MartinV40D2 schreef:Aha, dan heb ik BLIS om de verkeerde reden besteld. Ik ben benieuwd of ik BLIS ga waarderen en of het iets toevoegt.
Ik vind het zeker een aanvulling. Je hebt met spiegelen en het over de schouder kijken ( wat men toch gewoon moet blijven doen ) toch een beetje het gevoel dat je iets zou kunnen missen.
Ik wist niet dat je het los kon bestellen, dacht dat het in een pakket meegeleverd werd.
MartinV40D2 schreef:Aha, dan heb ik BLIS om de verkeerde reden besteld. Ik ben benieuwd of ik BLIS ga waarderen en of het iets toevoegt.
Ik vind het zeker een aanvulling. Je hebt met spiegelen en het over de schouder kijken ( wat men toch gewoon moet blijven doen ) toch een beetje het gevoel dat je iets zou kunnen missen.
Ik wist niet dat je het los kon bestellen, dacht dat het in een pakket meegeleverd werd.
Ik heb BLIS en ik zag nog niet heel erg de toegevoegde waarde, totdat ik gister ergens wilde invoegen en een motor totaal over het hoofd had gezien (zat ook echt in mijn dode hoek...).... dus ik ben nu wel erg blij met het systeem. En bij het achteruit rijden vanuit een parkeerplaats werkt het ook super..
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip BMW 118i Business edition Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...) Seat Leon 1.9 TDI
jhartog schreef: En bij het achteruit rijden vanuit een parkeerplaats werkt het ook super..
Dan doet BLIS niks, toch? Dat is cross-traffic-alert-ofzo op basis van de parkeersensoren.
het zit automatisch erop als je BLIS bestelt (optie 603). Als er een auto van rechts aankomt, gaat je rechter BLIS-sensor branden (volgens mij zelfs knipperen) en geeft het systeem een waarschuwingstoon.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip BMW 118i Business edition Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...) Seat Leon 1.9 TDI
Zoiets dacht ik ook, want cross traffic is dacht ik geen losse optie.
Jammer dat ik dat niet eerder wist, want an sich vond ik Bliss niet zo noodzakelijk. Ik heb wel gemerkt dat het goed werkt, maar ik train mezelf erop om vooral goed over de schouder te blijven kijken, ook al weet ik dat er niets rijdt. Maar ik rij ook motor, dus dan weet je wat het is om over het hoofd gezien te worden...
jhartog schreef:Als er een auto van rechts aankomt, gaat je rechter BLIS-sensor branden (volgens mij zelfs knipperen) en geeft het systeem een waarschuwingstoon.
Het BLIS lampje gaat inderdaad branden als er iemand met hoge snelheid aan komt scheuren. Het gaat knipperen als je richting aan geeft. Er komt geen waarschuwingstoon.
jhartog schreef:Als er een auto van rechts aankomt, gaat je rechter BLIS-sensor branden (volgens mij zelfs knipperen) en geeft het systeem een waarschuwingstoon.
Het BLIS lampje gaat inderdaad branden als er iemand met hoge snelheid aan komt scheuren. Het gaat knipperen als je richting aan geeft. Er komt geen waarschuwingstoon.
ik had het over achteruit rijden als je geparkeerd staat...
Ah Maar dan gaat je BLIS lampje niet branden. Je hoort dan je parkeersensor piepen en op het scherm is te zien of er iemand van links of rechts aan komt.
spacewagon schreef:Het BLIS lampje gaat inderdaad branden als er iemand met hoge snelheid aan komt scheuren. Het gaat knipperen als je richting aan geeft. Er komt geen waarschuwingstoon.
Ah Maar dan gaat je BLIS lampje niet branden. Je hoort dan je parkeersensor piepen en op het scherm is te zien of er iemand van links of rechts aan komt.
jawel, dat is Cross Traffic Alert. heb het al regelmatig gehad. Lampje gaat branden zodra er auto aankomt, nog voor dat sensor geluid afgeeft..
jhartog schreef:
jawel, dat is Cross Traffic Alert. heb het al regelmatig gehad. Lampje gaat branden zodra er auto aankomt, nog voor dat sensor geluid afgeeft..
Is dat cross traffic alleen voor verkeer van achteren? Dus als ik met de kont naar achteren sta in een parkeerhaven? Want ik kom ook wel eens in een situatie dat iemand een busje recht op de hoek heeft geparkeerd (mag niet, maar wat doe je eraan?) en dan rij je ook maar een beetje op de gok weg. Als je nou alleen even je 'neusje' vooruit kon steken en dat de sensoren dan even gluren...zou mooi zijn. Maar ja, ik heb het toch niet, dus het maakt voor mij niets meer uit.
ik had het vanavond ook, stond op vervelende plek met veel verkeer. Ding bleef maar lawaai maken (en je krijg in je rti scherm ook bij de auto zo'n rood vlak)
Ik krijg geen telefoon gekoppeld via Bluetooth... iemand meer problemen mee? Hij vindt geen enkel apparaat; heb 4 telefoon geprobeerd nu al dus het ligt niet aan de telefoon.
besteld op 1-7-2013 : V40 D2 R-Design | Black Sapphire | Business Pack Pro | Premium Sound | camera | getinte ramen | aut. dimmende binnenspiegel | kantelbare zitting met lendesteun | badgeless 07-2009 : C30 1.6D DrivE SPORT | Black Sapphire 2005 Toyota Corolla 2.0 D4D Linea sol executive 1994 Toyota Corolla Sport 1.3 16v 3d 1989 Opel Kadett 1.3LS 8v 3d 1988 VW Polo coupe 1.0
beschuitfluiter schreef:Ik krijg geen telefoon gekoppeld via Bluetooth... iemand meer problemen mee? Hij vindt geen enkel apparaat; heb 4 telefoon geprobeerd nu al dus het ligt niet aan de telefoon.
Uitsluitend om er zeker van te zijn, maar je hebt op je telefoon ingesteld dat je telefoon 'vindbaar' is via Bluetooth?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
beschuitfluiter schreef:Ik krijg geen telefoon gekoppeld via Bluetooth... iemand meer problemen mee? Hij vindt geen enkel apparaat; heb 4 telefoon geprobeerd nu al dus het ligt niet aan de telefoon.
Geen problemen gehad met de koppeling met mijn HTC 8S (Windows), HTC One X (Android) en iPhone5 (IOS). Mijn Nokia E72 (Symbian) gaf wat meer problemen - die moest bij iedere keer starten een bevestiging op de gsm zelf hebben.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Vreemd, ik had het gisteren in 30 seconden voor elkaar. Zoeken vanaf je telefoon geprobeerd, in plaats vanaf de auto?
Hartelijke groet,
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Vindbaar stond aan; via beide kanten proberen te zoeken; telkens geen resultaat.
Op een andere forum had iemand het over een software update? Maar dat lijkt me vreemd bij een auto van 1 dag oud
Iemand hier daar iets over te zeggen?
besteld op 1-7-2013 : V40 D2 R-Design | Black Sapphire | Business Pack Pro | Premium Sound | camera | getinte ramen | aut. dimmende binnenspiegel | kantelbare zitting met lendesteun | badgeless 07-2009 : C30 1.6D DrivE SPORT | Black Sapphire 2005 Toyota Corolla 2.0 D4D Linea sol executive 1994 Toyota Corolla Sport 1.3 16v 3d 1989 Opel Kadett 1.3LS 8v 3d 1988 VW Polo coupe 1.0
Mijn ervaring na 2.5 maand rijden in mijn V40 Momentum D2 diesel (6000 km gereden) is dat ik vanaf begin last heb van onregelmatige motorloop vlak na koude start. Stationair is er niets aan de hand, geef je beetje gas bij (bijvoorbeeld tot 1300 rpm) dan blijft het toerental variëren. Ik parkeer in parkeergarage en moet eigenlijk direct stapvoets hellingbaan op en dit rijdt zeer irritant vanwege de onregelmatige loop. Garage heeft klacht bekeken en geeft aan dat dit hoort bij de koude loop van de D2. Na 100 meter is het ook weg en openbaart zich alleen bij koude start. Reproduceren bij de werkplaats lukte ook niet echt
Is dit gedrag van het blok herkenbaar en moet ik me hierbij neerleggen? Ben benieuwd! Voor de rest behalve het 1 en ander aan rammels wel tevreden!