Ik heb weer wat: de rechter koplampwissermotor keert niet terug naar de beginpositie. Pas na enkele dagen staat hij (zij?) weer liggend op de nokjes te rusten.
Ik heb de unit verwijderd en bekeken: er zit voldoende vet in en ik heb een contactje gereinigd.
Eerst maar eens verder experimenteren voordat ik een een ander koop.
koplampwissermotor kapot
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21387
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Is dat vet niet een beetje aangekoekt?
Had ik ook een beetje, de unit open gemaakt, het vet was echt helemaal aangekoekt en hard, alle vet zoveel mogelijk eruit, en nieuw kogellager vet erin........draait weer als de kont van een publieke vrouw.
Had ik ook een beetje, de unit open gemaakt, het vet was echt helemaal aangekoekt en hard, alle vet zoveel mogelijk eruit, en nieuw kogellager vet erin........draait weer als de kont van een publieke vrouw.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Mijne heeft weer andere kuren. Die blijft staan en pas als je hem een zetje geeft dan gaat hij 2 keer heen en weer zonder problemen.
Zelfs als ik ga sproeien en dan contact uit zet en een dag later weer aan bijvoorbeeld en dan een tikje geef aan de wisser gaat hij 2x heen en weer.
Zelfs als ik ga sproeien en dan contact uit zet en een dag later weer aan bijvoorbeeld en dan een tikje geef aan de wisser gaat hij 2x heen en weer.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21387
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wim, met dat vet zit het wel goed. Maar bij handmatige bediening met de schroevendraaier aan een tandwielletje loopt het systeem namelijk wel. Alleen loopt de motor een beetje zwaar want het lijkt op een batterij die heel snel leeg loopt.
De grap is dan weer wel dat de wisser na enkele dagen wel goed staat.
De grap is dan weer wel dat de wisser na enkele dagen wel goed staat.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29477
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Heb ik ook gehad bij mijn 244 dat de koplampwisser niet meer in de ruststand kwam.
Het was bij mij de voorbode van het definitief defect raken van de motor.
Het was bij mij de voorbode van het definitief defect raken van de motor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976