Auto trillen bij wegrijden

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Hey,

Vandaag had ik iets vreemds. Ik stond voor het stoplicht en die sprong op groen. Ik probeerde normaal weg te rijden maar mijn hele auto trilde en sloeg af.

Hierna nog een keer geprobeerd nu met iets meer toeren (1,5-2 D toeren) en hij sloeg weer af. Hierna uit zijn 1 gehaald en er weer in gedaan. Nu kon ik wel door rijden.

Iemand enig idee wat dit kon zijn? Nu heb ik hier geen last meer van namelijk. Het slijten van de hydraulische hulp stuk op de koppeling?

Gr,

Kevin
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
mjeuring
3rd Gear member
Berichten: 494
Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56

Misschien had je hem niet in de 1 staan, maar in de 3 (of 5)? Je zal niet de eerste zijn (pomtiepom...)
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Vliegwiel?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Nee, zat 100% in z'n 1 haha.

Geen idee, hij begon echt gigantisch te trillen. Anders als normaal bij het wegrijden. Heel hevig.

Is dat het vliegwiel? Hoorde geen KRAK of zo iets dergelijks. Het leek wel of hij de koppeling te snel los liet gaan. (en ik was het niet!)

Was net voor de snelweg bij een industrieterrein dus ben even gestopt. Hier een paar keer geprobeerd en hij werkte weer normaal. Erg vreemd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Kurt1975
4th Gear member
Berichten: 906
Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
Locatie: Hasselt

Lijkt mij toch om het dual mass vliegwiel te gaan, zeker als het daarna terug normaal lijkt.
Heb ik bij mijn vorige V50 2.0D ook gehad. Kan wegblijven, kan ook terugkomen.
Ik had hierna wel last van zeer lichte trillingen op ong. 1800 RPM bij volle belasting. Dit is (denk ik) ook waar de koppelpiek ongeveer ligt bij de 2.0D.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29645
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Klinkt inderdaad als een probleem met het dual mass vliegwiel.
Wat is de km stand van de auto?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Tja, 256.000 KM. Ben al druk bezig om het geld bij elkaar te verdienen om hem te vervangen (Bij Dennis850estate). Had zelf alleen verwacht dat hij nog wel even mee ging. Uitgezonderd de koppeling dan.

Zijn dit de begin verschijnselingen van een versleten dual mass vliegwiel? De plaatselijke Volvo garage hier zegt dat een dual mass vliegwiel alleen in de diesel zit. niet in de benzine varianten.

Heb net nog 150 KM gereden zonder problemen. Niet extra trillen ofzo, de hele rit was gewoon normaal.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Zit hoogs waarschijnlijk in het 2M vliegwiel, wat er dus wel in zit, ik had deze bij mijn vorige s60 vern. bij 235000 met dezelfde verschijnselen.

Het zijn ook meer schokken dan dat je nog van trillingen kan spreken, je krijgt het idee dat je motor aan de wandel wil.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Pieter1970
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 15.04.2013 - 10:27

Interessant te lezen dit want ik zit ook met het volgende.

Hebben jullie ook een automaat of handgeschakeld??

Ik heb een automaat die 1,5 jaar geleden gereviseerd is. Ook ik heb last van trillingen bij 80km/u en bij ca. 2000 toeren. Ook last van hevige trillingen bij wegtrekken.
Waar ik ook last van heb is bij het inzetten van de P naar de R, N of D dat de auto een schok geeft (niet zo'n klein beetje ook) Dit had ik al direct voor en ook na de revisie. Heb steeds mijn ??? of dit te maken heeft met de automaat of met de tussenkoppeling of eindkoppeling van awd. Misschien dat jullie dit ook weten.

Gisteren stond ik stil bij het stoplicht en de auto wilde niet meer wegtrekken. Heel hoog in de toeren pakte hij een klein beetje grip. Lastig als je ruim 100km van huis bent.
Maar goed de ANWB heeft hem even doorgelezen en ik had storingen in de versnellingen 1, 2, 3 en 5.
In zijn 4 heeft hij wel grip. Dus in zijn 4 naar huis gereden zonder te stoppen want ik kon overal doorrijden YOEPIE!!!

Ook mijn km stand is 238.000km. Is een koppelingsplaat / vliegwiel onderdeel van een versnellingsbak of moet je dit los zien??

De auto staat nu stil. Ga maar beslissen wat ik ga doen want ik heb zoveel pech met deze. awd die kapot is geweest. motorisch blijft hij stotteren (rij wel LPI met flush misschien dat dat iets uitmaakt.)

Dus ben even benieuwd of jullie ook een automaat hadden en of het probleem onderdeel is van de versnellingsbak.

Ps. het is Volvo V70 xc 2,4T awd bouwjaar 2002 modeljaar 2003 B5244T3 met 210Pk getuned en nu ca 240Pk


Hoor graag van jullie Groet Pieter
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

AWD uit 2002, automaat, turbo, LPI, getuned... klinkt inderdaad als een hoog-risico geval ;)

Als die trillingen bij 80km/u en bij wegtrekken zijn ontstaan na de bakrevisie, weet je dus gelijk bij wie je aan moet kloppen. Neem aan da je een bepaalde garantie hebt?

Het motorisch stotteren zou goed in de LPI installatie kunnen zitten, maar dit is natuurlijk niet zeker. Zoek een LPG specialist, die kunnen je vast meer vertellen. Geen universele garage 'die ook wel lpg doet', maar een echte specialist die niets anders doet dan LPG en LPI installaties inbouwen.

Een AWD die kapot gaat, had je vantevoren kunnen weten (als je je goed in de wagen verdiept had tenminste) want vrijwel alle AWD's tot 2004 gaan vroeg of laat stuk.

Tja, hoe meer erop zit, hoe meer er stuk kan...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Pieter1970 schreef:Interessant te lezen dit want ik zit ook met het volgende.

Hebben jullie ook een automaat of handgeschakeld??

Ik heb een automaat die 1,5 jaar geleden gereviseerd is. Ook ik heb last van trillingen bij 80km/u en bij ca. 2000 toeren. Ook last van hevige trillingen bij wegtrekken.
Waar ik ook last van heb is bij het inzetten van de P naar de R, N of D dat de auto een schok geeft (niet zo'n klein beetje ook) Dit had ik al direct voor en ook na de revisie. Heb steeds mijn ??? of dit te maken heeft met de automaat of met de tussenkoppeling of eindkoppeling van awd. Misschien dat jullie dit ook weten.

Gisteren stond ik stil bij het stoplicht en de auto wilde niet meer wegtrekken. Heel hoog in de toeren pakte hij een klein beetje grip. Lastig als je ruim 100km van huis bent.
Maar goed de ANWB heeft hem even doorgelezen en ik had storingen in de versnellingen 1, 2, 3 en 5.
In zijn 4 heeft hij wel grip. Dus in zijn 4 naar huis gereden zonder te stoppen want ik kon overal doorrijden YOEPIE!!!

Ook mijn km stand is 238.000km. Is een koppelingsplaat / vliegwiel onderdeel van een versnellingsbak of moet je dit los zien??

De auto staat nu stil. Ga maar beslissen wat ik ga doen want ik heb zoveel pech met deze. awd die kapot is geweest. motorisch blijft hij stotteren (rij wel LPI met flush misschien dat dat iets uitmaakt.)

Dus ben even benieuwd of jullie ook een automaat hadden en of het probleem onderdeel is van de versnellingsbak.

Ps. het is Volvo V70 xc 2,4T awd bouwjaar 2002 modeljaar 2003 B5244T3 met 210Pk getuned en nu ca 240Pk


Hoor graag van jullie Groet Pieter
misschien moet je even een nieuw topic openen met je vragen. Jij hebt een automaat en dit gaat over een schakelbak.
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Gister weer last gehad van het spontaan "zwaar" worden van de auto(Net als of je handrem er op staat). Ik stond zelf buiten de auto en mijn vader moest de aanhanger achter uit inparkeren.

Toen hij hem weer startte leek het net een Diesel kwa geluid. Een erge ratel, na +- 3 seconden was het geluid weer weg. Denk dus inderdaad dat dit het vliegwiel is.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”