Kinderslot achterramen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Cascam
2nd Gear member

Ik vroeg mij af of je de bediening van de achterramen kunt vergrendelen als je géén elektrisch kinderslot hebt,
Ik heb mijn auto besteld maar deze optie vergeten toe te voegen, dus enkel manueel kinderslot, aangezien mijn zoontje gek is op knopjes drukken :-x !

Of zit er nog wel een knopje bij de bestuurder om enkel de ramen te vergrendelen?
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
lint
Geartronic member

Hoe het bij de V40 is weet ik niet. maar bij mijn S80 met 4 electrische ramen heb ik de mogelijkheid om de bediening van de achterruiten te blokkeren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
spacewagon
3rd Gear member

Yep, als je vier elektrische ramen hebt, dan kun je met een knopje op het bestuurdersportier de ramen locken. Ook als je geen elektrisch kinderslot hebt voor de achterportieren.
Mijn V40: D2 Summum
Cascam
2nd Gear member

O gelukkig, ik had ook niet anders verwacht bij Volvo, maar raar dat het dan nergens staat beschreven
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
spacewagon
3rd Gear member

Cascam schreef:O gelukkig, ik had ook niet anders verwacht bij Volvo, maar raar dat het dan nergens staat beschreven
Staat op bladzijde 63 van de handleiding ;-).

Wel een beetje verwarrend hoor, want het sterretje (optioneel) staat achter in het midden van de titel en duidt dus alleen op hetgeen er voor staat.
Mijn V40: D2 Summum
Cascam
2nd Gear member

Ok thanks, bestelling hoeven we dus niet aan te passen,
In mijn megane kan ik het ook electronisch bedienen ,
hij staat gewoon altijd "aan" , dat maakt zo'n knopje dus eigenlijk overbodig.
jhartog
2nd Gear member

ik heb de optie wel en ik moet zeggen dat ik het heel handig vind. Ik heb regelmatig collega's of zakenrelaties die achterin meerijden en dan is de optie om de kindersloten automatisch uit te schakelen wel erg handig (en volgens mij is de optie ook niet heel erg kostbaar).
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Plaats reactie

Terug naar “V40”