Ik merk al een tijd volgend probleem: bij het (langzaam) vertrekken hoor ik een irritante fluitende toon, lijkt wat op een vliegtuig dat opstijgt. Bij vlot optrekken merk ik er niets van.
Ik heb op het forum rondgeneusd en een en ander teruggevonden omtrent een verstopte carterventilatie.
Heb dus vorige zondag die ventilatie getest, voor zover ik kan zien is die niet verstopt (heb alle leidingen doorgeblazen en nergens tegendruk ondervonden). Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de EGR-luchtleiding proper te maken.
Voor ik de EGR luchtslang terugplaats probeer ik even: geen fluiten...
ik monteer de EGR slang: geen fluiten...
ik monteer het luchtfilter: geen fluiten...
dan plaats ik de stekker terug op de LMM: alweer fluiten.
Wanneer ik die stekker losmaak is het gedaan met fluiten, maar dan geeft de BC een storing aan (motor service vereist), en gaat de motor in noodloop. Ik kan dus nog rijden, maar met 80 pk is niet zo leuk...
Iemand een idee wat er fout kan zijn?
Het gaat om een S60 D5 (163 pk) met geartronic, 180.000 km.
fluitend geluid
- Fredhead
- Geartronic member
Kapotte sensor van de LMM die daardoor een te hoge druk gaat geven en het fluiten veroorzaakt?
Zomaar een hersenspinsel
Zomaar een hersenspinsel
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- xantingo
- 2nd Gear member
Ik dacht ook zoiets, maar buiten het irritante geluid zie ik niet echt problemen: de auto verbruikt niet te veel (ongeveer 6.5 tot 7l/100 km bij een vlotte rijstijl) - gaat vlot vooruit...
Hoe kan men die LMM testen zonder een nieuwe te gaan kopen - als ik een nieuwe monteer en het fluiten blijft duren heb ik toch wat geld in het water gegooid...
Hoe kan men die LMM testen zonder een nieuwe te gaan kopen - als ik een nieuwe monteer en het fluiten blijft duren heb ik toch wat geld in het water gegooid...
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Volvo V50