fredhead schreef:rsnhakan schreef:Ferdi, hoe heb jij het middel gebruikt en heb je er profijt van gehad?
Ik heb het hele busje er op ongeveer een halve tank helemaal in gegooid en vervolgens een flink rondje binnendoor gegaan en de motor af en toe goed op toeren gehouden.
De injectoren van de Ibiza waren redelijk vuil geworden na goed 250.000 km en bij koud weer werd een koude start lastiger en nadat ik het busje heb gebruikt was dat stukken beter.
Tijdens het rijden zelf leek het blok ook lekkerder te lopen, ook heel wat tankjes nadat ik het spul heb gebruikt
Mooi! Eens kijken of we vandaag of morgen eens zo'n busje kunnen kopen.
Johann schreef:rsnhakan schreef:Wat ik nog wil proberen is om een middel in de brandstoftank te gooien. (Forte, Wynn?) Dit om de injectoren te reinigen.
Iemand enig idee of dit enig effect/kwaad heeft? En welke ik moet nemen?
Gisteren hebben we ook BP Ultimate getankt. Je merkt dat de motor anders klinkt en dat hij rauwer loopt.
Zat jij niet bij Furness in het oosten?
Zij gooien dit spul al sinds een paar jaar in de auto's vanaf nieuw.
Eerste turbo nog? Deze kan ook aan z'n einde zijn. Is wel een euvel van deze motoren. Je zou de retour leiding van de turbo kunnen laten nakijken of er sludge in zit.
Nee, wij zitten niet bij Furness.
Het is de eerste turbo nog inderdaad. Als we de cruise control op, ik noem maar wat, 130 zetten, en je drukt op de "acceleratieknop" vanaf 100 bijvoorbeeld, dan gaat hij niet meer in één rechte lijn door naar de 130 maar houdt in en stop zelfs heel kort met accelereren. Het lijkt net of de druk weg valt.
Ik heb geen idee waar de turbo zit, laat staan de leidingen o.i.d. Is dit met het blote oog te zien?