy schreef:
ahumm, na verder onderzoek is de dader gevonden :oops: :oops: de afstandsbediening van de garagepoort lag te rammelen in he bakje linksonder dashboard :oops:
Klinkt bekend, zo'n onschuldige dader. Ik kreeg de verlichting niet meer aan via de afstandsbediening. Vele malen getest, ook met de reserve sleutel. Heb het maar opgegeven en aan mijn 'melden bij dealer-lijstje' toegevoegd.

...toen, bedacht ik mij opeens dat er een deel configuratie van de verlichting in het menu zat - en ik gewoon een vinkje uit had gezet :oops:
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
twcoolen
3rd Gear member

Ik begin ook behoorlijk last te krijgen van allerlei kraakjes. Met name bij bepaalde bass frequenties (met name bij Radio) begint linksvoor een van de panelen te resoneren. Ook ter hoogte van de gordel bij de bijrijder trilt het vervelend.
Ben aan het twijfelen of ik er een speciaal dealer bezoekje voor over heb of wacht tot de beurt. Maar die is nog 18.000km verwijderd.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Tankiej
3rd Gear member

Is het iemand anders ook opgevallen dat ze maar 1 type Ixion velg hebben voor de standaard R-Design, ipv een links en een rechts model? Het lijkt alsof ze aan de ene kant verkeerd om zitten :o
Het is niet alleen bij die van mij als ik foto's van andere R-Designs bekijk.

Hier de foto's die ik vanmiddag van mijne heb gemaakt, nadat ik hem net in ontvangst heb mogen nemen. Let maar eens op het lichtmetalen deel op de spaken van de velg, aan de ene kant zit de 'verdikking' aan de voorkant en aan de andere kant aan de achterkant (als het zo duidelijk is tenminste..)
Afbeelding

Afbeelding
Voskuh
2nd Gear member

Ik zou teruggaan naar de dealer! :lol:
Tankiej
3rd Gear member

Voskuh schreef:Ik zou teruggaan naar de dealer! :lol:
Maar het probleem is dus dat volgens mij elke R-Design met deze velgen dat heeft, dus er is vast maar 1 model :P
denlingen
1st Gear member
Contacteer:

Bij mijn Lexus heb ik precies hetzelfde. Ze gebruiken gewoon maar 1 mal en ja dan krijg je dit..... :wink: Ik vond het in het begin ook niet mooi omdat het net is alsof ze de verkeerde velgen gemonteerd hebben. Maar helaas dat is niet zo.... je moet er mee leren leven... :wink:
In bestelling XC60 T8 R-design MY2018 Osmium Grey
Verwachte levering maart 2018

-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Intellisafe Pro line + Winterline
-Park assist voor en achter
-Dab+
-Extra getint glas achter
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
Black kiwi
2nd Gear member

Vandaag 800km Duitse snelweg met de d2 2014 V40 gedaan, en mocht iemand het zich afvragen: hij heeft (lijkt) een begrensde top van 200km/h.

En ja...dan wordt je nog steeds van de linker baan gejaagd door de grote mercedessen ;)
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
rebride
2nd Gear member

is de adaptive cruisecontrol een standaard, want ik kan in de optie lijst geen andere vinden?
reingraat
2nd Gear member

Weet niet of je een d2 gevinkt hebt?
Daar is de optie nml niet mogelijk
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
Plaats reactie

Terug naar “V40”