Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
cyberfooks
Starter

Now comes the monkey from the sleeve!

twcoolen schreef:SCT loopt inmiddels 2 versies achter op de Parrot FW. 2.1.2 is gisteren gereleased door Parrot.

Opnieuw een update voor de GPS antenne:
GPS

GPS module firmware upgraded
Automatic update at first start after v2.1.2 update: Make sure not to interrupt the process
GPS

GPS component could be not responding after few weeks of use after upgrade
Sometimes no fix in several possible conditions: after GPS Factory Reset, on product boot, Steering wheel commands
V60 PIH MY14 Premium Sound, SCT, Driver Support Line, Security Line, Hybrid Technology Line, Winter Line, Trekhaak (afneembare, Park Assist camera voor, Homelink
Jaguar X-Type Executive Estate, Diesel MK2004.
Porsche Boxster S MY 2001.
BMW K1600GT MY 2011.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dat stond er toch al?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
drowel
5th Gear member

Gister gebeld door de dealer, die kwam met het idee of de optie te heroverwegen door de slechte ervaringen. Netjes dat het genoemd word. Wat zouden jullie doen? Nu voorlopig maar afbesteld.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Lijkt me verstandig. Dan hoef je je er ook niet aan te ergeren ;-)
santu001
4th Gear member

Ach, ondanks de ongemakken heb ik er toch dagelijks echt plezier van. De keuze of je het de moeite waard vindt, kan je alleen zelf beslissen. Je weet wat nu en eventueel straks de beperkingen zijn, maar Sensus en RTI zijn ook niet feilloos. Ben je zwaar afhankelijk van Navigatie op korte termijn, dan kun je eventueel vooralsnog beter RTI of iets anders nemen.

Maar het is best leuk, alleen een beetje prijzig.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Tankiej
3rd Gear member

Zonet mijn V40 opgehaald met SCT. Hij doet het nu goed, had al een GPS fix toen ik de bestemming invoerde. Hopen dat het zo blijft :D
fortfort
Starter

Ik vind het SCT syteem echt een teleurstelling. Ja het werkt, zeker voor de wat gebruiker met wat minder technische achtergrond lijkt het allemaal nog wat.

Maar geen bluetooth thethering (wat de parrot smart wel heeft) zorgt ervoor dat je elke keer handmatig wifi thethering op je telefoon aan moet zetten (waardoor de wifi functie verloren gaat) En gebruikt veel meer stroom

Dusdanig beperkte apps beschikbaar (waardoor google maps geen navigatie is)

Loopt hopeloos achter met de firmware ten opzichte van de parrot smart

De functionaliteit / connected touch als optie in je auto laten inbouwen heeft als gevolg dat mijn voice controlled commands voor telefoon verloren zijn gegaan, (ook van stuurwiel af gehaald) Deze optie zit overigens wel standaard in de parrot

de IGO navigatie heeft bizarre stemmen, waardoor het lijkt of je naar een hijger of hijgerin aan het luisteren bent.
Igo software vraagt elke keer om bevestiging dat het een hulpmiddel is

etc.etc, volvo moet hier echt mee bezig, en er snel voor zorgen dat er op zijn minst gelijke functionaliteit beschikbaar komt als op de parrot smart
Ben
Executive Member
Contacteer:

Welkom op het forum fortfort.
Stel je even voor in het daarvoor bedoelde topic.
Dan weten we wie je bent, wat voor Volvo je hebt en dan ga je vast ook vertellen dat je je klachten al bij je Volvodealer hebt gedeponeerd.

Edit
Voornaam van fortfort op verzoek verwijderd.
fortfort
Starter

De klachten zijn gedeponeerd bij de dealer, echter volvo nederland/dealers kunnen hier blijkbaar weinig mee. (behalve doorgeven) om deze software van "hoger" wordt opgelegd.
Gast

fortfort schreef:Om mijn eigen redenen zie ik het niet zo zitten om persoonlijke gegevens op internet te delen. Daarnaast vind ik het zeer storend dat u mijn naam gebruikt, en verwacht eigenlijk ook uit privacy oogpunt dat deze wordt verwijderd.

De klachten zijn gedeponeerd bij de dealer, echter volvo nederland/dealers kunnen hier ook weinig mee. (behalve doorgeven) om deze software blijkbaar van "hoger" wordt opgelegd.
tsjonge jonge, we hebben het hier niet over een door de NSA gecontroleerd forum hoor.
Zo persoonlijk hoef je je ook niet voor te stellen, maar kort je naam, eventueel wat je doet en je auto.

ennnnn ... niet zo lichtgeraakt zijn.
Silver_R
6th Gear member

Hij zegt wel u tegen je, Ben. :wink:

@fortfort (zal uit zelfbescherming maar je forum naam gebruiken) het is idd wel leuk om hier iets van jezelf te delen.
Een foto van je auto en iets over jezelf is meer dan welkom. Anders een BBQ voor alle leden, zijn we ook gek op.
Arnold
5th Gear member
Contacteer:

fortfort schreef:Om mijn eigen redenen zie ik het niet zo zitten om persoonlijke gegevens op internet te delen. Daarnaast vind ik het zeer storend dat u mijn naam gebruikt, en verwacht eigenlijk ook uit privacy oogpunt dat deze wordt verwijderd.
Mee eens! Niet ongevraagd namen publiceren. Dit is geen irritatie maar privacy.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Silver_R
6th Gear member

Wat zegt een voornaam nou?
Als je het nu hebt over naam + adres gegevens, kan ik me er iets bij voorstellen.
Maar bij jou, DriverV70, staat je naam ook gewoon in je profiel hoor.
Maar, we gaan wel erg off topic.
Groet,
Sjoerd
Ben
Executive Member
Contacteer:

DriverV70 schreef:
Komkom, niet zo mauwen.
Als ik een naam in een profiel zie, dan gebruik ik die.
Wanneer je dat merkt en hem dan weer weghaalt .....

Maar alleen op het forum te komen om even je klacht te deponeren vind ik dan weer niet zo netjes. Bovenaan staat dat dit het forum is voor alle Volvoliefhebbers, het is geen klaaglijn.
Klachten kun je kwijt bij de dealer en de klantenservice van Volvocars.
IkeV70
5th Gear member

DriverV70 schreef:
Ben ik het ook zeer mee eens. We mogen verwachten dat de persoonlijke data die we wel toevertrouwen aan de beheerders, maar niet publiek melden, zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld wordt. Ook als het alleen maar om een voornaam gaat.
Daarnaast vind ik de standaard "stel je eerst maar even netjes voor" reactie aan nieuwe posters meestal ook overdreven. Waar is dat voor nodig? Als nieuwe leden zich thuisvoelen kunnen ze wat meer over zichzelf vertellen. Geef ze even tijd zeg...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
IkeV70
5th Gear member

Ben schreef:
Komkom, niet zo mauwen.
Als ik een naam in een profiel zie, dan gebruik ik die.
Wanneer je dat merkt en hem dan weer weghaalt .....

.
Oh, dat is wat anders natuurlijk. Als poster zijn naam zelf al publiek gemaakt had dan is er natuurlijk niets aan de hand.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Silver_R
6th Gear member

Misschien wordt het tijd om de 'huisregels' wat aan te scherpen?
Eerst voorstellen en dan pas posten.
Gast

Silver_R schreef:Misschien wordt het tijd om de 'huisregels' wat aan te scherpen?
Eerst voorstellen en dan pas posten.
Er zijn inderdaad fora waar dat gebeurd. Ik wilde eens wat speakers te koop aanbieden op een bepaald forum (weet niet meer welke), maar dat kon pas na voorstellen en na een bepaald aantal posts.
fortfort
Starter

Wow ik heb wel wat losgemaakt. Dit was natuurlijk niet de bedoeling. Dat mijn naam in mijn profiel stond wist ik niet (is nu verwijderd) Bij het opgeven van je gegevens vermeld je ook je naam en achternaam. Dit forum kiest er voor om blijkbaar de voornaam in je profiel weer te geven maar dit staat (maar hier kan ik mij in vergissen) er niet bij dat dit vermeld gaat worden.

Ik zit er simpelweg niet op te wachten dat als iemand mijn naam googled dat die evt al mijn persoonlijke bezittingen en huisraad vindt.
Trots eigenaar Volvo v60 hybrid, hybride pakket +( en wat minder met:) sensus connected touch)
Silver_R
6th Gear member

fortfort schreef:Ik zit er simpelweg niet op te wachten dat als iemand mijn naam googled dat die evt al mijn persoonlijke bezittingen en huisraad vindt.
Wees gerust, ik heb je net gegoogled en er is niets te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”