Keyless drive

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Voskuh
2nd Gear member

ahuntjens schreef:In de prijslijst staat de PCC apart weergegeven. Ik heb echter het volgende besteld:
Keyless Drive (876)
Volvo Guard Alarm klasse 3, incl. bewegingsen
volumesensor, Safelock en afsluitbaar
dashboardkastje (140)

Zit hier nu ook de PCC bij?
Volgens de car configurator op de site van Volvo wel.
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Voskuh schreef:
ahuntjens schreef:In de prijslijst staat de PCC apart weergegeven. Ik heb echter het volgende besteld:
Keyless Drive (876)
dashboardkastje (140)

Heb de CC even niet bij de hand (geen Flash), maar ik heb dezelfde opties besteld en daar zit géén PCC bij.
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000

Driving matters!
Voskuh
2nd Gear member

Herko_ter_Horst schreef:
Voskuh schreef:
Keyless Drive (876)
dashboardkastje (140)

Heb de CC even niet bij de hand (geen Flash), maar ik heb dezelfde opties besteld en daar zit géén PCC bij.
583 Personal Car Communicator met Keyless Drive
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Inderdaad, 583 is de PCC optie, er zit (dus) geen PCC bij 876 en 140.

Driving matters!
ahuntjens
1st Gear member

Herko_ter_Horst schreef:Inderdaad, 583 is de PCC optie, er zit (dus) geen PCC bij 876 en 140.
Ik zie het nu staan inderdaad, maar ik zweer dat het er niet zo stond ten tijde van mijn bestelling.

Anyways, gelukkig heb ik de scandinavian line erbij, dan kan ik via de iPhone app zien of de auto open of dicht is :)
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Ik had helaas geen budget meer over voor keyless drive en/of PCC maar gisteren toch nog de keyless start erbij genomen.

Een vriend van me heeft dat ook en is wel erg makkelijk. Wat verder ook wel fijn is dat dan je sleutelbos niet aan het dashboard hangt te bengelen.
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
zakraket
4th Gear member

Achteraf heb ik wat spijt dat ik het niet genomen heb. Ik heb het bewust niet gekozen (als in 'onnodig") maar ik zou het toch wel gehad willen hebben

edit: als je een sleutelbos aan je Volvosleutel hangt krijgt je gegarandeerd beschadiging op je dashboard.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Voskuh
2nd Gear member

dbt schreef:Ik had helaas geen budget meer over voor keyless drive en/of PCC maar gisteren toch nog de keyless start erbij genomen.

Een vriend van me heeft dat ook en is wel erg makkelijk. Wat verder ook wel fijn is dat dan je sleutelbos niet aan het dashboard hangt te bengelen.
Daar heb ik nu ook wel een beetje spijt van, maar tijdens de bestelling bleek dat je er ook een alarm bij moest bestellen. Nu blijkt dat het ook zonder kan, maarja, de auto staat nu al te wachten bij de dealer.
Heb dat nu ook op de prius, echt ideaal.
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Bij Keyless Start hoef je geen Volvo Alarm mee te bestellen, bij Keyless Drive (en dus ook bij PCC) wel.

Driving matters!
spacewagon
3rd Gear member

Keyless start is super handig. Sleutel blijft lekker in broekzak of jasje. En geen bungelende sleutelbos tegen het dashboard.

Alleen dan stap je uit wil je wat pakken bij de achterdeur of kofferbak. Blijkt die op slot te zitten en te blijven. Dus moet je alsnog via je sleutel de boel ontgrendelen of aanleren bij het uitstappen op het ontgrendelknopje op het bestuurdersportier te drukken. Of "auto-lock" uit zetten. Maar dat wil ik niet.
Mijn V40: D2 Summum
Voskuh
2nd Gear member

spacewagon schreef:Keyless start is super handig. Sleutel blijft lekker in broekzak of jasje. En geen bungelende sleutelbos tegen het dashboard.

Alleen dan stap je uit wil je wat pakken bij de achterdeur of kofferbak. Blijkt die op slot te zitten en te blijven. Dus moet je alsnog via je sleutel de boel ontgrendelen of aanleren bij het uitstappen op het ontgrendelknopje op het bestuurdersportier te drukken. Of "auto-lock" uit zetten. Maar dat wil ik niet.
Bij de prius heb je gewoon een knopje op de klep die reageert op de key.
Daarmee kan ik de klep openen en sluiten zonder de sleutel.
Neem aan dat zoiets toch ook wel op de v40 zit?
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Voskuh schreef:Bij de prius heb je gewoon een knopje op de klep die reageert op de key.
Dat is Keyless Drive. Keyless Start is alleen dat: starten zonder sleutel in het contact.

Driving matters!
spacewagon
3rd Gear member

Voskuh schreef:
spacewagon schreef:Keyless start is super handig. Sleutel blijft lekker in broekzak of jasje. En geen bungelende sleutelbos tegen het dashboard.

Nee, het gaat hier om de "automatische vergrendeling" tijdens het rijden. Dan gaan alle deuren en de kofferklep op slot. Als je vervolgens als bestuurder de auto verlaat, dan gaat je eigen deur van het slot. Alle andere deuren blijven vergrendeld. Stapt je passagier uit, dan gaat ook die van het slot. Maar vanuit buiten blijft alles dicht. Hoe hard je ook aan de deur trekt :-).

Je kunt de "automatische vergrendeling" ook uit zetten. Maar dan blijven al je portieren open bij het rijden. Ook bij het stoplicht in die schimmige stad.
Tankiej
3rd Gear member

Dat vind ik ook wel irritant inderdaad. Ik heb mijn tas van werk altijd op de achterbank liggen, als ik dan uitstap en die wil pakken zit de deur op slot.
Dus ik ga mezelf maar aanleren om de tas op de passagiersstoel te leggen, want elke keer ontgrendelen vergeet ik toch :)
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Is het niet in te stellen dat alle deuren ontgrendeld moeten worden als de bestuurder uit stapt of alleen de betreffende deur welke geopend wordt bij de v40?
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
Voskuh
2nd Gear member

Voskuh
2nd Gear member

"Vroeger" was het toch veel eenvoudiger allemaal :P
Gewoon een stuur, vier wielen en een motor
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Praveen
2nd Gear member

@voskuh
Tegenwoordig zijn we als automobilist verwend en lui geworden met de gadgets die een auto allemaal heeft. De tijd dat er geen centrale deurvergrendrling bestond en starten met een sleutel in het contact plaatsen om te starten zijn we allemaal vergeten.

Nu ben ik ook verwend met de auto waar ik nu in rij. Bij de Renault Megane werkt het keyless entry en sluiten toch anders dan bij Volvo. Waar je bij de Renault wegloopt en de auto zich dan vergrendelt moet je bij de Volvo op een knopje drukken. Dat neem ik wel voor lief. Alleen jammer dat je verplicht bent om de alarm er ook bij te bestellen, als je keyless drive besteld.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
jhartog
2nd Gear member

@spacewagon. het is inderdaad niet helemaal duidelijk hoe het werkt.

ik vandaag het volgende. ik zat samen met collega in de auto, stop ergens en we stappen beiden uit (motor natuurlijk eerst uit :-)). Hij loopt naar de achterdeur aan zijn kant, maar krijgt die niet open. Ik loop naar achterdeur aan mijn kant en daarmee ontgrendelt de deur. Daarna kan hij zijn deur ook openen.

Hetzelfde heb ik als ik nog in de auto zit en mijn vrouw de achterklap open wilt doen.

Volgens mij heeft het dus sterk te maken of de autosleutel binnen het bereik is van de desbetreffende deur/achterklep. Zo niet, dan gaat ie niet open. En ik heb zelfs dat als de sleutel in mijn linker zak zit en ik de deur met rechts open maak hij vaak niet opent. Dus dan moet ik bijdraaien om de deur te openen. (Ook trouwens bij het afsluiten van de auto).

Al met al niet ideaal.
Volgens mij kan je trouwens ook instellen dat alle deuren tegelijk open gaan bij het ontgrendelen bij het uitzetten van de motor en openen van een deur.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
spacewagon
3rd Gear member

jhartog schreef:@spacewagon. het is inderdaad niet helemaal duidelijk hoe het werkt.

ik vandaag het volgende. ik zat samen met collega in de auto, stop ergens en we stappen beiden uit (motor natuurlijk eerst uit :-)). Hij loopt naar de achterdeur aan zijn kant, maar krijgt die niet open. Ik loop naar achterdeur aan mijn kant en daarmee ontgrendelt de deur. Daarna kan hij zijn deur ook openen.

Hetzelfde heb ik als ik nog in de auto zit en mijn vrouw de achterklap open wilt doen.

Volgens mij heeft het dus sterk te maken of de autosleutel binnen het bereik is van de desbetreffende deur/achterklep. Zo niet, dan gaat ie niet open. En ik heb zelfs dat als de sleutel in mijn linker zak zit en ik de deur met rechts open maak hij vaak niet opent. Dus dan moet ik bijdraaien om de deur te openen. (Ook trouwens bij het afsluiten van de auto).
En dat is dus het geval als je keyless drive hebt. Zonder keyless drive moet je dus altijd op een knopje drukken. Op je sleutel of op je portier.
jhartog schreef:Al met al niet ideaal.
Volgens mij kan je trouwens ook instellen dat alle deuren tegelijk open gaan bij het ontgrendelen bij het uitzetten van de motor en openen van een deur.
Als dat zou kunnnen... :-). Ik heb die optie niet gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “V40”