Eén xenon-koplamp gaat lastig aan

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Alexanderdegrote
1st Gear member

Al een tijdje zit ik met het volgende probleem dat ik toch eens graag zou oplossen.

Op mijn V40 1.9D uit 2004 heb ik Xenon-verlichting, origineel af-Volvo. De linker koplamp start soms niet op. Als ik dan het contact aanzet, gaat alleen de rechter koplamp branden. Als ik dan met de lichtschakelaar schakel van dimlicht naar stadslicht en weer terug, gaat uiteindelijk ook de linkerkoplamp aan. Soms moet ik wel 40 keer schakelen, wat natuurlijk niet prettig is. Ook merk ik het soms niet op, waardoor ik uiteindelijk maar met één brandende koplamp rijd.

Het lampje zelf is al een paar keer vervangen maar dat lost het probleem niet op. Daarnaast is volgens mij het lampje zelf niet stuk, want uiteindelijk krijg ik 'm altijd weer aan. Ik heb wel eens gehoord dat Xenon werkt met een starter. Zou het daar in kunnen zitten? ik heb dit eens aan de dealer voorgelegd, maar die zei dat dat dure onderdelen zijn (reken op Eur350 + inbouw).

Is het inderdaad die starter? Is dit niet op een eenvoudigere/goedkopere manier te repareren? Waar zou ik die starter kunnen vinden om er zelf eens naar te kijken; hoe ziet deze eruit?

Ik heb besloten voorlopig in de V40 te blijven rijden en alle onvolkomendheden weer op te lossen. Dit is er ééntje van. Hopelijk kan iemand me een goede tip geven.
Volvo XC90 D5
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8
lint
Geartronic member

Is een gebruikte koplamp/starter geen optie?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
dutchlimits
5th Gear member

www.onderdelenlijn.nl

noteer het onderdeel nummer en je krijgt vast en zeker wel reactie.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
game0ver
2nd Gear member

Voor wat voor lamp heb je hem vervangen? Imitatie of origineel?
Vaak willen de imitatielampen moeilijk of niet opstarten!
Ga voor een goede Philips of osramlamp.

Heb dit zelfde ook al eens meegemaakt toen ik goedkopere lampen had gemonteerd. Goedkoop is duurkoop.

Ik weet bijna zeker dat de ballast niet kapot is.
Heb je de lampen ook al eens links recht verwisseld ?
Osramlamp kun je vinden vanaf 45 euro. Maar waak voor namaak !
Bart Giesen
5th Gear member

Rima heeft een aantal starters liggen. Zelfde gehad. Was voor paar tientjes klaar.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”