heren,
wie heeft ervaring met onderstaande?
en heeft dit misschien al geinstalleerd
De af-fabriek navigatiesystemen van Volvo zijn uitgerust met een beeldbeveiliging. Dit houdt in dat wanneer u een DVD speler of TV-tuner heeft deze bij 8 km/h wordt uitgeschakeld. De TV-vrijschakel module voorkomt dit. Dit betekend dat tijdens het rijden het DVD en/of TV beeld blijft doorspelen op het navigatiescherm. Ideaal als de bijrijder of medepassagiers TV of DVD willen gaan kijken tijdens een lange rit.
TV-vrijschakel module
Ik zou zeggen gebruik de zoek functie van het forum.
Er staat reeds info op, zegt een tevreden gebruiker.
Er staat reeds info op, zegt een tevreden gebruiker.
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Lijkt me niet dat er mods gaan ingrijpen, dit is al vaker op het forum voorbij gekomen...
Onderstaande link ben ik al een paar keer tegen gekomen hier op het forum en had ik tussen de favorieten geparkeerd:
klik
Misschien hebben ze bij VolvoTech iets vergelijkbaars?
Doe met de info wat je wilt.
Onderstaande link ben ik al een paar keer tegen gekomen hier op het forum en had ik tussen de favorieten geparkeerd:
klik
Misschien hebben ze bij VolvoTech iets vergelijkbaars?
Doe met de info wat je wilt.
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Volvotech zou als het goed is een module kunnen inbouwen. Destijds ook naar gekeken voor onze S60 met Sensus. Maar de plannen later weer in de ijskast gezet.
- OGA244
- 8th Gear member
grappig actueel in deze topic, http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvni ... ijk__.html
-
- 3rd Gear member
Ach, alsof er al niet genoeg afleiding is in de vorm van het entertainment systeem, spelen met mycar en weetikwat. Of je nou zit te kletsen met je passagier of dat die passagier nou een film zit te kijken, zolang jij je ogen op de weg houdt is er niets aan de hand. Dat scherm zie je niet de hele tijd natuurlijk, anders zou de navi ook gevaarlijk zijn.
En natuurlijk is het gevaarlijk en dom als de bestruurder zelf film gaat zitten kijken, maar daarom zijn de aanvallen van de 'forumpolitie' nog niet net zo dom. Laat het politiewerk over aan de moderators en neem niet botweg iets aan. Erg overdreven allemaal. En zielig.
En natuurlijk is het gevaarlijk en dom als de bestruurder zelf film gaat zitten kijken, maar daarom zijn de aanvallen van de 'forumpolitie' nog niet net zo dom. Laat het politiewerk over aan de moderators en neem niet botweg iets aan. Erg overdreven allemaal. En zielig.

- DivX
- 1st Gear member
Heb de vrijschakelmodule geïnstalleerd, werk prima.
Gebruik het niet om films van anderhalf uur te kijken maar voor het afspelen van muziek video's
Zit alleen 1 nadeel aan! Kinderen willen pas uitstappen na het parkeren als de muziek video die dan aanstaat is afgelopen!
Gebruik het niet om films van anderhalf uur te kijken maar voor het afspelen van muziek video's
Zit alleen 1 nadeel aan! Kinderen willen pas uitstappen na het parkeren als de muziek video die dan aanstaat is afgelopen!
Driven: OPEL --> MAZDA --> AUSTIN --> VW --> PEUGEOT --> NISSAN --> SKODA --> VOLVO V40 --> Currently SKODA
Wish: NISSAN GT-R
Wish: NISSAN GT-R
-
- 2nd Gear member
Nou, daar wil ik het dus ook voorDivX schreef:Heb de vrijschakelmodule geïnstalleerd, werk prima.

*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- Voskuh
- 2nd Gear member
LoLDivX schreef:Heb de vrijschakelmodule geïnstalleerd, werk prima.
Het lijkt mij ook wel wat, maar vind 189 eu wel erg veel voor zoiets simpels.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
-
- Starter
Voskuh schreef:LoLDivX schreef:Heb de vrijschakelmodule geïnstalleerd, werk prima.
Het lijkt mij ook wel wat, maar vind 189 eu wel erg veel voor zoiets simpels.
149 euro op marktplaats
Volvo V40 D2 Caspian Blue Intro Line 17"; Premium sound
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Muziek is toch om naar te luisteren. Ik zie (zeker in de auto) de toegevoegde waarde van videobeelden niet.DivX schreef:Gebruik het niet om films van anderhalf uur te kijken maar voor het afspelen van muziek video's
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
LikeVoskuh schreef:Ik denk dat het komt doordat de V40 geliefd is bij ict'ers, die erg oplossingsgericht zijn. Heel anders dan de oude garde van geitenwollensokken en pijprokers die weer erg goed zijn met het uit de hoogte doen.Silver_R schreef:Hoe komt het toch dat de meeste nieuwe Volvo rijders het allemaal beter weten?patvdberg schreef:Ergens moet je een eerste keer reageren, dan maar hier ::lol: .
Ik ben het wel met Voskuh eens, ze kunnen dan ook wel de 'Mycar' functionaliteit uitschakelen tijdens het rijden. Als je dan toch een merk bent wat veiligheid promoot.
Ze menen dat ze het beter weten hoe Volvo eea aan moet pakken (V40 en PIH, met name) en hoe het er hier op het forum aan toe zou moeten gaan.
Dit valt me de laatste tijd in negatieve zin op. Jammer

Misschien zijn er een aantal mensen vergeten dat ze in het V40 deel van het forum zitten.
Als de vrijschakelmodule niet zo duur was zou ik m ook wel willen hebben

Afleiding tijdens autorijden hou je toch niet tegen, denk maar aan de smartphones die aan het dashboard hangen te bungelen met tal van mogelijkheiden tot films kijken, whatsappen, etc. en dat allemaal tijdens het rijden.
Volgens mij is het doel van de topicstarter om te vragen naar ervaringen van deze module. Ik zie een aantal reacties van mensen die melden dat de module goed werkt, prima toch

V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods break
Heren, zullen we ons tot het onderwerp beperken ?
Eventuele individuele typeringen kunnen per PB aan de betreffende deelnemers worden doorgegeven.
Heren, zullen we ons tot het onderwerp beperken ?
Eventuele individuele typeringen kunnen per PB aan de betreffende deelnemers worden doorgegeven.
- Nomad
- 5th Gear member
Ik had het in mijn vorige auto ook en ik kan je vertellen dat het echt ENORM afleid. Ik heb welgeteld 1x een film erin gehad en daarna sporadisch een muziekDVD waarbij het me om de muziek ging en niet om het beeld. Maar ik verbaas me echt over de reacties hier van de moraalridders.
Maar goed, ik heb nu geen DVD meer op mijn scherm en ik mis het absoluut niet. Ik hou liever een oog op de vangrail en FlitsNav, want je ziet de laatste tijd steeds meer van die bermtoeristen die voor ongewenste post uit Leeuwarden zorgen. Dat leidt pas af!
Maar goed, ik heb nu geen DVD meer op mijn scherm en ik mis het absoluut niet. Ik hou liever een oog op de vangrail en FlitsNav, want je ziet de laatste tijd steeds meer van die bermtoeristen die voor ongewenste post uit Leeuwarden zorgen. Dat leidt pas af!
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Uiteindelijk zal de voorruit in de auto verdwijnen en worden vervangen door een groot scherm.
Bij het betreden van de auto zal het systeem vragen om de gewenste bestemming en het gewenste entertainment.
De ingestapte persoon (de we dan geen bestuurder meer kunnen noemen) neemt plaats in een comfortabele zetel en wordt dmv een eenvoudig 'bestemming bereikt' signaal gewaarschuwd dat hij/zij kan uitstappen.
Zolang dat niet het geval is, is elke vorm van visuele entertainment tijdens het besturen van een voertuig uit den boze.
Bij het betreden van de auto zal het systeem vragen om de gewenste bestemming en het gewenste entertainment.
De ingestapte persoon (de we dan geen bestuurder meer kunnen noemen) neemt plaats in een comfortabele zetel en wordt dmv een eenvoudig 'bestemming bereikt' signaal gewaarschuwd dat hij/zij kan uitstappen.
Zolang dat niet het geval is, is elke vorm van visuele entertainment tijdens het besturen van een voertuig uit den boze.
- HakanC
- 3rd Gear member
Ik vind het allemaal best.. Je kunt ergens niet mee eens zijn... Ik heb zelf ook geen behoefte om achter het stuur rijdend naar een film te kijken..
Maar de sfeer hier op forum wordt aardig verpest (niet alleen deze topic) door paar vaste mensen met hun taalgebruik alsof ze iedere keer thuis ruzie hebben gehad met hun vrouw en dat ze het hier afreageren.. Man man... Heb een beetje respect! Let op je taalgebruik?
Vanuit je toetsenbord zo stoer doen.. Maar ik denk in het echte leven, op werk, thuis enz zeker als een poes?? dan maar hier afreageren?
Als er een paar forumleden niet meer zouden reageren zouden we het hier veel leuker hebben denk ik.. Geef je bijdrage of mening op een normale manier of hou je smoel!!
-Edit-
Ik vind dat de Admin's best mogen waarschuwen od andere maatregelen mogen nemen met dit soort taalgebruik.. Wel beetje soft hier allemaal..
Maar de sfeer hier op forum wordt aardig verpest (niet alleen deze topic) door paar vaste mensen met hun taalgebruik alsof ze iedere keer thuis ruzie hebben gehad met hun vrouw en dat ze het hier afreageren.. Man man... Heb een beetje respect! Let op je taalgebruik?
Vanuit je toetsenbord zo stoer doen.. Maar ik denk in het echte leven, op werk, thuis enz zeker als een poes?? dan maar hier afreageren?
Als er een paar forumleden niet meer zouden reageren zouden we het hier veel leuker hebben denk ik.. Geef je bijdrage of mening op een normale manier of hou je smoel!!
-Edit-
Ik vind dat de Admin's best mogen waarschuwen od andere maatregelen mogen nemen met dit soort taalgebruik.. Wel beetje soft hier allemaal..
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Topic zo goed mogelijk gesplitst en de welles nietes discussie over bewegend beeld in het dashboard verplaatst naar Off Topic
- Voskuh
- 2nd Gear member
Top!Ben schreef:Topic zo goed mogelijk gesplitst en de welles nietes discussie over bewegend beeld in het dashboard verplaatst naar Off Topic
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- casper
- 5th Gear member
Vind ik helemaal niets offtopic aan.Ben schreef:Topic zo goed mogelijk gesplitst en de welles nietes discussie over bewegend beeld in het dashboard verplaatst naar Off Topic
Speelt alleen maar in de kaart van hen die verkeersveiligheid totaal onbelangrijk vinden. Zij die amper twee maanden op dit forum komen moeten hier de wetten niet komen stellen.
Ik verwacht toch een ander houding op dit Volvoforum, zoniet is dit een schande.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Het is Off Topic voor zover het de vraag van de TS betreft.
Dat het fout is om in een bewegend voertuig naar bewegende schermpjes te gaan zitten kijken is iedereen nu wel duidelijk. Verder gaat de verantwoordelijkheid van het forum niet.
Dat het fout is om in een bewegend voertuig naar bewegende schermpjes te gaan zitten kijken is iedereen nu wel duidelijk. Verder gaat de verantwoordelijkheid van het forum niet.