Even voorstellen en bestelde V40

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Cascam
2nd Gear member

Hallo,
Eigenlijk is dit een herintroductie, ik ben al eerder lid geweest van dit forum, enkel door wijzigen van auto en E-mail adres, maar weer opnieuw aangemeld,

Mijn vorige Volvo was een V40 1.9TDI 115pk Europa sports edition , full options,... Helaas moest ik afstand doen van deze waanzinnige auto ivm verlies van baan in 2009 en de daarop volgende crisis,..
Nu ben ik ben mijn huidige werkgever zo'n 2,5 jaar en rij ik lease,..

En na 3maanden in een Ford mondeo wagon (horrible car!) te hebben gereden, nam ik de auto van een collega over, een Renault megane estate III, ja ik weet het, die kar die je overal ziet, bij een willekeurige Mc Donalds tel je er zeker 20!

Maar nu!
Eindelijk mag ik ook zelf een auto uitzoeken!
Eerst vastbesloten een full-options megane estate GT te nemen, totdat ik "ff voor de gein" bij de Volvo dealer ging kijken,..

En toen was het klaar, eerst een proefrit in de nieuwe V60 D2 summum Inscription white metallic, Beechwood interieur, fantastisch! Maar wel wat duur ,en ik zou em dan als kinetic moeten nemen met business pack pro, kaal dus,..
En daarbij, ik ben service monteur voor CNC machines, dan vind ik het ethisch niet verantwoord om met een V60 voor te komen (ondanks dat hij net zo duur is als een Passat) , iedereen kent de vooroordelen wel,..

Dus toen voor de gein al mijn gereedschapskoffers achter in een V40, en dat ging eigenlijk perfect!
Dus toen maar ff een proefritje in de V40, en verkocht natuurlijk,...

Ondanks dat dat ik zeker geen franse auto liefhebber ben, is de megane een verassend goede ruime auto, met de beste stoelen in zijn klasse. Maar geen megane meer voor mij,.. Na 160.000km wil ik wel een keer tegen een ander dashboard aankijken.

Nog even aan een Audi gedacht,de A3 sportsback rijd heerlijk,erg stil ergonomische bediening, ruimer dan de V40 maar niet mooier, maar die stoelen, die komen volgens mij zo uit een golf III ! En op de e-Edition ultra kun je als optie geen andere stoelen bestellen ivm gewicht (14% regel).

Dus de V40 dus,..
Gewoon omdat het de allerbeste stoelen heeft, mooi design zowel van binnen en buiten, kwaliteit goede service en dat ik gewoon iets heb met Volvo,..
Ik moest wel even wennen aan het "on-volvo achtige" onderstel, (o ja dynamisch heet dat) , daarom expres geen sport onderstel besteld, want icm 17" vind ik hem af en toe wat straf. Ik hou van dat ouderwetse Volvo comfort.

En vandaag is hij besteld!

Volvo V40 D2 SUMMUM
- Misty blue metallic
- charcoal/charcoal leder interieur
- business pack pro high perfomance audio
- adaptive xenon pakket
- extra getinte achter en zijruiten
- neerklapbare passagiersstoel
- reservewiel

Nog zo'n 8 á 9 weken wachten ,..
lint
Geartronic member

Welkom.
Sterkte met wachten op je nieuwe V40!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Cascam
2nd Gear member

Dank je, ik zal het nodig hebben ; )
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
Soepkop
4th Gear member

Leuk verhaal :thumbleft: Wat betreft de ruimte herken ik wel: waarschijnlijk ga ik woensdag a.s. mijn V40 bestellen en ik heb lang getwijfeld over de (koffer)ruimte. In de praktijk van alledag kun je er volgens mij genoeg in kwijt. Voor die maximaal één keer per jaar dat ik met de auto op vakantie ga, biedt een dakkoffer uitkomst. Mijn schuifdak ga ik wel serieus missen :?

Sterkte met wachten en alvast veel voorpret gewenst!
Hij:
2013 Volvo V40 D2 R-design MY2014
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion
1996 BMW Z3 Roadster 1.8i/Schwarz II

Zij:
2010 Mini One Anniversary Mark II
/Dark Silver metallic/Business Line/Panorama dak/17"; velgenr
Cascam
2nd Gear member

Idd, die ruimte heb ik enkel nodig als ik op vakantie ga, dit jaar met de megane naar Gardameer, ik had alles mee in de kofferbak, en had ruimte over,
Maar eenmaal op bestemming trek je toch je hele auto leeg, en sta je daar met een lege ruime auto,..
Dus 2 dagen per jaar gebruik je de volledige ruimte,...
Dus bestel ik nog zo'n geniale uitschuifbare Volvo dakkoffer, nog een mooi ding om te zien ook , gelakt zwart.
Bovenop de dakdragers heb ik zo'n 500l meer bagage ruimte! Da is dan 350 meer dan de megane, en dan op de bestemmig koffer inklappen of eraf en klaar!

Ik heb het schuifdak heel weinig gebruikt, ik vond dat windgeruis erg vermoeiend onderweg, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

En over ruimte,...
Vroeger zat ik samen met mijn zus op de achterbank van mijn vaders BMW 1602, ingebouwt tussen kussens en speelgoed met een vakantiespeelboek op schoot,.. Op weg naar zuid frankrijk,..

Nu zit mijn zoon (4jaar oud)
Op lederen zetels, in de airco ,achter geblindeerde ruiten , met een iPad voor zijn snuffert films en spelletjes te kijken,.. Met armsteun en bekerhouders,... En niet in de rook van zijn paffende ouders,..
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
Voskuh
2nd Gear member

Cascam schreef:Idd, die ruimte heb ik enkel nodig als ik op vakantie ga, dit jaar met de megane naar Gardameer, ik had alles mee in de kofferbak, en had ruimte over,
Maar eenmaal op bestemming trek je toch je hele auto leeg, en sta je daar met een lege ruime auto,..
Dus 2 dagen per jaar gebruik je de volledige ruimte,...
Dus bestel ik nog zo'n geniale uitschuifbare Volvo dakkoffer, nog een mooi ding om te zien ook , gelakt zwart.
Bovenop de dakdragers heb ik zo'n 500l meer bagage ruimte! Da is dan 350 meer dan de megane, en dan op de bestemmig koffer inklappen of eraf en klaar!

Ik heb het schuifdak heel weinig gebruikt, ik vond dat windgeruis erg vermoeiend onderweg, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

En over ruimte,...
Vroeger zat ik samen met mijn zus op de achterbank van mijn vaders BMW 1602, ingebouwt tussen kussens en speelgoed met een vakantiespeelboek op schoot,.. Op weg naar zuid frankrijk,..

Nu zit mijn zoon (4jaar oud)
Op lederen zetels, in de airco ,achter geblindeerde ruiten , met een iPad voor zijn snuffert films en spelletjes te kijken,.. Met armsteun en bekerhouders,... En niet in de rook van zijn paffende ouders,..
LoL, hoe herkenbaar haha
Heb wel gemerkt dat het al heel wat ruimte scheelt als je niet een reserviewiel neemt en de dubbele bodem.
JustinK
2nd Gear member

Welkom! Mooie config! Misty Blue zie je niet veel, maar vind het een wel een schitterende kleur :)
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Nette auto en idd aparte kleur. Succes met wachten!
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
Soepkop
4th Gear member

LoL, hoe herkenbaar haha
Heb wel gemerkt dat het al heel wat ruimte scheelt als je niet een reserviewiel neemt en de dubbele bodem.
Dank voor deze tip. Ik overweeg om exact die reden om af te zien van de dubbele laadvloer, maar het probleem is dat voor de enkele laadvloer geen mooie (rubberen) beschermbak/hoes bestaat en daar heb ik in mijn V60 nog regelmatig plezier van :(
Hij:
/Ice White/Business Pack Pro/Premium Sound/Plus Line/Scandinavian Line/Verwarmbare voorruit/Stoelverwarming/Zwarte spiegelkappen/Afneembare trekhaak/Zomer: 18'' Ixion II/Winter: 17'' Ixion

Zij:
Gerardv
1st Gear member

Even een gekke gedachte, maar dacht altijd dat de dubbele laadvloer juist zorgde voor EXTRA ruimte... Om die reden ook besteld...
Maar volgens mij kan ik dat beter schrappen (indien nog mogelijk). Productie is in week 39... Wat denken jullie?
In bestelling Levering op 16 oktober
V40 D2 Momentum / buss pack pro / panoramisch dak / Bliss / 17"; Mannan velgen / black sapphire / en kleine extra's
HakanC
3rd Gear member

Gerardv schreef:Even een gekke gedachte, maar dacht altijd dat de dubbele laadvloer juist zorgde voor EXTRA ruimte... Om die reden ook besteld...
Maar volgens mij kan ik dat beter schrappen (indien nog mogelijk). Productie is in week 39... Wat denken jullie?
Voordelen dubbele vloer (volgens mij):
-Minder tildrempel
-Opgeruimd (kleine spullen eronder)
-Boodschappentas houder haakjes
-Meer geluidsisolatie
-Is eventueel volledig verwijderbaar
-Vlakke vloer met neergeklapte achterbank
-Het is snel weg te klappen indien meer ruimte nodig is
-Ziet er gewoon veel netter uit als je je bagagklep open maakt (persoonlijk)

Nadelen:
-Plastic draaggedeelte aan de beide zeiden van de bagagevloer neemt paar centimeters in beslag aan beide zijden. (Is eventueel te demonteren, bijvoorbeeld als je even tijdens je vakantie meer ruimte nodig hebt)
-Indien je spullen eronder hebt zitten zul je uiteraard minder de neiging hebben om het open te klappen

Iets anders kan ik zelf niet bedenken. Maar het is een optie van 70 euro dacht ik.. Dus voor zo'n kleine bedrag heb ik het niet laten staan
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
spacewagon
3rd Gear member

De laadvloer met dubbele bodem zorgt voor:

- een kleinere (minder diepe) kofferbak gemeten vanaf de bodem tot plafond. De bodem komt 15 centimeter hoger te liggen. Waardoor je minder hoog kunt stapelen.
- een kleinere tildrempel: de kofferbak wordt minder diep.
- ruimte onder de bodem voor allerlei kleine spulletjes die je niet in het zicht of los wil hebben.

Bestel je geen laadvloer met dubbele bodem, dan krijg je:

- een grotere (meer diepe) kofferbak gemeten vanaf de bodem tot plafond. De bodem komt 15 centimeter lager te liggen. Waardoor je hoger kunt stapelen.
- een grotere tildrempel: de kofferbak wordt dieper.
- geen ruimte onder de bodem voor allerlei kleine spulletjes die je niet in het zicht of los wil hebben.

Als je een noodreservewiel hebt, komt deze onder de bodem te liggen. Als je geen reservewiel hebt, krijg je een reparatiekit. Deze komt te liggen op de plek van het reservewiel en zorgt niet voor meer ruimte.
Mijn V40: D2 Summum
HakanC
3rd Gear member

@spacewagon

Dubbelle vloer is uitklapbaar of verwijderbaar.. Dus kleinere/minder diepe kofferbak vind ik niet echt meetellen.. (alleen de plastic dwars dargers aan beide zijden zorgen voor iets minder breed vloer..
Voskuh schreef:Heb wel gemerkt dat het al heel wat ruimte scheelt als je niet een reserviewiel neemt en de dubbele bodem.
Bij een D2 is brandstoftank kleiner. Reservewiel verdwijnt geheel onder de vloer zonder extra ruimte in beslag te nemen. Bij andere motoren verlies je inderdaad de ruimte tussen de echte bodem en dubbelle vloer omdat de rservewiel hoger komt te zitten.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
Gerardv
1st Gear member

@ HakanC en Spacewagon. Dank, in dagelijks gebruik / boodschappen zal de plaat er op liggen.. helder! We laten de optie staan :)
In bestelling Levering op 16 oktober
V40 D2 Momentum / buss pack pro / panoramisch dak / Bliss / 17"; Mannan velgen / black sapphire / en kleine extra's
Soepkop
4th Gear member

Dat van het noodreservewiel op de D2 wist ik dan weer niet. Nog ff toevoegen aan de configuratie....
Hij:

Zij:
HakanC
3rd Gear member

Wat mooi dat we ekaar kunnen helpen ;)
spacewagon
3rd Gear member

HakanC schreef:@spacewagon

Dubbelle vloer is uitklapbaar of verwijderbaar.. Dus kleinere/minder diepe kofferbak vind ik niet echt meetellen.. (alleen de plastic dwars dargers aan beide zijden zorgen voor iets minder breed vloer..
Hé, dat wist ik niet. Destijds bewust er niet voor gekozen :-)

Maar als je 'm er uit haalt, haal je 'm er dan uit inclusief alle bakjes en spulletjes? En zit daaronder dan ook weer een bodem die het reservewiel bedekt?
Mijn V40: D2 Summum
Cascam
2nd Gear member

Ik had nog even getwijfeld over de R-design , maar icm reservewiel moet je ook de dubbele vloer nemen, alleen heb je niks meer aan de ruimte eronder, dat komt door die dubbele uitlaten,

Zonder laadvloer is de hoogte 54cm, met 37cm,... Mijn gereedschapskoffers zijn 38cm hoog,... Gaat niet lukken dus.

Ook mist de R-design standaard de voorruit verwarming en kan de stoel alleen in de hoogte versteld worden, geen kantelbare zitting, en dat vind ik nou juist zo perfect aan die Volvo stoel.
Cascam
2nd Gear member

JustinK schreef:Welkom! Mooie config! Misty Blue zie je niet veel, maar vind het een wel een schitterende kleur :)
Vandaag heb ik het misty blue voor het eerst gezien bij een dealer in Eersel,... Dus ik had blind gegokt op de kleur,

Wel een beetje link, maar dat ik hem vandaag zag, wat een gave kleur! Bij half bewolkt is hij "grondverf grijs blauw" en toen de zon kwam werd hij een beetje groenig,.. Echt heel apart!

Jammer dat het een kinetic was, met 16" dat zag er een beetje sneu uit, ik heb ook die getinte ramen genomen vanwege het mooie contrast van licht en donker.
Jammer dat dat panodak niet mocht van mijn baas, ff te duur, anders was het nog mooier.
Soepkop
4th Gear member

Ik zie nu inderdaad dat bij de R-design noodreservewiel moet worden gecombineerd met dubbele laadvloer :(

Maar die kantelbare zitting kan op de E-design toch gewoon als optie besteld worden :?:
Hij:

Zij:
Plaats reactie

Terug naar “V40”