Sensus Connected Touch GPS problemen
- santu001
- 4th Gear member
Wat ik ook nog steeds niet snap, dat hoe het mogelijk is dat de buggy gps update nog steeds van tijd tot tijd uitrolt op sommige systemen. Zelf heb ik daar gelukkig geen last van gehad.
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
- twcoolen
- 3rd Gear member
Het schijnt geen échte update te zijn maar een bug, welke getriggerd wordt door bepaalde omstandigheden in de unit. Ik kreeg de update melding zelfs toen ik helemaal geen 3G connectie had.santu001 schreef:Wat ik ook nog steeds niet snap, dat hoe het mogelijk is dat de buggy gps update nog steeds van tijd tot tijd uitrolt op sommige systemen. Zelf heb ik daar gelukkig geen last van gehad.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- twcoolen
- 3rd Gear member
Precies, ik ben van mening dat uitsluitend klagen op een forum het probleem niet zal oplossen. Ik heb altijd een positieve instelling rond SCT gehad en heb mijn dealer/Volvo van ontzettend veel feedback en informatie voorzien. Echter begin ik langzaam mijn geduld te verliezen. In dat geval kaart ik het probleem opnieuw aan bij de enige instantie die het probleem voor mij kan oplossen, namelijk Volvo.santu001 schreef:Goed initiatief. Of het wat uit zal maken blijft de vraag, maar zo lang wachten op een eventuele oplossing is gewoon slecht. Het was toch ook een behoorlijke meerprijs vergeleken met de Asteroid versie en wat betreft apps ben ik het helemaal met je eens. Het worden er alleen maar minder met roadtrip die ook geld gaat kosten. Het aanbod en de termijn van uitbrengen van nieuwe apps is gewoon lachwekkend om maar niet dramatisch te zeggen.
Hopelijk helpt het iets, wellicht dat andere jouw voorbeeld moeten volgen om de ernst nog maar eens toe te lichten.
SCT heeft nog steeds de potentie om een fantastisch systeem te worden, mits de problemen opgelost worden en meer functionaliteit wordt vrijgegeven.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 1st Gear member
na 2 dagen prima bereik was het vandaag weer slecht 
Heb ook al geklaagd bij mijn dealer, die krijg ook week 41/42 van Volvo NL.
Mijn dealer wil wel meedenken en gaat nu de GPS antenne op het dashboard monteren om te kijken of dit verbetering biedt.
Verder is icoyote bij mij ook verlopen, wel slecht van een standaard meegeleverde app
die ik eigenlijk maar beperkt heb kunnen gebruiken vanwege het GPS probleem. Dat ga ik zaterdag ook maar eens aankaarten.
Weet iemand of er ook een update komt welke de voicecontrol terugbrengt voor de telefoon, en een automatische start functie voor igo?

Mijn dealer wil wel meedenken en gaat nu de GPS antenne op het dashboard monteren om te kijken of dit verbetering biedt.
Verder is icoyote bij mij ook verlopen, wel slecht van een standaard meegeleverde app

Weet iemand of er ook een update komt welke de voicecontrol terugbrengt voor de telefoon, en een automatische start functie voor igo?
- twcoolen
- 3rd Gear member
Dat opperde de monteur in mijn geval ook al een paar weken terug. De GPS antenne op het dashboard monteren. Dat zie ik echter niet zitten, heb je zo'n lelijke ontvanger vooraan op het dashboard geplakt. Dat terwijl we op het dak een mooie haaievin hebben zitten waar de ontvanger eigenlijk in geplaatst moet worden. Maar dat is niet meer mogelijk in het geval van after-market montage. Die vin zit gelijmd op het dak en kan niet zomaar losgemaakt worden.bokkie schreef:na 2 dagen prima bereik was het vandaag weer slecht
Verder is icoyote bij mij ook verlopen, wel slecht van een standaard meegeleverde appdie ik eigenlijk maar beperkt heb kunnen gebruiken vanwege het GPS probleem. Dat ga ik zaterdag ook maar eens aankaarten.
-
- 4th Gear member
Ze kunnen het wel doen om even te kijken of het iets uitmaakt. Uiteindelijk is het natuurlijk géén oplossing.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
-
- 1st Gear member
Ok, gister een rit gehad van 40 minuten en vanmorgen ook. Geen enkele bruikbare GPS ontvangst gehad.
Dus heb ook maar mijn stem uitgebracht op de poll...
(en ook even de dealer op de hoogte gebracht)
Dus heb ook maar mijn stem uitgebracht op de poll...

-
- 1st Gear member
afgelopen vrijdag auto opgehaald, stond onder een afdak bij de beemd in Eindhoven en de gps sprong bij het afleveren alle kanten op. De dealer stond er ook een beetje schaapachtig bij.
Daarna echter geen problemen meer gehad, ook niet met slecht weer. So far so good, ik wacht nog een weekje alvorens de pol in te vullen
(dat scherm met satelieten krijg ik overigens niet tevoorschijn getoverd)
Daarna echter geen problemen meer gehad, ook niet met slecht weer. So far so good, ik wacht nog een weekje alvorens de pol in te vullen

(dat scherm met satelieten krijg ik overigens niet tevoorschijn getoverd)
V40 R-design
440 turbo
440 turbo
-
- 4th Gear member
Je moet het in iGo toewijzen aan één van de snelmenu-opties (snelmenu: druk op menubutton links als je op het fullmapscherm zit), anders kun je er niet bij
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- twcoolen
- 3rd Gear member
Net een reactie ontvangen van Volvo NL op mijn klacht rondom SCT.
De boodschap is in feite: we 'begrijpen' dat je problemen ondervindt maar je zult toch moeten wachten tot er ooit een oplossing komt.
Of de SW update daadwerkelijk mij problemen gaat oplossen geven ze niet aan. Ook niet of deze daadwerkelijk in week 41 te verwachten valt.
Maar ik moet gewoon blijven wachten tot uiteindelijk de dealer contact met mij opneemt. :evil:
De boodschap is in feite: we 'begrijpen' dat je problemen ondervindt maar je zult toch moeten wachten tot er ooit een oplossing komt.
Of de SW update daadwerkelijk mij problemen gaat oplossen geven ze niet aan. Ook niet of deze daadwerkelijk in week 41 te verwachten valt.
Maar ik moet gewoon blijven wachten tot uiteindelijk de dealer contact met mij opneemt. :evil:
-
- 4th Gear member
Wellicht (of klaarblijkelijk) is de nood nog niet zo hoog. En ze hebben het natuurlijk druk met het aanprijzen van SCT op de beurs... 
Zou dat veranderen als ze diverse klachten gaan ontvangen, rechtstreeks van gebruikers, bijv via facebook?

Zou dat veranderen als ze diverse klachten gaan ontvangen, rechtstreeks van gebruikers, bijv via facebook?
- santu001
- 4th Gear member
Nou nee.. SCT is maar een relatief klein belang voor Volvo. Een extraatje... Uiteindelijk gaat het hun om de auto. Een audio systeem zal nooit hun prioriteit hebben. Daarnaast krijg je natuurlijk altijd een standaard inhoudloos pr berichtje terug.
Mvg. Claudio,
-
- 4th Gear member
Dus....ze zullen er ook niet teveel effort in steken om er veel aan te sleutelen. Nog meer SCT-units verkopen levert easy money op, sleutelen om het te verbeteren niet. Dat kost alleen maar geld.
Des te belangrijker dat we met zoveel mogelijk mensen "zeuren" en liefst via een zo kort mogelijke lijn. En het de publiciteit die Volvo krijgt doordat klachten rechtstreeks zichtbaar zijn op de sociale media kan alleen maar helpen.
Kom op jongens, wat is het alternatief? Hier op het forum blijven zitten, of via de dealer? De helft van de klachten komt dan niet of in andere vorm aan.
Des te belangrijker dat we met zoveel mogelijk mensen "zeuren" en liefst via een zo kort mogelijke lijn. En het de publiciteit die Volvo krijgt doordat klachten rechtstreeks zichtbaar zijn op de sociale media kan alleen maar helpen.
Kom op jongens, wat is het alternatief? Hier op het forum blijven zitten, of via de dealer? De helft van de klachten komt dan niet of in andere vorm aan.
- santu001
- 4th Gear member
Het ging hun (vrees ik) om de primeur of het niet achterblijven bij de concurrentie die wel al zo'n systeem hebben. De primeur was vooral Spotify in de auto, wellicht hebben die ook mee geïnvesteerd. Tja en dat werkt goed. Ze hebben de pech dat de gps functie niet helemaal werkt zoals het moet. Had ik me niet zo bewust geweest van het probleem via dit forum, had ik zelf ook de ernst daarvan lager ingeschat. Immers achteraf blijkt dat ik amper uitval heb ervaren.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben net zo sceptisch over de opties en het aanbod. Denk dat ik een jaar of 3 á 4 geleden mijn eerste Android builds op mijn HTC HD2 met winmo zette. Toen had ik al meer vrijheden dan nu. Dus als het systeem een stille dood sterft, dan zal ik mijn ongenoegen meer dan duidelijk tonen. Vergeleken met de eerste builds is dit een stap terug.
Maar Volvo is helaas nooit echt up to date geweest met de huidige technieken. Kwaliteit is wat anders. Degelijk, maar vreselijk achterhaald. Daarom geloof ik ook niet in een nieuw hip systeem en hoop op een klein beetje meer support en aanbod. Maar ik kan me voorstellen dat als de vraag naar SCT tegenvalt de aandacht snel verlegd gaat worden. Tja en als het aantal units laag is zullen de klachten te bagatelliseren zijn. Zeker als de update de gps en enige integratie problemen verbeterd. Een Android systeem met een overvloed aan apps zal het nooit worden. Zelfs bij Parrot Smart is het nog summier te noemen.
Als hier een soort initiatief wordt opgezet doe ik zeker mee. Maar om nu te gaan vragen naar de bekende weg...? Ze zullen altijd eerst verwijzen naar de update. Als er dan nog problemen zijn, kunnen we natuurlijk iets grootschaliger doen. Eerder dan iets van een eigen openbare Facebook SCT klaag account. Dan schrikken ze meer dan van een paar boze mailtjes.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben net zo sceptisch over de opties en het aanbod. Denk dat ik een jaar of 3 á 4 geleden mijn eerste Android builds op mijn HTC HD2 met winmo zette. Toen had ik al meer vrijheden dan nu. Dus als het systeem een stille dood sterft, dan zal ik mijn ongenoegen meer dan duidelijk tonen. Vergeleken met de eerste builds is dit een stap terug.
Maar Volvo is helaas nooit echt up to date geweest met de huidige technieken. Kwaliteit is wat anders. Degelijk, maar vreselijk achterhaald. Daarom geloof ik ook niet in een nieuw hip systeem en hoop op een klein beetje meer support en aanbod. Maar ik kan me voorstellen dat als de vraag naar SCT tegenvalt de aandacht snel verlegd gaat worden. Tja en als het aantal units laag is zullen de klachten te bagatelliseren zijn. Zeker als de update de gps en enige integratie problemen verbeterd. Een Android systeem met een overvloed aan apps zal het nooit worden. Zelfs bij Parrot Smart is het nog summier te noemen.
Als hier een soort initiatief wordt opgezet doe ik zeker mee. Maar om nu te gaan vragen naar de bekende weg...? Ze zullen altijd eerst verwijzen naar de update. Als er dan nog problemen zijn, kunnen we natuurlijk iets grootschaliger doen. Eerder dan iets van een eigen openbare Facebook SCT klaag account. Dan schrikken ze meer dan van een paar boze mailtjes.
Mvg. Claudio,
-
- 4th Gear member
Ik vind het prima om nog even te wachten hoor zowieso. En te kijken wat de update brengt (wanneer die eindelijk komt). Ik heb nu 2x echt last van GPS-uitval gehad, 3 weken geleden een aantal dagen en deze week was de GPS 2 dagen helemaal dood. Maar ik heb "toen" al bij mijn dealer een klacht neergelegd, maar daar ze zijn ze bepaald niet proactief.
Ik gebruik de auto maar 1 a 2x per week dus ik heb er in die zin ook "minder" last van. Buiten de GPS-problemen vind ik SCT best te pruimen.
Maar uiteindelijk zal ik het niet accepteren als Volvo hier overall geen verbetering in aanbrengt, maar in je eentje maak je niks.
Ik gebruik de auto maar 1 a 2x per week dus ik heb er in die zin ook "minder" last van. Buiten de GPS-problemen vind ik SCT best te pruimen.
Maar uiteindelijk zal ik het niet accepteren als Volvo hier overall geen verbetering in aanbrengt, maar in je eentje maak je niks.
- santu001
- 4th Gear member
Misschien een goed plan. Even afwachten en als blijkt dat er (echte) problemen blijven, maak ik een FB pagina en maak een paar vaste posters hier zoals jij en twcoolen medebeheerder.
Ik beheer meerdere fb pagina's, dus ben er handig in...
Ik beheer meerdere fb pagina's, dus ben er handig in...
Mvg. Claudio,
-
- 3rd Gear member
Ik mag nog steeds afkloppen; sinds ik mijn V40 met SCT in bezit heb (3 weken) nog maar één keer problemen gehad met een GPS fix. Ik zet iGO bijna elke rit aan om te kijken of de GPS fix snel is en ook blijft. Dit is op die ene keer na altijd ook zo geweest. De fix is er ook altijd al voordat ik uberhaupt klaar ben met het invoeren van het adres. Ook als ik kies voor adressen in de historie 

- twcoolen
- 3rd Gear member
Gisteren belde mijn dealer met de boodschap dat in week 40 de update wordt verwacht die mijn problemen gaat oplossen.
Daarnaast wordt ook meteen de bumper vernieuwd (ander topic).
Daarnaast wordt ook meteen de bumper vernieuwd (ander topic).
-
- 1st Gear member
ook al in het andere tpoic gepost maar nu ook even hier.
Omdat ik veel problemen had met de GPS ( 2 weken geen fix gehad) heeft de dealer mijn GPS ontvanger op het dashboard gemonteerd. Dit geeft wel een iets betere ontvangst maar nog steeds niet altijd een (snelle) fix.
De laatste dagen kreeg ik pas een fix na ca. 45 min rijden, dit is natuurlijk niet acceptabel. Ik hoop dat de update van week 42 wat verandering brengt in deze problemen...
Omdat ik veel problemen had met de GPS ( 2 weken geen fix gehad) heeft de dealer mijn GPS ontvanger op het dashboard gemonteerd. Dit geeft wel een iets betere ontvangst maar nog steeds niet altijd een (snelle) fix.
De laatste dagen kreeg ik pas een fix na ca. 45 min rijden, dit is natuurlijk niet acceptabel. Ik hoop dat de update van week 42 wat verandering brengt in deze problemen...
-
- 4th Gear member
En hoe ziet dat eruit?