Binnenkort krijg ik mijn nieuwe Volvo V60 PIH, spannend!
Als voorschot heb ik eerder dit jaar 24 zonnepanelen op het dak van mijn huis laten plaatsen, om groene stroom op te wekken en de electriciteitsrekening niet te veel te laten oplopen. Dit betrof een investering van 9500€.
Hiervoor heb ik van de overheid, van het Agentschap, reeds 650€ subsidie gekregen.
Ik ben zelfstandige ondernemer zonder BV, die de auto op de zaak rijd, en dus gebruik maak van de 0% bijtelling, de MIA, de KIA en de VAMIL regeling.
Mijn vraag is, kan ik fiscaal nog meer met die zonnepanelen doen,bijv. met de MIA en KIA regeling?
Wellicht kan ik een deel van de investering fiscaal aftrekken omdat ik zelf de stroom opwek om mijn auto te laten rijden.
Wie heeft hier een idee over? Mijn eigen fiscalist, die naar mijn idee vaak te conservatief is, meent dat je die zonnepanelen niet verder fiscaal kan uitmelken. Zijn hier wellicht andere ideeën over?
Fiscaal - Zonnepanelen en Volvo V60 PIH
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40891
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Er is een FISCAAL topic. Misschien is het daar al aan de orde geweest?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- XC30
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
- Contacteer:
Zonnepanelen op je eigen woning zijn een apart bedrijfsmiddel. Zodoende mag je deze zakelijk activeren mits er ook voor meer dan 10% zakelijk gebruik van wordt gemaakt. De EIA had dan gekund als je binnen drie maanden na aangaan verplichting de melding had gedaan. KIA kom je niet meer aan toe nu je dit jaar ook een V60 PIH koopt (neem ik aan, of is het lease). En VAMIL/MIA is hier niet op van toepassing. Wel zou je normaal kunnen gaan afschrijven op de aanschafprijs van de panelen. Tot slot kun je er btw-technisch ook nog wat mee als je zelf een belast presterende ondernemer bent.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Ik heb de auto in 2012 al gekocht en aanbetaald met contra bankgarantie daardoor KIA 2012 en MIA/Vamil 2012. In 2013 oplaadstation gekocht (KIA en MIA/vamil 2013
In 2013 zonnepanelen gekocht met KIA 2013 en EIA 2013.
De subsidie van € 650 is voor particulieren.
Ik vrees dat je om op je zonnepanelen alsnog KIA en EIA te krijgen te laat bent. (Langer dan 3 maanden verstreken sinds investeringsmoment.)
Over zonnepanelen en fiscaliteit is het laatste woord nog niet gezegd, vrees ik. Ik huldig het standpunt niet geschoten is altijd mis. (Pleitbaar standpunt betekent nagenoeg geen kans op boetes.)
In 2013 zonnepanelen gekocht met KIA 2013 en EIA 2013.
De subsidie van € 650 is voor particulieren.
Ik vrees dat je om op je zonnepanelen alsnog KIA en EIA te krijgen te laat bent. (Langer dan 3 maanden verstreken sinds investeringsmoment.)
Over zonnepanelen en fiscaliteit is het laatste woord nog niet gezegd, vrees ik. Ik huldig het standpunt niet geschoten is altijd mis. (Pleitbaar standpunt betekent nagenoeg geen kans op boetes.)
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
De fiscus heeft het formele standpunt dat zonnepanelen onderdeel van de eigen woning uitmaken (aard en nagelvast) en dus niet zakelijk geboekt kunnen worden.
Hier is wel wat op af te dingen. Allereerst zijn veel zonnepanelen met haken aan de panlatten bevestigd en dus niet vastgeschroefd. Als je geen IB-ondernemer bent, kun je voor de zekerheid ook een overeenkomst sluiten dat het economisch eigendom aan de onderneming behoort. Dan lijkt het mij goed geregeld.
De overheid past deze manier zelf ook toe: Prorail is economisch eigenaar van de spoorrails, die toch echt vast bevestigd zijn aan de ondergrond die van de overheid is.
Hier is wel wat op af te dingen. Allereerst zijn veel zonnepanelen met haken aan de panlatten bevestigd en dus niet vastgeschroefd. Als je geen IB-ondernemer bent, kun je voor de zekerheid ook een overeenkomst sluiten dat het economisch eigendom aan de onderneming behoort. Dan lijkt het mij goed geregeld.
De overheid past deze manier zelf ook toe: Prorail is economisch eigenaar van de spoorrails, die toch echt vast bevestigd zijn aan de ondergrond die van de overheid is.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
« jrkalf » :
Wat hier de "trend" is, na uitspraak van het europeesche hof, is het oprichting van een losse/lege IB onderneming die alleen de zonnepanelen in zich heeft en ook alleen als doel heeft zonne-energie opwekken. Dan mag je namelijk de installatie en aanschaf btw aftrekken, maar hoef je de btw verrekeningen omtrent het terugvorderen van betaalde btw en betalen van gesaldeerde btw niet te doen omdat je onder de klein ondernemersregeling valt.
Heb getracht op HigherLevel info te vinden, maar is me niet gelukt.
Vandaar hier toch even de vraag.
Situatie:
DGA ener BV
Kantoor aan huis, maar huis volledig privé.
Overweeg aanschaf zonnepanelen.
Gebruikte ca 4500kWh/jr.
Door aanschaf PIH loopt dat op met 2 à 2.500 tot 6.5 à 7000kWh
Elektriciteitsrekening staat op privénaam.
Om door Jrkalf geschetste redenen lijkt het me niet handig om aanschaf van de panelen in de BV te doen.
Aanschaf in privé leidt begrijp ik tot de oprichting van een energieproductie faciliteit (om een of andere reden als EZ afgekort).
Dit leidt dan weer tot de mogelijkheid om betaalde BTW terug te vragen.
Vragen die ik heb:
1. Moet ik de EZ als onderneming registreren bij de KVK?
2. Heeft deze IB onderneming recht op KIA en EIA en leidt dit ergens toe indien de onderneming geen substantiële winst maakt (bv door saldering box 1 en 2 inkomen in de IB sfeer)?
3. Moet de onderneming een administratie bijhouden en welke posten verwacht men daarin?
_
Wat hier de "trend" is, na uitspraak van het europeesche hof, is het oprichting van een losse/lege IB onderneming die alleen de zonnepanelen in zich heeft en ook alleen als doel heeft zonne-energie opwekken. Dan mag je namelijk de installatie en aanschaf btw aftrekken, maar hoef je de btw verrekeningen omtrent het terugvorderen van betaalde btw en betalen van gesaldeerde btw niet te doen omdat je onder de klein ondernemersregeling valt.
Heb getracht op HigherLevel info te vinden, maar is me niet gelukt.
Vandaar hier toch even de vraag.
Situatie:
DGA ener BV
Kantoor aan huis, maar huis volledig privé.
Overweeg aanschaf zonnepanelen.
Gebruikte ca 4500kWh/jr.
Door aanschaf PIH loopt dat op met 2 à 2.500 tot 6.5 à 7000kWh
Elektriciteitsrekening staat op privénaam.
Om door Jrkalf geschetste redenen lijkt het me niet handig om aanschaf van de panelen in de BV te doen.
Aanschaf in privé leidt begrijp ik tot de oprichting van een energieproductie faciliteit (om een of andere reden als EZ afgekort).
Dit leidt dan weer tot de mogelijkheid om betaalde BTW terug te vragen.
Vragen die ik heb:
1. Moet ik de EZ als onderneming registreren bij de KVK?
2. Heeft deze IB onderneming recht op KIA en EIA en leidt dit ergens toe indien de onderneming geen substantiële winst maakt (bv door saldering box 1 en 2 inkomen in de IB sfeer)?
3. Moet de onderneming een administratie bijhouden en welke posten verwacht men daarin?
_
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- XC30
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
- Contacteer:
In dit geval dien je te beseffen dat het ondernemersbegrip voor de IB een andere is dan voor de BTW. Voor de IB kun je stellen dat de exploitatie van de panelen niets meer is dan normaal vermogensbeheer, dus box III.
Voor de omzetbelasting kwalificeer je wel voor het ondernemerschap. Meld je daarvoor aan bij de Belastingdienst - Kvk zal je niet inschrijven - uiterlijk in het tijdvak waarin je ondernemer wordt. Dat is in ieder geval op het moment dat je de factuur krijgt, maar ik zou het al doen op het moment dat je de orderbevestiging tekent. Door je aanmelding wordt je btw-ondernemer. Het eerste jaar kun je de btw van de zonnepanelen terugvragen en moet je over het vermogen van de panelen een forfait-bedrag (zie pdf) in rekening brengen aan de BV. De jaren erna kun je gebruik maken van de KOR (Kleine Ondernemers Regeling) en ben je hoogstwaarschijnlijk niets meer verschuldigd. Je hebt dan ook een minder zware administratieve lastenplicht indien je de ontheffing aanvraagt. Da's alles eigenlijk.
Voor de omzetbelasting kwalificeer je wel voor het ondernemerschap. Meld je daarvoor aan bij de Belastingdienst - Kvk zal je niet inschrijven - uiterlijk in het tijdvak waarin je ondernemer wordt. Dat is in ieder geval op het moment dat je de factuur krijgt, maar ik zou het al doen op het moment dat je de orderbevestiging tekent. Door je aanmelding wordt je btw-ondernemer. Het eerste jaar kun je de btw van de zonnepanelen terugvragen en moet je over het vermogen van de panelen een forfait-bedrag (zie pdf) in rekening brengen aan de BV. De jaren erna kun je gebruik maken van de KOR (Kleine Ondernemers Regeling) en ben je hoogstwaarschijnlijk niets meer verschuldigd. Je hebt dan ook een minder zware administratieve lastenplicht indien je de ontheffing aanvraagt. Da's alles eigenlijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
XC30,
Dank hiervoor. Die documenten zijn me duidelijk, maar maar ze beantwoorden niet al mijn vragen.
Nu zal mijn btw onderneming btw belast de BV factureren, voor de hoeveelheid opgenomen kWh.
Verder zal de btw onderneming neem ik aan ook btw belast de overige opbrengsten factureren aan mij privé.
Verder zijn er afschrijvingen op de installatie en wellicht onderhoudskosten.
Voor de btw aangifte maakt dat na het eerste jaar niet uit vanwege de KOR, maar dien een en ander wel vast te leggen in een administatie en kan ik de EIA en de KIA toepassen?
Dank hiervoor. Die documenten zijn me duidelijk, maar maar ze beantwoorden niet al mijn vragen.
Nu zal mijn btw onderneming btw belast de BV factureren, voor de hoeveelheid opgenomen kWh.
Verder zal de btw onderneming neem ik aan ook btw belast de overige opbrengsten factureren aan mij privé.
Verder zijn er afschrijvingen op de installatie en wellicht onderhoudskosten.
Voor de btw aangifte maakt dat na het eerste jaar niet uit vanwege de KOR, maar dien een en ander wel vast te leggen in een administatie en kan ik de EIA en de KIA toepassen?
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- XC30
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
- Contacteer:
Hey Poni,
Het forfaitaire bedrag kun je naar rato van het gebruik aan de BV factureren. Krijg je daar nog een deel van de btw terug. De rest wordt dan geacht te zijn gebruikt voor prive. Als je een dusdanige opbrengst is dat het reel is te veronderstellen dat de auto de gehele opbrengst verbruikt kun je in de BV in ieder geval de hele btw gedurende de komende vijf jaar ophalen. Maar de btw over het forfait stelt niet zo heel veel voor.
Wat betreft afschrijvingen en onderhoud. Daar kun je niets mee in box III. En de EIA en KIA ook niet.
Deze kosten en aftrekposten zouden wel gaan werken in de BV, maar daar heb je weer niet de KOR-regeling. Als je het een en ander afweegt lijkt me dat de prive investering de beste keus is. Je krijgt de btw op de aanschaf terug en bent in het eerste jaar een fractie aan btw verschuldigd over de levering. Verder is de opbrengst vanuit de BV onbelast en heb je na vijf jaar de panelen voor een groot gedeelte laten betalen door de BV.
Qua administratie is het hier van belang dat je kunt aantonen hoeveel KwH de PIH heeft verbruikt en hoeveel er is opgewekt door de panelen. Bij de laatste zit vaak een omvormer die dat prima bijhoudt. En als je een goede meter tussen het stopcontact en de PIH zet heb je dat ook getackeld.
Het forfaitaire bedrag kun je naar rato van het gebruik aan de BV factureren. Krijg je daar nog een deel van de btw terug. De rest wordt dan geacht te zijn gebruikt voor prive. Als je een dusdanige opbrengst is dat het reel is te veronderstellen dat de auto de gehele opbrengst verbruikt kun je in de BV in ieder geval de hele btw gedurende de komende vijf jaar ophalen. Maar de btw over het forfait stelt niet zo heel veel voor.
Wat betreft afschrijvingen en onderhoud. Daar kun je niets mee in box III. En de EIA en KIA ook niet.
Deze kosten en aftrekposten zouden wel gaan werken in de BV, maar daar heb je weer niet de KOR-regeling. Als je het een en ander afweegt lijkt me dat de prive investering de beste keus is. Je krijgt de btw op de aanschaf terug en bent in het eerste jaar een fractie aan btw verschuldigd over de levering. Verder is de opbrengst vanuit de BV onbelast en heb je na vijf jaar de panelen voor een groot gedeelte laten betalen door de BV.
Qua administratie is het hier van belang dat je kunt aantonen hoeveel KwH de PIH heeft verbruikt en hoeveel er is opgewekt door de panelen. Bij de laatste zit vaak een omvormer die dat prima bijhoudt. En als je een goede meter tussen het stopcontact en de PIH zet heb je dat ook getackeld.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
XC30
Duidelijk. Dank voor je uitleg.
Duidelijk. Dank voor je uitleg.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.01.2014 - 21:12
Ik weet niet of er veel mensen zijn die zonnepanelen gebruiken om de PIH op te laden. Het is al een tijdje stil hier zag ik. Er is wat juridisch geharrewar geweest maar inmiddels zijn de standpunten duidelijk. Volvo heeft ook een mailing verstuurd enige tijd geleden.
Goed voor het milieu en je portemonnee: in het gunstigste geval (eenmanszaak en 52% IB) kost het je netto € 1.100,- door EIA en KIA en afschrijving in 5 jaar.
http://www.duurzaamaan.nl/volvo.html
Goed voor het milieu en je portemonnee: in het gunstigste geval (eenmanszaak en 52% IB) kost het je netto € 1.100,- door EIA en KIA en afschrijving in 5 jaar.
http://www.duurzaamaan.nl/volvo.html
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik lees op die pagina een commercieelverhaal, maar geen duidelijkheid over de fiscale gevolgen van het plaatsen van zakelijke zonnepanelen op een woonhuis. Dat is het probleem voor ZZPers en andere eenmanszaken.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33118
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja want als ik later groot ben en een huis koop wil ik dit eigenlijk wel hebben 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Het is m.i. ook een probleem om de bv stroom te laten genereren die je via je prive aansluiting aan je energieleverancier wilt terugleveren.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Voor zover mij bekend kan je rustig panelen op je dak zetten en een aansluitpunt aan de straat en je krijgt volledige KIA en MIA.
Maar er is een MITS.
En dat is dat het een openbaar aansluitpunt moet zijn.
Een parkeerplekje bij je huis of je bedrijf en (optioneel) een afrekensysteem.
Maar er is een MITS.
En dat is dat het een openbaar aansluitpunt moet zijn.
Een parkeerplekje bij je huis of je bedrijf en (optioneel) een afrekensysteem.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Wat bedoel je precies? De laadpaal moet bij een openbare parkeerplek staan? Dus niet op een oprit of achter een hek van een bedrijf? Waarom zou dat uitmaken voor de KIA en MIA?
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 24.07.2013 - 13:53
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Op zonnepanelen krijg je geen MIA, maar EIA.
Een Volvo XC60 T6 recharge en een Golf V GTI…. een mooie stel! Daarvoor een V60 CC D4, XC70D4 en een V60D6.
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
36%RichieB schreef: Wat bedoel je precies? De laadpaal moet bij een openbare parkeerplek staan? Dus niet op een oprit of achter een hek van een bedrijf? Waarom zou dat uitmaken voor de KIA en MIA?
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
36% is het antwoord op mijn vraag waarom?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk