Motor houdt in S60 DRIVe (D2)

Fredhead
Geartronic member

rsnhakan schreef:Ferdi, hoe heb jij het middel gebruikt en heb je er profijt van gehad?
Ik heb het hele busje er op ongeveer een halve tank helemaal in gegooid en vervolgens een flink rondje binnendoor gegaan en de motor af en toe goed op toeren gehouden.
De injectoren van de Ibiza waren redelijk vuil geworden na goed 250.000 km en bij koud weer werd een koude start lastiger en nadat ik het busje heb gebruikt was dat stukken beter.
Tijdens het rijden zelf leek het blok ook lekkerder te lopen, ook heel wat tankjes nadat ik het spul heb gebruikt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Johann
5th Gear member
Contacteer:

rsnhakan schreef:Wat ik nog wil proberen is om een middel in de brandstoftank te gooien. (Forte, Wynn?) Dit om de injectoren te reinigen.

Iemand enig idee of dit enig effect/kwaad heeft? En welke ik moet nemen?

Gisteren hebben we ook BP Ultimate getankt. Je merkt dat de motor anders klinkt en dat hij rauwer loopt.
Zat jij niet bij Furness in het oosten?
Zij gooien dit spul al sinds een paar jaar in de auto's vanaf nieuw.

Eerste turbo nog? Deze kan ook aan z'n einde zijn. Is wel een euvel van deze motoren. Je zou de retour leiding van de turbo kunnen laten nakijken of er sludge in zit.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

fredhead schreef:
rsnhakan schreef:Ferdi, hoe heb jij het middel gebruikt en heb je er profijt van gehad?
Ik heb het hele busje er op ongeveer een halve tank helemaal in gegooid en vervolgens een flink rondje binnendoor gegaan en de motor af en toe goed op toeren gehouden.
De injectoren van de Ibiza waren redelijk vuil geworden na goed 250.000 km en bij koud weer werd een koude start lastiger en nadat ik het busje heb gebruikt was dat stukken beter.
Tijdens het rijden zelf leek het blok ook lekkerder te lopen, ook heel wat tankjes nadat ik het spul heb gebruikt
Mooi! Eens kijken of we vandaag of morgen eens zo'n busje kunnen kopen.
Johann schreef:
rsnhakan schreef:Wat ik nog wil proberen is om een middel in de brandstoftank te gooien. (Forte, Wynn?) Dit om de injectoren te reinigen.

Iemand enig idee of dit enig effect/kwaad heeft? En welke ik moet nemen?

Gisteren hebben we ook BP Ultimate getankt. Je merkt dat de motor anders klinkt en dat hij rauwer loopt.
Zat jij niet bij Furness in het oosten?
Zij gooien dit spul al sinds een paar jaar in de auto's vanaf nieuw.

Eerste turbo nog? Deze kan ook aan z'n einde zijn. Is wel een euvel van deze motoren. Je zou de retour leiding van de turbo kunnen laten nakijken of er sludge in zit.
Nee, wij zitten niet bij Furness.

Het is de eerste turbo nog inderdaad. Als we de cruise control op, ik noem maar wat, 130 zetten, en je drukt op de "acceleratieknop" vanaf 100 bijvoorbeeld, dan gaat hij niet meer in één rechte lijn door naar de 130 maar houdt in en stop zelfs heel kort met accelereren. Het lijkt net of de druk weg valt.

Ik heb geen idee waar de turbo zit, laat staan de leidingen o.i.d. Is dit met het blote oog te zien?
lint
Geartronic member

Als je niet technisch bent is het verstandig om dit soort zaken over te laten aan de garage.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef:Bij de vorige is eens een bus van dat spul in de tank gedaan, net voor een ritje Denemarken via de Autobahn. Het zal wel psychisch zijn maar:
* Met dat spul in de brandstof had ik het idee dat de motor wat rauwer liep.
* Met dat spul in de tank had ik het idee dat hij net wat beter trok.

Ik moet wel zeggen dat de slangen naar de mixer en de mixer zelf nadien weliswaar weer vies/vol raakten maar bij lange na niet zo snel als daarvoor.

Daar komt nog bij dat het de bacteriën in de leidingen, filters en tank naar de bacteriehemel helpt en dus algengroei passé is.
Eens met tweede sterretje, bij mij geen opmerking over rauwer lopen.
Deze zomer voor het eerst een extra tussendosis gegeven, in november weer bij de dealer.
Van algendoding weet ik niets, maar als dat zo is, is het prima.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Vandaag bij een familielid wat advies gevraagd.

Hij zei dat het wellicht ook aan de EGR-klep kon liggen. Bovendien stoot de auto best wat roet uit. De hele uitlaat en het stylingpakket is zwart. Het is een diesel, maar is dit normaal?
lint
Geartronic member

Lijkt mij niet normaal zoveel rook/roet uitstoot dat de uitlaat en onderrand van de bumper zwart worden.
MGB GT 1976
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Hier iemand met een soortgelijk probleem:

http://www.fordclub.be/forum/viewtopic. ... 45b2d40e46
lint
Geartronic member

Misschien heb je gelijk maar met deze informatie help je TS niet echt met het oplossen van de storing.
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”