PIHD onderhoudskosten

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
JeroenV60PHID
3rd Gear member
Berichten: 321
Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
Locatie: Heerhugowaard

Aangezien de V60 PIHD een aparte aandrijving heeft ben ik benieuwd of er al gegevens bekend zijn over de onderhoudskosten en de interval. Je rijd natuurlijk deels op de elektromotor en deels op de diesel. Hoe werkt dit met olieverversen en andere onderhoudspunten?
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Gebruikersavatar
Rutger1972
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 11.05.2013 - 11:31
Locatie: Utrecht

Op de website van Volvo kan je de onderhoudsprijzen vinden. Schrik niet want ze zijn hoger dan de onderhoudskosten van een D5. De 180k beurt is er een waar je voor kan gaan sparen ...;) 1365 euro (985 voor een D5).

Hier het linkje voor de website: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
V60 D6 (phev) my14, ember black, hybride/security/winterline/blis/premium sound/sportseats
Certificaatnummer <20
rtino
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 24.10.2012 - 11:28

Ben benieuwd hoeveel de kosten zullen zijn bij een niet Volvo dealer voor het uitvoeren van dezelfde onderhoudswerkzaamheden...
volvosan
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 30.01.2013 - 12:25

Ben benieuwd of ik een niet-Volvo monteur aan zo'n auto laat sleutelen....
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
rtino
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 24.10.2012 - 11:28

Idd een lastige ja. Heb begrepen dat vanaf 1 Juli 2013 ook niet dealer bedrijven onderhouds werkzaamheden mogen uitvoeren bij auto's zonder dat de eigenaar zijn recht op fabrieksgarantie verliest. Denk (hoop) dat dit de onderhoudsprijzen ten goede zal komen en er een prijsdaling zal plaatsvinden hieromtrent.

Effe afwachten dus...
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Al die PIH's worden geleased of zakelijk gereden.
Dan zou er wat mij betreft geen enkele reden zijn om niet naar de Volvodealer voor onderhoud te gaan.
En ik verwacht nogal wat updates en andere aanwijzingen van fabriekswege.
Ik weet niet of een universele garage daarvan op de hoogte zal zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29484
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Inderdaad allemaal lease auto's/zakelijk gereden, dus de rekeningen van de onderhoudsbeurten gaan naar de leasemaatschappij of naar de boekhouder.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

Ben schreef:Al die PIH's worden geleased of zakelijk gereden.
Dan zou er wat mij betreft geen enkele reden zijn om niet naar de Volvodealer voor onderhoud te gaan.
En ik verwacht nogal wat updates en andere aanwijzingen van fabriekswege.
Ik weet niet of een universele garage daarvan op de hoogte zal zijn.
Er is maar 1 manier om daar achter te komen.......ik zeg doen!
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

lint schreef:Inderdaad allemaal lease auto's/zakelijk gereden, dus de rekeningen van de onderhoudsbeurten gaan naar de leasemaatschappij of naar de boekhouder.
Tja, en als je dan DGA bent, dus zelf de rekeningen betaald en een vakgarage om de hoek hebt zitten die 1e klas werk levert en elke avond tot 21:30 open is......dan wordt de keuze een stuk moeilijker
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Als die vakgaragist tijd over heeft om een studie te maken van de Volvo PIH en cursussen bij Volvo volgt zou ik 'm een kans geven.
Maar anders ... no way!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
volvosan
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 30.01.2013 - 12:25

Zakelijk betekent inderdaad niet altijd 'gratis' , zeker niet igv zzp-er / DGA die niet leased. Het valt mij als DGA-er op dat bij onderhoudsbeurten er door de dealergarage vaak achteloos over de kosten vd beurt wordt gedaan omdat ze denken dat de berijder het toch niets kan schelen als de auto op bedrijfsnaam staat.

Neem trouwens ook een evt. vervanging vh accupakket mee in je spaarpotje.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ik ben wel benieuwd waarom de PIH zoveel duurder zou zijn in onderhoud. het gros van de e onderdelen zin redelijk low maintenance, gelukkig duurt de 180 km nog even
pih60
2nd Gear member
Berichten: 247
Lid geworden op: 01.03.2013 - 21:57

Ben schreef:Als die vakgaragist tijd over heeft om een studie te maken van de Volvo PIH en cursussen bij Volvo volgt zou ik 'm een kans geven.
Maar anders ... no way!
Ongevraagd gaf de garage al aan dat er een monteur op cursus ging voor hybride voertuigen omdat ze die steeds meer tegenkomen. Mijn ervaring tot op heden is dat de vakgarage ook investeert in vakbekwaam personeel etc. Ook mijn Audi A6 hebben ze tot volle tevredenheid onderhouden inclusief uitlezen van computer en software-updates etc. Indien ze op de Audi organisatie terug moesten vallen dan werd dit collegiaal geregeld.
Overigens moeten we de techniek van de PIH ook niet overdrijven (en ik chargeer):
- diesel op de voorwielen
- electromotor op de achterwielen
Een soort audi waar een heftruck tegenaan gelast is....
Met name de software is het lastige punt, maar daar doet de Volvo dealer ook niets anders aan dan updates van de fabriek inschieten.

Maar iedereen is vrij om zijn eigen keus te maken....maar ik ga hem idd een kans geven.....zal je zien dat ik zo'n zaterdaghulpje krijg: "wat is dit hier voor een dikke laskabel? Hebben ze zeker bij het bouwen laten zitten; die knip ik maar af" ....vervolgens staat er zo'n zwart geblakerde jongen met stijl-overeind-staand haar waar wat rookkringels van opstijgen je met grote witte ogen aan te kijken.....
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

ik schrok van de onderhoudskosten, dit verschil snap ik niet. Het is een D5 en dat zal het zelfde onderhoud zijn. Het elektra is onderhoudsvrij. Is gewoon weer een soort melkkoe. Vind nu heel langzaam dat volvo nederland zich schandalig gedraagt. Eerst al met de aanschafprijs en nu ook met het onderhoud.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Wat een gezeik weer, het is geen D5, het is een aanmerkelijk complexere D6 die je vanwege alle fiscale voordelen geheel vrijwillig gekocht hebt, en dat ding moet ook nog eens een keer onderhouden worden...
O.a. ik betaal daar aanmerkelijk meer aan mee dan mij lief is
Volvo for life
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

bart simpson schreef:Wat een gezeik weer, het is geen D5, het is een aanmerkelijk complexere D6 die je vanwege alle fiscale voordelen geheel vrijwillig gekocht hebt, en dat ding moet ook nog eens een keer onderhouden worden...
O.a. ik betaal daar aanmerkelijk meer aan mee dan mij lief is
Duidelijk het commentaar van iemand die niet technisch is en alles maar voor zoete koek neemt. Dat hele complexe heeft niets met onderhoud te maken. Het blijft een D5 gaat echt gewoon olie in. Het elektrische gedeelte is onderhoudsvrij. En wat het fiscale betreft. Ik krijg niets kado en heb alleen maar voordeel als de bv winst draait.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

wat jij wilt, dan onderhoud je hem toch niet
Volvo for life
Magliaveli
3rd Gear member
Berichten: 270
Lid geworden op: 02.09.2012 - 00:06

Onderhoudskosten vallen eigenlijk relatief nog mee denk ik. Er zitten meer riemen / spanrollen aan een D6, meer en andere vloeistoffen (mogelijk een andere olie i.v.m. het vele aan/uit van de dieselmotor) extra tijd voor nalopen elektro deel en mogelijke software updates.

30000km beurt NL: € 405 Be: € 323
60000km beurt NL: € 560 Be: € 451
90000km beurt NL: € 840 Be: € 497
120000km beurt NL: € 615 Be: € ?
150000km beurt NL: € 405 Be: € ?
180000km beurt NL: € 1475 Be: € ?

Let op bij deze prijzen komen nog wel de remmen en banden enz.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

jp-v60 schreef:Duidelijk het commentaar van iemand die niet technisch is
Nou.......
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ga ik bij 30,000km lekker ff eten in Brussel op dat prijsverschil ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”