Inbouwen stoelverwarming
- edraket
- 7th Gear member
Wat is er allemaal nodig om een S60 zonder stoelverwarming om te bouwen naar stoelverwarming. Is een stoel met "matjes" en een knop op het dashboard voldoende, of is er ook een software upgrade nodig? Ik neem aan dat de bedrading standaard aanwezig is, maar als dat niet zo is hoor ik dat graag.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Er is naast de genoemde zaken software nodig, en die is er niet voor een auto die niet af fabriek voorzien is van stoelverwarming, misschien de matjes met een niet originele schakelaar direct vanaf de accu halen?
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
De software is dus niet later in te voeren of op te waarderen? Klinkt vreemd in de oren, maar dat is bij software natuurlijk wel vaker het geval 

855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De software wordt niet beschikbaar gesteld, hij zou er niet zijn.edraket schreef:De software is dus niet later in te voeren of op te waarderen? Klinkt vreemd in de oren, maar dat is bij software natuurlijk wel vaker het geval
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Deze discussie is al eerder gevoerd.
Ik heb in mijn vorige V70 D5 gewoon een leren interieur met stoelverwarming ingebouwd i.p.v. de stoffen versie zonder stoelverwarming.
Op de sloop een aircopaneel met stoelverwarmings knopjes gekocht en die overgezet in het bestaande airco paneel.
De Volvo dealer heeft eerst de wijziging aan Zweden doorgegeven en vervolgen de software geprogrammeerd.
Daarna werkte het perfect, precies zoals het hoort.
Zo simpel gaat het dus en het kan dus wel, ondanks dat Bart S. beweert dat het niet kan.
Ik heb er veel plezier van gehad!
nou, en nu maar aftellen tot Bart weer tegen beter weten in gaat zeggen dat het echt niet kan!
Ik heb in mijn vorige V70 D5 gewoon een leren interieur met stoelverwarming ingebouwd i.p.v. de stoffen versie zonder stoelverwarming.
Op de sloop een aircopaneel met stoelverwarmings knopjes gekocht en die overgezet in het bestaande airco paneel.
De Volvo dealer heeft eerst de wijziging aan Zweden doorgegeven en vervolgen de software geprogrammeerd.
Daarna werkte het perfect, precies zoals het hoort.
Zo simpel gaat het dus en het kan dus wel, ondanks dat Bart S. beweert dat het niet kan.
Ik heb er veel plezier van gehad!
nou, en nu maar aftellen tot Bart weer tegen beter weten in gaat zeggen dat het echt niet kan!
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Inderdaad een heel simpele oplossing die jij voorsteld, koop een sloopinterieur, koop een sloopaircopaneel, bouw vanalles over, en laat de dealer even wat moeite doen, echt een eitje....
Ben bekent met het gegeven dat jij Volvo AB en hun standpunten vaak onzinnig vind, ik doe het er toch maar mee.
Ben bekent met het gegeven dat jij Volvo AB en hun standpunten vaak onzinnig vind, ik doe het er toch maar mee.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hehe eindelijk snapt Bart ook hoe het werkt, het is heel simpel en het kan dus wel.
Alleen heeft Bart er kennelijk plezier aan alles wat men vraagt als onmogelijk te verklaren waardoor de starter van een topic het al niet eens meer aan de werkplaats durft te vragen.
De opmerking over het onzinnig vinden van de standpunten van Volvo AB is geheel voor Bart's rekening.
Ik ben het bijna nooit met de visie van Bart S eens, da's logisch.
Dat is alleen heel wat anders dan het onzinnig vinden van de standpunten van Volvo AB.
Het idee dat Bart's mening die van Volvo AB zou zijn lijkt me ook een beetje onzin, bij Volvo moet gewerkt worden en dan heb je geen tijd om 24 uur per dag op het Volvo forum te zitten!
Alleen heeft Bart er kennelijk plezier aan alles wat men vraagt als onmogelijk te verklaren waardoor de starter van een topic het al niet eens meer aan de werkplaats durft te vragen.
De opmerking over het onzinnig vinden van de standpunten van Volvo AB is geheel voor Bart's rekening.
Ik ben het bijna nooit met de visie van Bart S eens, da's logisch.
Dat is alleen heel wat anders dan het onzinnig vinden van de standpunten van Volvo AB.
Het idee dat Bart's mening die van Volvo AB zou zijn lijkt me ook een beetje onzin, bij Volvo moet gewerkt worden en dan heb je geen tijd om 24 uur per dag op het Volvo forum te zitten!
XC90 D5
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik raad iedereen dan maar aan in geval van rare problemen zich bij jou te gaan melden, dan zal je het vast nog druk gaan krijgen.
Voor de goede orde, en ik citeer je even vanaf je eigen site:
Wij zijn geen garage en we hebben geen monteurs.
Meer dan een handige en zonder twijfel goedbedoelende amateur ben je niet, dat maak je met bovenstaand citaat zelf wel duidelijk.
Wat is naast je voorraad gebruikte delen en je ontegenzeggelijke durf om iets te zeggen c.q. te proberen nu eigenlijk jouw meerwaarde?
Voor de goede orde, en ik citeer je even vanaf je eigen site:
Wij zijn geen garage en we hebben geen monteurs.
Meer dan een handige en zonder twijfel goedbedoelende amateur ben je niet, dat maak je met bovenstaand citaat zelf wel duidelijk.
Wat is naast je voorraad gebruikte delen en je ontegenzeggelijke durf om iets te zeggen c.q. te proberen nu eigenlijk jouw meerwaarde?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bart kan een beetje moeilijk onderscheid maken tussen het "we" en "ik".
Ik bezoek dit forum gewoon als Volvo liefhebber en of je dat nu amateur noemt of niet dat zal me helemaal w***st zijn.
Alleen de werkzaamheden die "we" zakelijk doe hou ik strikt gescheiden van mijn bezoeken aan dit forum, je zult dus ook op geen enkele wijze enige reclame voor die werkzaamheden aantreffen in mijn berichten op dit forum en dat wou ik ook graag zou houden.
De nogal negatieve conclusie van Bart over de manier waarop de werkzaamheden op onze zakelijke site worden omschreven is helaas door Bart verkeerd begrepen.
Er wordt alleen aan professionals geleverd die zelf in staat zijn e.e.a. in te bouwen, dat is heel wat anders.
En o jee Bart wordt boos, ik heb volgens hem de "ontegenzeggelijke durf om iets te zeggen" zoals hij dit omschrijft.
Omdat het helaas weer eens persoonlijk gaat worden en ik me daartoe niet wil verlagen beeindig ik deze bodemloze discusie met deze bijdrage.
Ik bezoek dit forum gewoon als Volvo liefhebber en of je dat nu amateur noemt of niet dat zal me helemaal w***st zijn.
Alleen de werkzaamheden die "we" zakelijk doe hou ik strikt gescheiden van mijn bezoeken aan dit forum, je zult dus ook op geen enkele wijze enige reclame voor die werkzaamheden aantreffen in mijn berichten op dit forum en dat wou ik ook graag zou houden.
De nogal negatieve conclusie van Bart over de manier waarop de werkzaamheden op onze zakelijke site worden omschreven is helaas door Bart verkeerd begrepen.
Er wordt alleen aan professionals geleverd die zelf in staat zijn e.e.a. in te bouwen, dat is heel wat anders.
En o jee Bart wordt boos, ik heb volgens hem de "ontegenzeggelijke durf om iets te zeggen" zoals hij dit omschrijft.
Omdat het helaas weer eens persoonlijk gaat worden en ik me daartoe niet wil verlagen beeindig ik deze bodemloze discusie met deze bijdrage.
XC90 D5
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Welnee joh, waarom zou ik boos worden?
Je bent dus een "gebruikteVolvoonderdelendozenschuiver" (voor de goede orde, daar is niets mis mee) die niets aan particulieren levert? je roept hier dus af en toe wat dat niet uit je eigen technische ervaring komt en laat vervolgens een ander (mogelijk een dealer) de "technische Volvokastanjes" voor jou uit het vuur halen? ik had je gezien je overtuigde stellingen net even wat hoger ingeschat.
Het blijft hier een discussieforum en wij zijn het regelmatig oneens, nou en? vind jij het pas leuk worden als we het altijd maar eens zijn?
Je bent dus een "gebruikteVolvoonderdelendozenschuiver" (voor de goede orde, daar is niets mis mee) die niets aan particulieren levert? je roept hier dus af en toe wat dat niet uit je eigen technische ervaring komt en laat vervolgens een ander (mogelijk een dealer) de "technische Volvokastanjes" voor jou uit het vuur halen? ik had je gezien je overtuigde stellingen net even wat hoger ingeschat.
Het blijft hier een discussieforum en wij zijn het regelmatig oneens, nou en? vind jij het pas leuk worden als we het altijd maar eens zijn?
- VolvoRob
- 5th Gear member
Hoi XC70 OR: waar staat dat 3e sterretje voor? Of bedoel je dat product niet dat je bij de slager kunt kopen?XC70 OR schreef: Ik bezoek dit forum gewoon als Volvo liefhebber en of je dat nu amateur noemt of niet dat zal me helemaal w***st zijn.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
- VolvoRob
- 5th Gear member
En met betrekking tot de discussie? Zullen we het lekker ON-TOPIC houden?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
- edraket
- 7th Gear member
Om inderdaad maar weer even on-topic te gaan: Ik ben erg blij met de mededeling dat het wel kan. Als je de moeite neemt om een set stoelen over te bouwen is een paneeltje geen probleem meer lijkt me. Het zou me niets verbazen als alleen een knop voor de stoelverwarming (naast de software) voldoende is. Die knopjes zien er heel ingewikkeld uit. Er zitten heel veel contacten op, dus er zal wel iets van intelligentie in zitten. Ik denk ook dat het airco paneel bij elke auto van binnen hetzelfde is, alleen zal een auto met weinig opties worden voorzien van drie plaatsen voor knoppen, en een auto met veel opties met alle knoppen. Van binnen (de printplaat dus) bevat wel de contacten waar de schakelaars op kunnen worden geplaatst, dus lijkt me inderdaad de software voldoende. Ik zeg met nadruk lijkt, want auto's worden een stuk ingewikkelder gemaakt dan logisch lijkt vandaag de dag.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
XC70 OR is gelukkig wel bij machte om dat softwareprobleem voor je op te gaan lossen,
best wel fijn zo'n alleswetende whizkid "vlak om de hoek".
- edraket
- 7th Gear member
Maar hoe zit het danmet die knoppen? Waarom zitten er zoveel contacten op, en wat voor functie heeft zo'n knop nog meer in zich. Het is meer dan alleen maar twee draadjes doorverbinden om een stroom door een verwarmingsmatje te sturen.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Toch beter lezen.bart simpson schreef:XC70 OR is gelukkig wel bij machte om dat softwareprobleem voor je op te gaan lossen,
Als de Volvo-dealer met zijn klanten meedenkt kan er een hoop gedaan worden. Zoals XC70 OR aangeeft.
Kunnen wij (Volvo rijders) het helpen dat Volvo zo "beschermend" is met zijn broncode?
Daarbij, waarom zou je alles nieuw in je auto moeten kopen?
- edraket
- 7th Gear member
Helemaal mee eens. Ik was ook op zoek naar een auto met leer, maar vond deze met alle opties die ik wilde maar zonder leer. Nou, dan zetten we dat er toch achteraf in!
Het blijkt nu wel weer eens dat iedereen een ander begrip heeft voor wat kan en wat niet kan. Bart geeft een antwoord in de vorm van "plug and play", terwijl anderen een stuk verder gaan. Dat heeft met de mogelijkheden, kennis en wil te maken om zaken te veranderen. Ik heb daar al eens eerder een opmerking over gemaakt. Sommigen geven graag aan dat iets niet te doen is en wijzen graag op de "gevaren", terwijl anderen dat juist als een uitdaging zien. (Alex weet wel waar het om gaat). Om dus een goed antwoord op de vraagsteller te kunnen geven zou je eigenlijk moeten weten wat het kennisnivo is van de vragensteller. Neemt niet weg dat ik met beide antwoorden erg blij ben. Juist de discussie haalt het onderste uit de kan, en alle mogelijkheden en onmogelijkheden liggen in no-time op tafel
Misschien is het een optie om een aanduiding bij je profiel te maken om aan te geven wat je eigen technisch nivo is!
Het blijkt nu wel weer eens dat iedereen een ander begrip heeft voor wat kan en wat niet kan. Bart geeft een antwoord in de vorm van "plug and play", terwijl anderen een stuk verder gaan. Dat heeft met de mogelijkheden, kennis en wil te maken om zaken te veranderen. Ik heb daar al eens eerder een opmerking over gemaakt. Sommigen geven graag aan dat iets niet te doen is en wijzen graag op de "gevaren", terwijl anderen dat juist als een uitdaging zien. (Alex weet wel waar het om gaat). Om dus een goed antwoord op de vraagsteller te kunnen geven zou je eigenlijk moeten weten wat het kennisnivo is van de vragensteller. Neemt niet weg dat ik met beide antwoorden erg blij ben. Juist de discussie haalt het onderste uit de kan, en alle mogelijkheden en onmogelijkheden liggen in no-time op tafel
Misschien is het een optie om een aanduiding bij je profiel te maken om aan te geven wat je eigen technisch nivo is!
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik had het over "plug and NOT play" dit meen ik op basis van info die vanuit Volvo heb.
Maar ging XC70 OR het allemaal niet even simpel voor je regelen? die weet naar zijn zeggen (ondanks zijn eigen tekst dat hij geen garage is of monteurs heeft) alles net even iets beter dan de techneuten van Volvo NL of Volvo AB, ik zou hem daar (als ik jou was) dan ook maar eens aan gaan houden, ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen.
Maar ging XC70 OR het allemaal niet even simpel voor je regelen? die weet naar zijn zeggen (ondanks zijn eigen tekst dat hij geen garage is of monteurs heeft) alles net even iets beter dan de techneuten van Volvo NL of Volvo AB, ik zou hem daar (als ik jou was) dan ook maar eens aan gaan houden, ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen.