Ik weet niet of ik de enige ben maar ik vind het tanken nogal problematisch gaan. Krijg de auto vaak niet eens volgetankt en tijdens het tanken slaat het vulpistool om de haverklap af. Soms komt er zelfs een spuit diesel uit de tankopening zodat je als je niet oppast onder de diesel zit.
Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben of misschien doe ik het wel niet goed.
Tank probleem
-
- 3rd Gear member
Denk dat bijna iedereen daar in het begin wel last van heeft gehad. Bij mij hielp het zo ver mogelijk induwen van het vulpistool en daarna op het handvat drukken.
Overigens had ik er bij het ene tankstation meer last van dan bij de ander...
Overigens had ik er bij het ene tankstation meer last van dan bij de ander...
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
- Bas36
- 2nd Gear member
Ja er zitten 2 terugslagklepjes op. je moet voorbij de tweede, ik heb het ook een keer gehad dat ik zoals bij alle voorgaande auto's nog even een litertje erbij zodat hij lekker afgetopt is. Maar ik zat dus tussen de klepjes in en ja dan spuit het eruit :bad-words:
Maar je wordt er vanzelf wat handiger in. Al weet ik niet hoe vol hij daadwerkelijk is. Ik heb de indruk dat de laatste 2-4 liter een beetje afhangt van hoe ik heb getankt. ik vergelijk mijn verbruik met de BC (die altijd veel afwijkt) maar soms meer dan anders. Dan heb ik het vermoeden dat ik hem dus niet geheel gevuld heb.
Maar je wordt er vanzelf wat handiger in. Al weet ik niet hoe vol hij daadwerkelijk is. Ik heb de indruk dat de laatste 2-4 liter een beetje afhangt van hoe ik heb getankt. ik vergelijk mijn verbruik met de BC (die altijd veel afwijkt) maar soms meer dan anders. Dan heb ik het vermoeden dat ik hem dus niet geheel gevuld heb.
-
- 1st Gear member
Volgens mij is het heel erg afhankelijk van de pomp. Ik heb soms als ik bij een andere pomp sta (tank bijna altijd bij dezelfde Shell) ook dat hij continue afslaat. Bij andere pompen heb ik nergens last van. Heb nog nooit een guts diesel uit de opening gehad trouwens. Mijn ervaring is dat je in het geval van veelvuldig afslaan even de tankspuit goed in de vulopening van de auto moet duwen. Daarna werkt alles prima.
Volvo V40 D2 Business Ocean Race (Onix Black Metallic) + Business Pack Connect (Premium Audio) + 62 liter brandstoftank + V40 Styling Kit Carroseriekleur + 18" Midir
Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire Metallic) + Intro Line + V40 Styling Kit Carroseriekleur
Volvo V40 D2 Summum (Black Sapphire Metallic) + Intro Line + V40 Styling Kit Carroseriekleur
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
De vulpistool 90 graden draaien wil ook wel eens helpen.
- V40-D2
- 2nd Gear member
Ik heb laatst in Frankrijk denk wel 10 minuten gedaan om die tank gevuld te krijgen. echt drama! met een pis straaltje kon ik het er uit laten lopen, iets harder en hij stopte er weer mee. Lekker handig met een dikke rij wachtende achter je 
in NL heb ik het 1x gehad bij een Total dat hij vaak afsloeg.
Verder nooit last van bij BP en Shell

in NL heb ik het 1x gehad bij een Total dat hij vaak afsloeg.
Verder nooit last van bij BP en Shell
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
- Jeroen C
- 3rd Gear member
De eerste keer tanken was even wennen (zoals met zoveel dingen voor de eerste keer
) maar het vulpistool er goed diep induwen en verder nooit problemen ervaren, noch in nederland noch in het buitenland.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
-
- 3rd Gear member
Ik hoor hier iets nieuws. Zit er op de V40 af fabriek zo'n open tankdop?
Ik heb dat nl nu ook op de C30 zitten, en dat is zo'n ding dat je bij de dealer moet kopen. Alleen hadden ze bij die van mij een of ander ringetje vergeten te monteren, waardoor ik er ook geen druppel in kreeg, alleen maar een plas diesel naast de auto. De volgende dag hebben ze dat gecorrigeerd en sindsdien doet ie het prima. Heel zelden heb ik een keer een pomp waarbij het niet goed werkt, maar dat is misschien 2-3x per jaar.
Als het constant of heel vaak knudde is, is dat ding volgens mij gewoon niet goed gemonteerd, want dat is niet de bedoeling. Terug naar de dealer en laat die er even naar kijken.
Ik heb dat nl nu ook op de C30 zitten, en dat is zo'n ding dat je bij de dealer moet kopen. Alleen hadden ze bij die van mij een of ander ringetje vergeten te monteren, waardoor ik er ook geen druppel in kreeg, alleen maar een plas diesel naast de auto. De volgende dag hebben ze dat gecorrigeerd en sindsdien doet ie het prima. Heel zelden heb ik een keer een pomp waarbij het niet goed werkt, maar dat is misschien 2-3x per jaar.
Als het constant of heel vaak knudde is, is dat ding volgens mij gewoon niet goed gemonteerd, want dat is niet de bedoeling. Terug naar de dealer en laat die er even naar kijken.

- jhartog
- 2nd Gear member
en zoals met zoveel dingen moet je het vulpistool er goed induwen.Jeroen C schreef:De eerste keer tanken was even wennen (zoals met zoveel dingen voor de eerste keer) maar het vulpistool er goed diep induwen en verder nooit problemen ervaren, noch in nederland noch in het buitenland.
ik heb tot op heden ook nog geen problemen gehad. En bij verschillende stations getankt
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 3rd Gear member
Yep.Mike Philippens schreef:Ik hoor hier iets nieuws. Zit er op de V40 af fabriek zo'n open tankdop?
Mijn V40: D2 Summum
-
- 3rd Gear member
Mooi! Dan laat ik dat ding maar lekker op die C30 zitten. Heeft de volgende eigenaar weer een voordeeltjespacewagon schreef:Yep.Mike Philippens schreef:Ik hoor hier iets nieuws. Zit er op de V40 af fabriek zo'n open tankdop?