Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Gast

en meer als je onderschrift willen we heus niet weten, dus niet hoeveel je op je bank hebt staan, hoe/waar je woont etc. Je schrijft echter trotse bezitter van een V60 PIH (kan ik me heel goed voorstellen) en Sensus Connected Touch (en dit laatste kan ik me niet voorstellen, daar hoor ik een bak ellende over, inclusief die van jou).
fortfort
Starter

Zo alles weer uptodate, lijkt wel ouderwets msn chat :)
Trots eigenaar Volvo v60 hybrid, hybride pakket +( en wat minder met:) sensus connected touch)
IkeV70
5th Gear member

Ben schreef:Bovenaan staat dat dit het forum is voor alle Volvoliefhebbers, het is geen klaaglijn.
Klachten kun je kwijt bij de dealer en de klantenservice van Volvocars.
Silver_R schreef:Misschien wordt het tijd om de 'huisregels' wat aan te scherpen?
Eerst voorstellen en dan pas posten.
Het forum is uiteraard ooit klein begonnen met een groep uitsluitend positieve Volvo enthousiastelingen. De realiteit nu echter is dat het na al die jaren is uitgegroeid tot een toonaangevend forum voor een grote groep mensen waar je als Volvo eigenaar eigenlijk niet omheen kunt. Nog steeds voornamelijk liefhebbers, maar natuurlijk niet allemaal bang om kritiek te uiten. Het was misschien niet je bedoeling destijds Ben, maar ik denk dat je moet accepteren dat het groter is gegroeid dan je had gedacht, dat het meer en meer openbaar en publiek bezit wordt en dat je het niet moet proberen te blijven leiden als ware het een kleine groep vrienden die elkaar allemaal goed kennen.

Er moet daarom naar mijn mening niet geklaagd worden door de beheerders over kritische geluiden van leden over Volvo. En de regel dat iedereen zich eerst voor moet stellen is natuurlijk een beetje belachelijk op een forum met 30.000+ leden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Silver_R
6th Gear member

En daar gaan we weer.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ach, als ik ergens voor het eerst kom, stel ik me netjes even voor.
En dat het een forum voor Volvoliefhebbers is staat in de kop en lees je op de startpagina. dat weet je dus vóór je je registreert.

Zo, en nu gaan we het weer gezellig over niet functionerende electronica hebben :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
santu001
4th Gear member

Posten op een forum geef je natuurlijk al een stukje privacy prijs van jezelf, maar privacy is iets persoonlijks, dat kan je niemand opleggen.

Op het forum waar ik crewmember/moderator ben, zijn heel veel fanatiekelingen die zich uitgebreid voorstellen, maar ook genoeg die daar geen behoefte aan hebben. Denk dat het gewoon aan de leden zelf is. Op dat forum geldt zelfs de regel dat crewmembers, om het wat persoonlijker te maken, hun gehele naam prijs dienen te geven. Wij veranderen namen ook alleen naar echte namen en niet naar andere nicknames. Wel houden wij veelal interviews onder de leden.

On topic. Die GPS fix is echt een mysterieus iets. Kan er geen peil op trekken. Ik moet toegeven dat het eigenlijk meer goed dan fout gaat, maar soms rij ik voor de deur weg en krijg geen fix, rij ik 300 meter verder (na het tanken bijv), heb ik direct een fix. Dit alles zonder IGO of andere apps op te starten, want je merkt het al aan de weerwidget. Geen GPS zorgt ook dat de huidige locatie niet wordt geupdate. Met of zonder Wi-Fi, er is geen echte stabiele workaround. Hopen dat de update in week 41 een oplossing biedt en het liefst nog wat meer bugfixes, want er zitten toch nog wel een aantal dingen in die voor verbetering vatbaar zijn. Betere compatibiliteit voor dongels en bijv. die starter app. Want elke keer alles opnieuw moeten opstarten is toch best een gedoe. En zo zijn er nog wel een paar issues. Zal eens een persoonlijke wenslijst maken!
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
zakraket
4th Gear member

Ik had vanmorgen hetzelfde: (Gisterenavond met fix naar een adres in de stad gereden, zonder navigatie naar huis gereden.) Vanmorgen géén fix, ik reed naar de wasstraat (3 straten). Nadat ik de auto weer gestart had had ik zelfs binnen (indoor handwasstraat) meteen een fix.

Bij het tanken heb jij je auto toch afgezet neem ik aan? Dan is SCT helemaal geherstart. IK heb al eerder gehad dat ik geen fix kreeg en direct na het herstarten van iGo - niet specifiek SCT - meteen een fix kreeg.

En:
Vandaag zonnig weer: 10 satellieten. Gisterenmiddag een ander ritje, helemaal bewolkt: 4-5 satellieten.

Ik kan er ook geen peil op trekken. Bij mij gaat het de laatste weken vrij goed. Ik start dan ook wel altijd in het bereik van mijn thuis-wifi, én ik probeer altijd de nav aan te zetten om te voorkomen dat de auto ineens "ergens anders" is.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
fortfort
Starter

Ik heb gemerkt dat als je de auto uitzet en opnieuw aan, niet per definitie SCT opnieuw opstart, volgens mij gebeurt dit pas na 5 minuten van uitschakeling. Het is dan ook jammer dat je niet SCT handmatig kan opnieuw opstarten
Trots eigenaar Volvo v60 hybrid, hybride pakket +( en wat minder met:) sensus connected touch)
bokkie
1st Gear member

Ik deed vandaag mijn SCT weer aan en gelukkig wel GPS ontvangst na 15 minuten :(
Maar na het starten van COYOTE kreeg ik een melding dat ik mij moest registreren en mijn abonnement moest verlengen.

Iemand hier al ervaring mee?

Ik neem aan dat ik niet nog een factuur krijg hiervoor hoewel het wel zo lijkt volgens de COYOTE site ...

http://www.coyotesystems.nl/nl/apps-1/i ... r-parrot-1

Deze toepassing is gratis voor een periode van 30 dagen. Na deze periode kunt u uw abonnement vernieuwen via de toepassing en uw Coyote-account.

1 maand = 11,99 €
6 maanden + 6 mois maanden (ofwel 1 jaar) = 49.99 € (ongeveer 4 € per maand)
zakraket
4th Gear member

Wat een belachelijke prijs voor een beetje verkeersinfo. Ik heb de auto nu een maand en ws. 3 weken geleden zo'n coyoteaccount aangemaakt, dus over een week gaat Coyote op inactief...

Teleurstellende keuze van Volvo.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Tankiej
3rd Gear member

Ik heb trouwens een tweede SD kaart erbij gekregen, maar er zit maar 1 SD kaart slot in de unit in het dashboard kastje? Wat moet je met die tweede SD kaart? Of is die voor installatie van het systeem/backup oid?

Ik heb hem even in de laptop geduwd, er staan Android mappen op :o
zakraket
4th Gear member

Daar kun je muziek op zetten
Tankiej
3rd Gear member

zakraket schreef:Daar kun je muziek op zetten
Maar dan heb je dus geen toegang tot iGO als je deze SD kaart gebruikt? Want de SD kaart die er al in zit is die met kaarten voor iGO volgens mij..
zakraket
4th Gear member

Welkom in de wondere wereld van Volvo SCT...

Een gratis kaartje voor je fotocamera?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Wat zei de dealer daarover toen je de auto kwam ophalen?
Tankiej
3rd Gear member

zakraket schreef:Welkom in de wondere wereld van Volvo SCT...

Een gratis kaartje voor je fotocamera?
Daar kan ik hem nog voor gebruiken inderdaad :P
Ben schreef:Wat zei de dealer daarover toen je de auto kwam ophalen?
Niets, ik vond hem toevallig gisteravond in het dashboard kastje. Ik kom donderdag weer bij de dealer, zal nog wel even vragen of dat kaartje verder nut heeft behalve opslag :)
Bluemagics
4th Gear member

Kan je eigenlijk een laptop aansluiten op de USB poorten? Zie je dan de bestanden en folderstructuur van het systeem? Ik ben nog steeds benieuwd naar de mogelijkheid om het systeem te rooten en gewoon APK's te installeren.
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
Ben
Executive Member
Contacteer:

Misschien moet je gewoon even wachten tot je zelf een auto hebt waarmee je alles kunt gaan uitproberen?
twcoolen
3rd Gear member

Bluemagics schreef:Kan je eigenlijk een laptop aansluiten op de USB poorten? Zie je dan de bestanden en folderstructuur van het systeem? Ik ben nog steeds benieuwd naar de mogelijkheid om het systeem te rooten en gewoon APK's te installeren.
USB poorten aan de frontzijde zijn zover ik weet niet benaderbaar. Ik weet niet of er in de unit zelf nog poorten zijn die wel benaderbaar zijn.

Echter ga ik niet het risico lopen dat ik de garantie straks kwijt ben.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”